Ik kijk van May naar Jake. Die gaan niet snel een gesprek starten. Dus ja, dan moet ik het doen. "May, waarom ben je hier eigenlijk?" "Wel we hebben niet veel eten meer in huis en ik zag hier gisteren nog pizza liggen dus ik dacht..." Ik kijk Jake aan en hij mij. "Over die pizza....." begin ik " zeg niet dat jullie die pizza..." Beide knikken we. "Ja maar...." "sorry May." "Dan zal ik maar een nieuwe pizza gaan halen zeker?" "Ja..." May sluit de deur achter haar en ik kijk weer naar Jake. "Ja...." zeg ik. "Dus ze weet het al..." "Ja, ze is mijn grote zus en ik zeg bijna alles tegen haar. Sorry." "Nee, maakt niet uit. Ik ben juist blij. En je ouders?" "Nog niet." "Naar mij moet je niet kijken. Doe maar als je wilt." "Bedankt." "Euhm.... Even een vraagje. Zou ik Rosalie en Kaj mogen ontmoeten?" "Ja tuurlijk. maar noem haar alsjeblieft Roos." "Oké ik zal het onthouden." "Anders kunnen we er nu wel naartoe." "Weten zij het?" "Ja..." "Het is goed. Je moet je niet schuldig voelen."
Ik klop aan bij Roos en haar broer Glen doet open. "Is Roos er?" Hij knikt en roept haar. "Hey Roos.." "ow Leah, wacht ik kom." Na een tijdje komt Roos naar buiten en doet de deur achter haar dicht. "Hey Roos, dit is Jake, Jake, Roos." Zeg ik. Roos glimlacht en schud Jake's hand. "Ja euhm... hallo...." begint Jake." "Hey, dus jij bent de gast die voor mijn beste vriendin gaat zorgen..." "Zo kan je het ook zien ja." "Zorg goed voor haar...." "Zeker. Ik wil haar niet kwijt." "Ja best..." Ik lach. "Jullie willen vast ook naar Kaj..." Zegt Roos dan. Wij knikken. "Kom dan!" Roept ze enthousiast als ze het Elvin plein loopt. Ik kijk nog even naar Jake en dan lopen we ook die richting uit.
Kaj staat voor zijn deur gewoon wat naar het plein te kijken. Al snel ziet hij ons. "Hey Kaj! ?" "Hey!" "Euhm Jake, dit is Kaj. Kaj je kent Jake vast wel." "Ja. Aangenaam." Zegt hij en Jake knikt. "Dus jullie zijn mates...." begint Kaj dan. "Euh ja..." zeg ik awkward. "Ik ben er blij mee." Lacht Jake. Ik glimlach verlegen. Opeens hoor ik geschreeuw vanuit de richting van het bos. Ik kijk erheen en zie een vrouw in paniek hierheen rennen. "Wat is er?!" Roept Jake naar haar. "Oh Jake! Mijn zoon! Je vader...!" "Rustig, vertel het rustig." "Je vader moet dit weten! Mijn zoon!" Roept ze terwijl ze hierheen komt. Ik zie dat ze huilt. "Euhm Julia is het he?" Vraagt Jake rustig. Het verbaast me dat hij zo rustig kan reageren. "Ja. Mijn zoon...." "wat is et met je zoon?" "Hij, hij is dood...." "Wat is er gebeurd?" "Mijn zoon, hij ging naar zijn voetbal..." Ja we hebben ook een voetbalplein en sporthal. "Hij bleef langer weg dus ik ging kijken bij het voetbalplein. Hij was er niet meer. Een vriend van hem zei dat hij richting het bos was gelopen. Dus ik ging naar het bos en na een tijdje zoeken vond ik hem... dood." Ik slik. Roos en Kaj staan ook maar wat te staren. Jake blijft rustig en professioneel. "Ga maar naar het roedelhuis en ga naar mijn vader." "Oke, wil je meegaan?" Jake kijkt naar mij en ik twijfel. Ik wil hem bij me maar die vrouw heeft hem nodig. "Ga maar..." zeg ik zacht en kijk naar de grond. "Hey, ik ben zo terug..." Ik knik en hij vertrekt met Julia richting het roedelhuis. Ik kijk naar Kaj en Roos. "Man jullie zijn echt schattig samen..." zegt Kaj opeens. Ik kijk wat naar de grond. "Ja, mag ik meter van jullie eerste kind worden?" Vervolgt Roos. Ik word rood. Ik denk nog helemaal niet aan kinderen... En zeker niet wie er meter wordt. "Oh ja, een meisje, het word zowieso een meisje." Gaat Kaj verder. Ik laat hun maar praten terwijl ik verlegen luister. "Nee een jongen." "Een meisje, sowiezo." "Nee joh, een jongen wordt veel leuker." "Hoezo... Zo een klein schattig meisje dan...." "Nee, een kleine Max." "Max?" "Ja Max is toch een mooie naam?" "Nee jo, Kobe of zo is beter.." "Dus je geeft toch toe dat het een jongen wordt..." "Nee een meisje en ze gaat Ashley heten." "Nee een jongen en hij heet Max." "Nee een meisje. Ashley... Of Alisha of iets van Archer of zo. Iets met een A alleszins." "Nee Max. Dat moet het worden." "Maar stel dat het een meisje word, welke naam dan he?" "Maar het wordt een jongen." "Maar stel dat..." "Fenne..." "Nee niet Fenne..." "Lotta dan?" "Nee iets met een A zeg ik je." "Nee Kaj, nee. Een jongen en hij zal Max heten." Nu ga ik er mij toch maar eens mee bemoeien. "Zeg... 1 wij zullen de naam wel kiezen. 2 hoezo denken jullie al aan kinderen?" "Kom op Leah... jij en Jake zijn voor elkaar gemaakt. Ik denk niet dat het zo lang zal duren..." Zegt Roos enthousiast. "Hey even niet... Is er geen ander interessant onderwerp?" Ga ik verder. "Sorry..." Zegt Roos zacht. Ik knik. Dan is het stil. Ik denk weer aan de vrouw van net. Zou er echt iemand vermoord zijn in het bos? Ik bedoel, ik vind het geweldig in het bos maar als het gevaarlijk wordt... Ik weet nu niet precies wat er gebeurd is dus ik kan niet meteen zeggen dat het te gevaarlijk is om in het bos te gaan maar ergens denk je daar toch aan. Ik weet het allemaal niet zo goed. Ik word uit mijn gedachten gehaald door Kaj. "Leah, wat is er?" "Oh, niks. Ik was gewoon aan die vrouw van net aan het denken." "We weten nog niet precies wat er aan de hand is. Voor het zelfde geld is er niets in het bos." "Een die vrouw liegt over haar zoon, of wat?" "Dat zeg ik toch niet." "Ik weet gewoon niet wat het is. Ik hou van het bos. Ik wil niet dat het gevaarlijk word daar." "Dat begrijpen we wel... maar er is nog iets. Ik zie het." "Het is gewoon.... als het gevaarlijk wordt voor onze roedel, Jake is wel een zoon van de Alpha he..." "Hey, we zien wel wat het is. We hoeven ons echt nog geen zorgen te maken." "Ik hoop het."
JE LEEST
Hate Her {werewolf story}
Kurt Adam~werewolf story~ Leah en Lou haten elkaar al vanaf de geboorte. Ze kunnen elkaar echt niet af. Lou doet er alles aan om Leah uit de roedel te krijgen. Leah trekt zich er niet veel van aan maar wat als Lou haar zin krijgt en Leah met iets bepaald gee...