* ||||| ||||| ||||| ||||| ||||| || *

30 1 0
                                    

"En Leah, heb je vrienden hier in de roedel?" vraagt Adam. "Ja, Kaj en Rosalie..." "Oh, Rosalie, die lijkt me ook echt tof. Ik wou altijd al eens met haar praten maar ik had nooit tijd op de momenten dat ik haar tegen kwam." zegt Nayla enthousiast. "Ja ze is ook echt tof. En Kaj ook." "Die ken ik niet zo goed..."

We hebben allemaal gegeten. Iedereen gaat nu van tafel. "Hey Leah, zin om even te gaan wandelen? Zo, wij met ze'n tweetjes..." vraagt Nayla. Ik heb daarnet eigenlijk al heel veel gewandeld met Jake maar toch knik ik. Ik ga te weten komen wat zij van Lou vind. En ik hoop zo, echt zo hard dat ze haar ook haat. Ik loop even naar Jake die met Gale staat te praten. "Jake..." "Wat is er babe?" Ik moet blozen van die naam. "Ik ga even met Nayla weg." "Oké, kom je snel terug?" "Is goed..." "Bye..." "Doei..." Ik loop naar Nayla die ondertussen al in de deuropening staat. "Waar gaan we heen?" vraag ik. Nayla haalt haar schouders op. We lopen gewoon over het centraal plein maar ik stop als ik het huis zie. Ik bijt op mijn lip en probeer verder te gaan maar het lukt niet. "Leah?" "Er is niks..." "Leah, jawel.... Zeg het maar..." "Mijn ouders... Dit is mijn huis. Tot voor kort dat van mij en mijn ouders maar nu enkel van mij..." Ik zie Nayla even nadenken over die woorden maar dan begrijpt ze het en slaat ze haar armen om me heen. "Sorry... Dat wist ik niet." "Maakt niet uit. Je kon het ook niet weten. Kom we gaan snel door." zeg ik.

We zetten ons ergens op een bankje en ik begin met mijn onderzoek. "En Nayla, hoe is iedereen in het roedelhuis eigenlijk?" "De Alpha en Luna zijn echt heel aardig. En mijn schoonouders ook. En natuurlijk is Adam een schatje. Tyce is echt tof, een soort broer voor me, ook al is het de broer van mijn mate. En Jake is ook tof maar dat weet je dus al en Gale zie ik bijna nooit. Hij is vrij verlegen en is vaak aan het leren." Ze heeft nu letterlijk iedereen opgesomd behalve Lou. Heeft dat een reden of is ze haar gewoon vergeten? Ik vraag het wel gewoon: "En Lou?" "Wel... Laat ons zeggen: Wat vind jij van Lou?" "Ik weet het niet. Ik ken haar niet zo goed." "Houden zo, blijf maar gewoon wat uit haar buurt. Ik weet het niet maar er is iets met haar. Ze is echt een bitch en echt gemeen... Sorry, ik haat haar gewoon." zegt ze in 1 adem. Ik kijk haar verbaast aan. "Sorry..." zegt ze dan. "Weet je Nayla..." "Zeg maar Nay hoor." "Kan ik je een geheim vertellen?" "Ja sure, ik vertel niks door." "Euhm.... Ik weet wie er mij altijd inluist. Wie mij zwart maakt en... Ervoor heeft gezorgd dat ik rogue werd." "Echt?" "Lou..." Nu is het Nayla haar beurt om me verbaast aan te kijken. "Ik haat Lou zo, ze doet er alles aan om mijn leven te verpesten. En dat is niet overdreven. En ik ben bang dat nu ze weet dat ik mijn mate heb... En dan is het nog eens haar broer." "Je meent het." "Hou het alsjeblieft geheim. De Alpha gaat me nooit geloven en me weer verbannen wegens valse beschuldigingen..." "Ik hou het geheim maar eerlijk. Het verrast me niet. Ze heeft ooit al geprobeerd mij en Adam uit elkaar te krijgen... Wie weet het eigenlijk allemaal?" "Jake, May, Roos en Kaj." "Wow... En Jake steunt je dus... Want ik kan me herinneren dat hij Lou vroeger altijd verdedigde maar dat doet hij al een tijdje niet meer." Ik knik. "Wow, ik geloof je. Ik steun je, we moeten bewijzen dat Lou dat doet. Ze verdient het niet om Alphabloed te hebben." Ik lach. "Dat heb ik haar al eens gezegd..." "Echt?" "Ja... Een tijdje geleden." "Jij bent echt geweldig... Maar, kan ik je vrienden eens ontmoeten?" "Zeker, nu?" "Waarom net." Ik knik en sta op. We zijn op het plein bij Kaj dus daar bel ik als eerste aan.

"Hey Lou en...." "Nayla..." onderbreekt ze Kaj. "Aangenaam, ik ben Kaj." "Ik ben Nayla, de mate van Adam en nu ook een vriendin van Leah... Of dat denk ik toch..." Ze kijkt me vragend aan. lachend knik ik. "Natuurlijk..." tevreden kijkt ze terug naar Kaj. Ik lach als ik Kaj zijn gezicht zie. Het staat verbaast en kijkt me vragend aan. Ja, Nayla is een beetje hyperactief, een beetje maar. "Gaan jullie naar Roos?" vraagt hij. Ik knik. Hij sluit de deur achter zich. "Dan kom ik mee." "Tof..." Met 3 lopen we richting Roos.

"Heyo Leah, Kaj en Nayla..." "Je kent mijn naam?" "Ja, ik heb het eens gehoort." "Oh, aangenaam dan, dan weet je dus ook dat ik de mate ben van Adam..." Roos knikt. "Wel Roos, en Kaj ook eigenlijk. Nayla deelt dezelfde mening over Lou als ons." "Dus ze weet ook..." Ik knik voordat Roos haar zin kan afmaken. "Tof, welkom bij de groep zou ik zeggen." zegt Roos vrolijk. Nayla schud haar hand.

We zitten met 4 binnen bij Roos. We hebben nog wat gepraat en nu wil Nayla de zangkunsten van Roos en Kaj horen. Kaj is snel zijn gitaar gaan halen en speelt nu de eerste noten. Ze zingen hetzelfde nummer als toen...

I hate someone I first cared about
Because she made her piece
I only know that I will miss her when she is gone
I only need my house when she is there
The only thing I want is her back
I know I miss her because she is gone
But I'm looking for her

I hate someone he cares about
And she hates me too, so everything fails
I only know that I will miss him if I have to leave
I just want to stay when he comes
the only thing I want is back to him
I know I miss him because I had to leave
But I'm going back

Nu pas dringt de tekst van het liedje tot me binnen. Het verteld het verhaal van mij en Jake toen ik rogue was...

Hate Her {werewolf story}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu