Zoals gewoonlijk zitten we met 7 aan tafel. Ik, Jake, Nayla, Adam, Tice en het bètakoppel. Ik kan het met iedereen wel echt goed vinden en ik heb iedereen zowat leren kennen. Nayla is nu naast Roos en Kaj mijn beste vriendin geworden. We gaan er vaak op uit met z'n vieren. Trouwens, Roos is binnen een maand jarig, dan wordt zij 18. Ik ben van plan om een soort verassingspicknick in het bos te organiseren. Dat wordt echt geweldig.
Ik schrik op uit mijn gedachten als iemand zijn keel schraapt. Meteen kijkt iedereen naar de deur. "Euhm...." Daar staat Gale, in zijn blik is onrust te zien en je merkt duidelijk dat hij naar zijn woroden zoekt, alleszinds is hij hier en praat hij... Dat is al beter dan de voorbije week. "Ik heb een probleem denk ik." Hij richt zich vooral op de bèta. Die had hij ook buitengesloten de afgelopen dagen, en dat is nu niet echt een goede keus. "Kijk, ik heb een beetje ruzie gemaakt met de Black Panter roedel." Zei hij zonder iemand aan te kijken. Ik denk terug aan Kaj... Hij had gezegd dat zijn vriend Nick naar daar was gegaan en dat ze niet zo gevaarlijk meer zijn aangezien ze een nieuwe Alpha hebben. "Ze zijn een beetje boos en ze dreigen ermee aan te vallen."gaat Gale verder, maar de bèta onderbreekt hem. "Die zijn zo onvoorspelbaar. Die nieuwe Alpha is dan wel minder impulsief op het gebied van anderen aanvallen maar het blijk dat hij wel een kort lontje heeft en hij geen schrik heeft om andere roedels aan te vallen. We moeten ons voorbereiden op een aanval! Nu meteen!" Ik schrik op en kijk naar Jake. "Hey komt wel goed..." fluisterd hij. Ik heb er toch niet zo'n heel goed gevoel over.
Vanuit Jake's en nu ok mijn kamer kijk ik uit over het centraal plein. Mijn hele leven heb ik nog geen aanval meegemaakt, ja, 1 keer toen ik heel jong was maar iedereen had het toen overleefd, de anderen hadden blijkbaar heel snel teruggetrokken. Ik zucht en voel 2 handen op mijn heupen. "Het komt echt wel goed Leah..." "Hoe is het zover kunnen komen? Wat heeft Gale gedaan?" "Mijn broer is niet dom maar.... Hij denkt niet veel na over dingen die hij doet of zegt. Hij is een beetje onvoorspelbaar... Wie heeft het verzonnen om hem Alpha te maken?" "Je vader... Hij heeft gezegd dat Gale de nieuwe Alpha zou worden, niet jij, niet je zus." "Misschien wist hij niet wat hij deed..." "Ik denk dat je vader Gale wel kende. Hij heeft hem opgevoed. Hij kende zijn sterktes en zwaktes. Hij wist wat hij deed." "Schat, Gale kan dit niet alleen aan. We moeten hem helpen en hij mag ons niet buitensluiten. Hij kan het echt niet alleen!"
Ik zucht en kijk weer naar het plein. Weet je wat ik altijd zo slecht vond aan deze roedel, op Lou na dan. Dat er nooit wat interessants gebeurde. Alleen nu gaat er eens wat gebeuren en ik ben bang... Iedereen op het plein is druk in de weer met voorbereidingen op een aanval. Schuilkelders worden klaargemaakt, uitrustingen en zelfs wapens worden verzameld Iedereen is bang. De Black Panter roedel....
"Ik ga eens helpen... Zorg jij dat je in veiligheid bent...." Zegt Jake nog, hij geeft een kus op mijn haar en loopt de kamer uit. Ik zet me neer op het bed en kijk naar de foto van mijn ouders. Ze zijn er niet meer.... Hoe is mijn leven zo kunnen veranderen door een paar weken als rogue....?
Opeens stormt Jake mijn kamer weer binnen. "Gale is echt gek geworden!" Ik loop naar hem toe en probeer hem rustig te krijgen. "Wat is er?" "Gale... Hij heeft Lou vrijgelaten..." Ik slik en kijk hem aan. Hij meent het. Lou? Hoe kan Gale zoiets doen? Jake slaat zijn armen om me heen en fluisterd. "Hij denkt dat Lou kan helpen als ze aanvallen... Lou kan vechten maar dat is geen excuus voor vrijheid, niet voor wat zij heeft gedaan." Hij weet niet wat hij doet. Lou vrijlaten?! Is hij helemaal gek geworden? Ik moet het nog even beseffen....
"Wat nu?" vraag ik voorzichtig. "We gaan met Gale praten, oke?" "Ja oké, en trouwens, wat zij de bèta?" "Euhm...." "Jake?" "Gale heeft hem verbannen..." "Oh my.... Er is echt iets goed mis." "Ik weet het. Gale...." Jake wordt onderbroken als er op de deur wordt geklopt.
"Euhm hey.... " hoor ik de stem van Gale achter me. Ik kijk om. "Je wou met me praten?" "Gale, ik heb je al gezegd, wat bezield je om Lou vrij te laten!" Valt Jake meteen aan. Ik probeer hem rustig te krijgen maar ik zie zijn ogen.... Zijn wolf heeft het overgenomen. "Wow, broertje, rustig. Lou is onze zus. Ze verdient haar vrijheid." "Weet je wel wat je zegt?!" "Jake! Hou op! Als je het er niet mee eens bent kun je net zo goed vertrekken!" Ik slik en kijk naar Jake. Hij is nog steeds te gespannen. Doe rustig alsjeblieft... mindlink ik hem. Hij kijkt me even aan maar kijkt dan weer naar Gale. "Kijk Gale, ik wil dat je even beseft wat je doet." zegt Jake een stuk rustiger. "Ik besef wat ik doe. Onze zus haar vrijheid geven. Ze heeft niets gedaan." "je geloofd dat nog." "Jake, ze is onze zus. Jij ziet de waarheid niet omdat je alles geloofd wat dat matje van je verteld." Ik hoor Jake grommen. "Jake, het is al goed!" zeg ik hem. Hij haalt even diep adem. "Zie je, je doet alles wat ze zegt. Ze gebruikt je gewoon. Dat deed zeer.... Jake kijkt Gale uitdagend aan en veranderd dan in zijn wolf. Voordat ik hem tegen kon houden had hij Gale al op de grond geduwd. Gale veranderd nu ook in zijn wolf. Jake kan dit niet aan.... Gale is een Alpha. Jake is maar een Alphabloed. Voordat ik het doorheb zitten ze in een gevecht. Hoe ga ik dit tegenhouden?
Ik heb echt gewoon geen inspiratie meer voor dit boek dus waarschijnlijk gaat het veel slechter geschreven zijn. Veel tijdsprongen en minder details. Ik heb echt geprobeerd het zo lang mogelijk vol te houden maar ik geraakte steeds meer achter en op dit moment heb ik letterlijk 1 hoofdstuk op overschot waardoor ik sneller ga schrijven. Ik verwacht nog zo'n 6-7 hoofdstukken.
X Anke
JE LEEST
Hate Her {werewolf story}
Werewolf~werewolf story~ Leah en Lou haten elkaar al vanaf de geboorte. Ze kunnen elkaar echt niet af. Lou doet er alles aan om Leah uit de roedel te krijgen. Leah trekt zich er niet veel van aan maar wat als Lou haar zin krijgt en Leah met iets bepaald gee...