* ||||| ||||| | *

52 1 0
                                    

Ik open mijn ogen en kijk om me heen. Het lijkt me middag. Ik zie Jake in zijn mensenvorm aan het water zitten. Ik ga naar mijn kleren, verander weer en kleed me aan. Rustig ga ik naast Jake zitten. Plots merkt hij me op. Voorzichtig kijk ik hem aan. Hij kijkt terug en ik verdrink weer in zijn ogen. Hij legt een arm om me heen en  ik leg mijn hoofd op zijn schouder. Ik staar wat naar het water. 

Ik weet het nu zeker. Ik ben smoorverliefd op Jake. Zo maar ineens. Omdat hij mijn mate is? Ik weet het niet... ik zei het toch! Ik zei het ik zei het ik zei het! Ik zucht. Zwijgen! Jake kijkt me vragend aan. "Mijn wolf doet irritant..." zeg ik zacht. "Dat ken ik." Zegt hij. Ik glimlach. Hij streelt door mijn haar. Het voelt goed. Ik wou dag de tijd nu stilstond en dat dit eeuwig zou kunnen duren maar nee.... 

Ik krijg stilaan honger en laat ik nu niet diegene zijn die kan jagen. Ik dacht eerder dat ik wel een soldaat of zo zou worden. Ik ben best sterk maar ja, dan heb je zo een dochter van de Alpha die jou geen opleiding gunt. En daarbij, nu ik de mate van de 2de in lijn zou ik eigenlijk niet hoeven gaan werken. Maar ik weet het zo niet. Ik zou graag wat nuttigs doen. Ik voel me er niet goed bij om gewoon niet zelf geld te verdienen maar te steunen op de Alpha. Jake krijgt alles wat hij wilt van zijn vader. 

"Hey Leah..." "Euhm ja..." "Is er iets? Ik heb al 4 keer je naam gezegd." "Ja sorry ik droomde maar wat is er?" "Ik vroeg of je geen honger had." Rustig knik ik. "Maar ik wil hier blijven." "Dat begrijp ik, ik ook." "Kom je anders... Ik weet niet.. gewoon." "Bij jou thuis eten?" Ik knik. "Graag maar wat gaan je ouders zeggen?" "Die zijn niet thuis." "Wel dan kom ik graag." "En je ouders?" "Ik zeg wel dat ik bij een vriend eet." Ik knik. "Gaan we?"


Thuis aangekomen doe ik de deur open. Niemand thuis. Zoals verwacht. Ik loop naar binnen. Jake volgt me. "Wat wil je eten?" Vraag ik. "Geen idee... Wat is er?" "Euhm.. pizza, pas.." "pizza!" "Wow, jij wordt blij van pizza." "Ik heb echt al heel lang geen pizza meer gegeten." "Echt? Brecht maakt de beste pizza van de wereld!" Brecht is zeg maar diegene die pizza maakt en verkoopt in de roedel. Het is echt heerlijk. Meestal kopen we een pizza te veel om de volgende dag nog op te eten. 

"Ik weet het." Ik neem de pizza en steek hem in de microgolf. Ik voel Jake's handen rond mijn middel. Ik draai me om en zie dat zijn ogen donker zijn. Zijn wolf. Zijn wolf heeft controle van hem genomen. Meteen probeert mijn wolf hetzelfde te doen. Nee. Je doet dit niet! Maar Leah... Laat mij! Ik ken dat. Als ze me over neemt dan willen ze het liefst van al meteen het mateproces voltooien. Oké terug naar Jake. 

"Jake..." hij duwt me tegen de muur. Of toch, zijn wolf doet dat. "Jake, je kunt terug controle krijgen. Ik vertrouw je." Even zie ik terug Jake's ogen maar al snel worden ze weer donker. Ik kijk diep in zijn ogen. Hij knippert even en al snel is Jake terug. Meteen zet hij een paar stappen achteruit. "Sorry sorry sorry..." "Maakt niet uit, het is je wolf. Ik moet er ook tegen vechten." "Ja maar nu schaam ik me zo dat ik mijn wolf niet onder controle kan krijgen terwijl jij dat wel zo goed kan. Zelfs als mijn wolf controle over mij neemt." "Hey, je bent de zoon van een Alpha. Het is normaal dat jouw wolf sterker is." Verlegen knikt hij. Hij kijkt wat naar de grond maar ik til zijn kin op en kijk in zijn ogen. "Je bent sterk Jake, dat weet ik." "Ja maar ik kan niet eens mijn wolf onder controle houden!" "Jake je hebt hem nu toch onder controle." "Ja maar..." "Laat het..." dan piept de microgolf. Ik draai me om en haal de pizza er voorzichtig uit. Ik zet hem op tafel en zet mij neer. Jake komt al snel naast me zitten. Samen eten we.


Als ik genoeg heb is er nog een stuk over. Ik heb een stuk minder op maar ik hoef niet meer. Ik zie hoe Jake me vragend aankijkt. "Neem maar hoor. Ik zou niet boos worden." Hij glimlacht en eet het laatste stuk op. Ik neem het bord en zet het bij de afwas. Ik ga en Jake neemt de laatste happen van zijn stuk pizza. Ik kijk hem gewoon aan. "Wat kijk je?" Vraagt hij op een plagerige toon. Ik haal mijn schouders op. Als Jake klaar is staat hij op en komt hij voor me staan. We kijken elkaar gewoon aan. Hij neemt mijn hand vast en draait er rondjes op met zijn vinger. "Leah....Waarom? Waarom is Lou zo?" "Jake, daar weet niemand het antwoord op..." "Het is gewoon moeilijk. Wat heeft ze tegen je? Ik bedoel, hoe kan iemand iets tegen jou hebben?" Ik glimlach. "Wat er ook gebeurt, Lou zal kwaad over je spreken en mijn vader zal je nooit goedkeuren..." "Ik weet het." "Ik snap gewoon niet wat ze tegen je heeft..." Ik haal mijn schouders op. "Ik wil je niet kwijt Leah..." "Ik jou ook niet maar wat kunnen we er tegen doen?" Jake zucht. "Leah?" Ik schrik en kijk achter me. Het is May maar. "Euhm hey..." Zegt Jake ongemakkelijk."Hay, ik ben May. De zus van Leah." "Jake..." Jake kijkt mij vragend aan. Waarschijnlijk vraagt hij zich af of May het weet. "Ze weet het..." zeg ik zacht. Ze schudden de hand en een ongemakkelijke stilte valt...

Hate Her {werewolf story}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu