Ik lig in mijn bed. Ik heb niks meer van Jake gehoord. Ergens maak ik me wel zorgen. Als we met een moordenaar zitten... en moordenaar in onze roedel... in onze bossen. Ook wil ik Jake weer zien. Ik kan geen paar uur meer zonder hem. Roos zei dat dat komt omdat we nog niet maten. Ergens zou ik het niet erg vinden om die volgende stap te zetten maar ergens is het ook nog te vroeg. Ik vraag mee af of ik deze nacht wel zal kunnen slapen. Ik wil Jake gewoon zien. Ik maak me toch klaar om te gaan slapen. Jake zal vandaag toch niet meer komen opdagen.
Ik lijk wel dood. Zo voel ik mij. Dood, leeg,... Ik ben nu al een paar uur wakker en ik geraak echt niet meer in slaap. Waarschijnlijk ligt het aan Jake. Of ja, aan dat hij hier niet is. Ik weet niet veel van mates en wat al die gevolgen zijn. Misschien moet ik dat eens aan May vragen. Maar ja nu slaapt ze waarschijnlijk. Zij wel met haar mate. Ik vond het altijd raar dat ze niet zonder Edan kan maar nu begrijp ik het. Ik zou ook liever hebben dat Jake hier was. Dan zou ik tenminste wel kunnen slapen. Zou dat echt zo zijn? Vorige nacht kon ik toch wel slapen... Maar toen had ik nog niet echt iets met Jake gedaan. Vandaag heb ik hem echt wel leren kennen. Vandaag was geweldig. Ik doe weer een poging om te slapen maar het wil maar niet lukken.
Het is ondertussen al ochtend en ik heb letterlijk de hele nacht niet geslapen. Ik snap het niet. Ik wil gewoon slapen! Zou Jake ook de hele nacht wakker hebben gelegen? Waarom kwam hij dan niet naar mij? Oké, ik ging ook niet naar hem toe. Waarom eigenlijk niet? Was ik bang? "Leah! Ben je wakker?" "Ja!" "May had gevraagd of je naar haar wou komen." "Euhm oké." Ik stap uit bed en ga voor mijn kledingkast staan. Wat zal ik aandoen? Ik kijk door al mijn kleding maar ik kan geen keuze maken. Waarom niet? Ik heb hier nooit moeite mee. Ik neem een random shirt uit de kast en kijk ernaar. Dit ga ik toch niet aandoen? Wacht waarom wil ik dit niet aandoen? Omdat je er goed uit wilt zien voor Jake. He... wacht, volgens mij heb je gelijk. Ik heb altijd gelijk Leah... Nee echt niet. Maar je hebt echt gelijk. Ik wil er goed uitzien voor Jake maar waarom? Het is niet dat als ik nu wat 'normaal' aantrek, hij me ineens gaat afwijzen. Ik hou gewoon het shirt en kies een shortje dat erbij past. Ik kleed me om en loop naar beneden. "Ik ga meteen naar May. Ik eet straks wel." "Oké tot straks..." Ik loop de deur uit en ga naar het huis. Ik let niet echt op waardoor ik tegen iemand aanloop. "Hey kijk eens uit!" Roept een bekende stem. "Sorry Lou. Ik heb haast." "Ja en dan knal je even tegen mij aan joh. Geen probleem." "Sorry, het was per ongeluk." "Ja tuurlijk." Ik negeer haar en loop verder. "Leah! Negeer me niet!" Ik blijf haar negeren en het helpt ook nog. Voor ik het weet kom ik aan bij May.
Nog voordat ik aan kan bellen zwaait de deur open. "Leah! Kom binnen!" "Hey May, waarvoor moest ik komen?" "Kom eerst binnen." Ik loop achter haar aan naar binnen en ga in de zetel zitten. "Waar is Edan?" "Die is even bij zijn ouders. Ik wou met jou alleen praten." Door die zin heb ik al een idee waar ze naartoe wilt... Jake. Ik knik. "Hoe was deze nacht?" Ik zucht. "Je hebt niet geslapen he..." Ik knik. "Dat is normaal. Je zult het wel vaker hebben zolang je je mark nog niet hebt..." "Maar ik kan zijn mark niet krijgen. Lou zal dat nooit toestaan en zijn familie zal me haten." May knikt begrijpend. "Kijk Leah, ik kan er niet veel aan doen maar Jake is je mate en zolang jullie niks beslist hebben kan je niet zonder hem. Je hebt er gewoon geen controle over. Je moet elkaar accepteren of weigeren en liefst zo snel mogelijk. Voordat je in je heat komt." "Ik ga Jake echt niet weigeren! En hij mij niet." "Dan moeten jullie elkaar accepteren..." "Maar dat gaat niet... waarom is dit zo moeilijk?" May trekt me in een knuffel. "Bijna iedereen heeft een mate waar die van houdt. Maar niet iedereen heeft een mate waarbij dat makkelijk gaat. Leah... Jullie moeten samen een oplossing vinden. Ik kan daar niet echt bij helpen. Maar als je me nodig hebt, of je hebt vragen. Dan ben ik er voor je." "Bedankt. Echt bedankt." Zeg ik en sta op. May staat ook op en doet de deur open. "Tot later?" "Ja bye..." zeg ik nog en ze doet de deur achter me dicht. May woont best dicht bij het roguegebied bedenk ik juist. Ze woont aan de rand van het bos en op deze plek is het niet zo veel bos meer voordat je dus aan het roguegebied bent.
Ik loop over het centraal plein tot opeens een heerlijke geur tot me binnendringt. In draai me meteen om richting het roedelhuis en zie Jake en Gale naar buiten komen. Jake kijkt me meteen aan. Ik zie aan hem dat hij moe is. Zou hij dan ook de hele nacht hebben wakker gelegen?
JE LEEST
Hate Her {werewolf story}
Werewolf~werewolf story~ Leah en Lou haten elkaar al vanaf de geboorte. Ze kunnen elkaar echt niet af. Lou doet er alles aan om Leah uit de roedel te krijgen. Leah trekt zich er niet veel van aan maar wat als Lou haar zin krijgt en Leah met iets bepaald gee...