Wanneer Harry en ik de woonkamer in lopen, zit zijn moeder op de bank met haar natte haar in een knot.
"Nou, wat doen jullie meestal de hele dag?" Vraagt ze en ik kijk naar Harry.
"Nou.. we kijken gewoon tv." Hij haalt zijn schouders op.
Dit is buitengewoon ongemakkelijk.
"We kunnen een paar films huren en dan kan ik avondeten maken voor ons allemaal. Mis je mijn kookkunsten niet?" Glimlacht ze naar Harry en hij rolt zijn ogen.
"Zeker weten. Beste kookkunsten ooit." Merkt hij sarcastisch op.
"Hey! Zo slecht ben ik niet." Lacht ze en ik verwissel ongemakkelijk mijn gewicht van mijn ene op mijn andere voet.
Ik weet niet hoe ik me moet gedragen bij Harry zonder dat we samen zijn of ruzie hebben. Dit is raar voor ons, ik moet vriendelijk blijven maar erop letten dat zijn moeder blijft denken dat we daten. Dit is ons al eerder overkomen, Karen en Ken dachten ook al dat we aan het daten waren voordat we dat echt waren.
"Kan jij koken Tessa? Of kookt Harry altijd?" Vraagt Anne.
"Uhm, we koken allebei." Antwoord ik. Mijn hart doet pijn als ik denk aan de paar keren dat we eten voor elkaar gemaakt hadden.
"Ik ben blij om te horen dat je goed zorgt voor mijn jongen, en dit appartement is zo mooi. Ik gok dat Tessa alles schoonmaakt." Plaagt ze.
"Ja.. hij is een slons." Antwoord ik en Harry kijkt naar me met een kleine glimlach op zijn lippen. Ik 'zorg niet goed voor haar jongen' maar dat had ik wel gedaan als hij me niet zo gekwetst zou hebben.
"Ik ben geen slons, zij is gewoon te schoon." Merkt hij op en ik rol mijn ogen.
"Hij is een slons." Zeggen Anne en ik tegelijk.
"Gaan we een film kijken of mij de hele avond pesten?" Harry steekt zijn onderlip uit.
Ik loop naar de bank en ga zitten voor Harry dat doet zodat ik niet de ongemakkelijke keuze moet maken waar ik moet gaan zitten. Ik zie dat hij naar de bank kijkt en naar mij, stilletjes besluitend hoe dicht bij hij moet zitten. Hij gaat naast me zitten en ik voel de bekende warmte van zijn lichaam.
"Wat willen jullie kijken?" Vraagt zijn moeder ons.
"Het maakt niet uit." Antwoordt Harry.
"Jij mag kiezen." Ik probeer zijn antwoord te verzachten.
Ze glimlacht naar me en kiest 'Fifty First Dates' en film waarvan ik zeker weet dat Harry er een hekel aan zal hebben.
"Deze film is verdomd oud." Gromt Harry wanneer het begint.
"Shhhh." Zeg ik en hij zucht maar blijft stil.
Ik betrap hem er een paar keer op dat hij naar me staart terwijl Anne en ik lachen en meezuchten met de film. Ik heb eigenlijk best een leuke avond en er zijn zelfs een paar momenten dat ik bijna vergeet wat er gebeurd is tussen Harry en mij. Het is moeilijk om niet naar hem toe te leunen, zijn handen te pakken, of zijn haar naar achteren te doen wanneer er een plukje voor zijn ogen valt.
"Ik heb honger." Zegt Harry wanneer de film afgelopen is.
"Waarom gaan jij en Tessa niet koken, sinds ik zo'n lange vlucht heb gehad?" Glimlacht ze.
"Je gebruikt deze lange vlucht echt in jouw voordeel, of niet?" Zegt hij en ze knikt.
"Ik kan koken, het is oké." Bied ik aan en ik sta op.
Ik loop naar de keuken en leun tegen het keukenblad. Ik pak het marmere aanrecht harer dan nodig en probeer mijn ademhaling normaal te krijgen. Ik weet niet hoe lang ik dit nog kan doen, doen alsof Harry en ik samen zijn, doen alsof hij niet alles kapot heeft gemaakt, doen alsof ik van hem hou. Ik hou van hem, ik ben vreselijk verliefd op hem. Het probleem is niet mijn gevoelens voor deze chagrijnige, egoïstische jongen. Het probleem is dat ik hem zoveel kansen gegeven heb, altijd de haatvolle dingen die hij doet en zegt van me afzettend, maar dit is te veel. Zeker nadat hij met Molly geslapen heeft.
JE LEEST
After 2 (Nederlands/Dutch)
FanfictionDit is het tweede deel van After. De relatie van Harry en Tessa wordt getest op manieren die zij nooit had kunnen bedenken, maar hij wist het al die tijd. ©Imaginator1D