Ik zie Jade haar ogen openen. Ik schud Alice wakker. Ze was tegen mijn schouder in slaap gevallen. Ze schrikt op en kijkt me eerst vragend aan maar meteen ziet ze Jade. Ze staat op en loopt naar haar toe. "Jade, hoor je mij?" Vraagt ze. Jade knikt. "Heb je pijn?" Weer knikt Jade. Ze wijst naar haar been en dan naar haar hoofd. "Leah, wil jij even water uit de rivier gaan halen?" Vraagt ze ik sta op en neem een flesje. Ik loop de hut uit. Jake komt met me mee. Ik had ook niet anders verwacht. Bij de rivier neem ik wat water. Meteen loop ik terug. Zwijgend. Maar Jake's aanwezigheid doet me al goed. In de hut trekt Alice meteen het water uit mijn handen en legt het tegen het hoofd van Jade. Het water van de rivier is koud, daarmee. Gewoon water hebben we altijd in de hut. Ik kijk naar hoe Alice Jade wat verzorgd terwijl ik naast Jake op het bed zit. Mijn hoofd ligt op zijn schouder en Jake legt zijn arm om mij heen. Het voelt zo goed. Zo veilig. Ik val ervan in slaap.
Ik open mijn ogen en reuk de lekkerste geur ooit. Die van Jake. Zijn arm ligt om me heen. We liggen op het bed. Het licht schijnt al door de deur. Ik zie ook Alice en Jade op hun gebruikelijke plek liggen. Ik duw mijn gezicht dieper in Jake's shirt. Het ruikt zo lekker. Volgens mij werd hij daarvan wakker want hij opent zijn ogen. Zijn mooie groene ogen. Hij kijkt me glimlachend aan. "Goeiemorgen" lacht hij met zijn hese ochtendstem. "Goeiemorge" antwoord ik terug. Hij rekt zich een beetje uit. "Je bent knap" Zegt hij opeens uit het niets. "Jij ook..." fluister ik terug. Jake trekt me tegen zich aan. Hij geeft een kusje op mijn haar. Het voelt zo goed. Alsof er niks ons nog kan scheiden maar we weten allebei dat dat nog niet zo is. Maar ik ben echt zo blij dat hij nu hier is.
Het is 2 dagen later en ik ren nu gehaast naar de grens samen met Jake. Mag had gemindlinkt dat we zo snel mogelijk moesten komen. Is er iets gebeurt ofzo? Ik heb geen idee. Al van ver zie ik May staan. Ik spring in haar armen. "Ook tof om jou weer te zien." Zegt ze lachend. "Wat is er?" vraag ik. "Wel, ik heb goed nieuws voor je. De moordenaar is gevat!" Roept ze. Ik kan mijn oren niet geloven en staar met open mond voor me uit. "Leah, je mag terug." Ik kijk op en
vlieg Mag weer om de hals. En dan Jake. Hij is ook verbaasd. "Ga je spullen maar pakken."Ik heb alles gaan halen en heb afscheid genomen van Alice en Jade maar het zal niet lang duren. Ik ga ervoor zorgen dat zij bij ons in de roedel mogen. Je had hun blije gezichten moeten zien toen ik dat zei. Nu loop ik met Jake de roedel in. Ik kijk rustig om me heen. Dit is zo lang geleden... Deze roedel.... De roedel waar ik in ben opgegroeid.... De roedel waar ik uit werd gegooid... Onterecht. Ik loop er weer doorheen. Veel weerwolven kijken me aan. De meeste ken ik wel. Zij mij ook. Ja, wie kent me nu niet. Ik ben benieuwd naar Lou. Hoe is ze nu? En hoe reageerde ze? De echte moordenaar is opgepakt ja, maar ik weet zeker dat Lou er ook ergens voor iets tussen zit. Maar ik vraag me ook af waar mijn ouders zijn. Jake zei dat hij het wel zal uitleggen. Eerlijk gezegd heb ik er geen goed gevoel over. Hoezo komen ze niet gewoon?
We lopen het roedelhuis binnen en meteen vliegt Roos om mijn nek. Ik neem ook haar in mijn armen. Ik laat haar los en knuffel Kaj. Ik hoor Jake achter me zachtjes grommen van jaloezie. Ik laat Kaj los en kijk Jake aan. Hij kijkt beschaamd naar de grond. "Kaj is een vriend. Meer niet." Fluister ik in zijn oor terwijl ik hem een kus op zijn wang geef. "Ik weet het. Ik kon het alleen niet tegen houden." Ik knik en kijk weer naar Roos en Kaj. "Ik ben zo blij dat je terug bent." Zegt Roos in tranen terwijl ze weet haar armen om me heen slaat. "Ik ook." Zeg ik. "Welkom terug." Hoor ik May achter me. Ik draai me om en kijk haar aan. Ik merk dat ze anders is. Ik kijk haar aan. Ze weet dat ik het merk. Ik zie haar naar iemand achter me kijken. Ik kijk ook naar achter en zie dat Jake zijn hoofd schud. Ik kijk May vragend aan. "Leah ga eens zitten." Zegt ze terwijl ze naar 1 van de zeteltjes in de ruimte wijst. Ik ga zitten. Jake komt op de leuning zitten. "Leah, er is wat gebeurt toen je rogue was. Mam en pap.... ze... Ze zijn dood." "Wat?!" Ik merk dat ik heel snel ga ademen en ik kijk maar wat voor me uit. Ik voel de armen van Jake om me heen. Ik zie nog hoe Edan May vastneemt. Ze huilt. Wacht, ik ook. Dat had ik nog niet eens door. Ik voel hoe Jake me naar zich toe trekt. Ik ga zelf ook dichter tegen hem aanzitten. Nog steeds ben ik in shock. Jake probeert me te kalmeren maar.... Goed lukt dat niet...
Het duurde dan ook een tijdje eerdat ik weer bijgekomen ben. Ik staarde gewoon wat voor me uit. Nu draai ik voor het eerst mijn hoofd naar Jake. Hij merkt het en drukt een kus op mijn voorhoofd. "Ik kon het je niet vertellen." Zegt hij zacht. Ik verwijt hem ook niks. Maar het moet gewoon nog even tot me doordringen. Ik ben mijn ouders gewoon kwijt. Ik voel Jake's hand door mijn haar gaan. Ik kijk naar May die tegen Edan staat. Edan is ook bezig met haar te troosten. Buiten haar gesnik is het muisstil. Ook Roos en Kaj zijn stil. Zij wisten het waarschijnlijk al. "Misschien is het beter als je wat gaat slapen." Zegt Jake opeens. Ik knik. Eigenlijk ben ik best wel moe. "Jake..." begint Roos. Maar ze word onderbroken door Jake. "Ja jullie mogen hier wel blijven overnachten. We hebben 2 vrije logeerkamers. 1 met 2, 1 persoonsbedden en 1 met 1, 2 persoonsbed. " zegt hij. Hij laat mij los en gaat staan. Ik wil ook opstaan maar Jake houdt me tegen. Hij pakt me op met een arm onder mijn knieën en 1 onder mijn schouders. Zo loopt hij de trap op. Hij wijst de rest de logeerkamers en gaat dan een andere gang in. Daar gaat hij een deur door waarvan ik denk dat het zijn eigen kamer is. Hij legt me neer op het bed en komt dan langs me liggen. Hij legt het deken over ons heen. Ik kruip dichter tegen hem aan en hij slaat een arm om me heen. Overal voel ik tintelingen. Het voelt zo goed. "Slaapwel little princess." Hoor ik hem nog zeggen voor mijn ogen dichtvallen.
Wow, Leah is weer terug in de roedel! (Voor mij heel goed want ik ben niet goed in dingen schrijven over een rogue zoals je misschien al merkte....) Alleen hoe zal het met Lou zijn?
- vote
- comment
- followXx Anke
JE LEEST
Hate Her {werewolf story}
Hombres Lobo~werewolf story~ Leah en Lou haten elkaar al vanaf de geboorte. Ze kunnen elkaar echt niet af. Lou doet er alles aan om Leah uit de roedel te krijgen. Leah trekt zich er niet veel van aan maar wat als Lou haar zin krijgt en Leah met iets bepaald gee...