THE GANGSTER WHO SAVE ME | HDH Ink
BAB 36
YOUR LAST HOPEHELIKOPTER yang membawa Kiyota Hiro membawa dia ke sebuah rumah agam yang terletak berdekatan dengan kawasan perumahan tanah persendirian di pinggir kota. Dia menuruni Helikopter dengan wajah tenang. Kedatangannya di sambut oleh seorang butler yang tunduk hormat kepadanya saat dia lalu di hadapannya.
Kaki Gagah milik Kiyota Hiro masuk ke dalam rumah agam itu. Sukar dibayangkan keadaan rumah itu, mewah dan sangat bernilai dekorasinya. Tema utama adalah kelabu dan putih. Tiang anak tangga berkilat seperti disaluti dengan emas. Kiyota Hiro naik ke tingkat atas. Dia kemudian duduk di atas sofa dan menanggalkan topi fedora yang dipakainya. Topi itu dia simpan atas meja. Kot hitam yang sentiasa menjadi teman, dibuka dan disimpan tepi sofa. Dia menyandarkan kepala dan memandang siling kosong.
"Thank You for saving me and Shaista. It's really nice to see You." Pearl tunduk beberapa kali di hadapannya saat dia baru sahaja menghantar Shaista ke Hospital untuk mendapatkan rawatan. Pearl kemudiannya berlalu dari pandangannya dan menoleh sejenak.
"Bye." Pearl mengangkat tangannya. Kiyota Hiro pula hanya memandangnya tanpa sebarang reaksi. Mungkin sebab itu, Pearl mempercepatkan langkahannya.
Kiyota Hiro membuka gengaman tangannya. Ada rantai milik Pearl yang dipegangnya sejak tadi. Rantai itu dia temui ketika mereka sedang bersembunyi daripada Kru pemburu di dalam hutan. Dia mahu memberikannya kepada Gadis itu tapi terasa ada sesuatu yang menghalangnya.
Kiyota Hiro masuk ke dalam bilik mandi. Membiarkan diri tanpa seurat benang, air yang jatuh dari shower membasahkan dirinya. Rambutnya ditolak ke belakang kepala. matanya merenung cermin gergasi di hadapannya. Luka di bahagian lengannya diperhatikan begitu sahaja. Semua itu sudah terlalu biasa bagi dirinya.
Selesai mandi, Kiyota Hiro dijemput menjamu selera oleh Butler rumah agam itu. Dia duduk sendirian di ruang meja makan dan menikmati Steak daging merah separuh masak kegemarannya.
"Oyabun sent You another messages just now.." butler menuangkan Wine merah dalam gelas Wine di hadapan Kiyota Hiro. Dia berhenti mengunyah daging kenyal di dalam mulutnya.
"What is the messages?" Soalnya.
"Your next Target is here." Butler itu memberikan sekeping envelope hitam kepada Kiyota. Disisipkan di bawah pinggan ke atas meja itu. Kiyota hanya mengangguk. Dia makan perlahan- lahan dan menghabiskan Wine sebelum mengambil Envelope itu dan terus naik ke tingkat atas.
TAKKK! TAKKK!
Bunyi buah Darts dibuang lurus ke arah dartsboard di dinding bilik gelap itu. Semuanya mengenai titik hitam di tengah dartsboard dan membuat Kiyota Hiro tersenyum sendiri. Gambar Presiden Jiaja terpampang di dinding itu.Puas bermain dengan Darts sebagai pemanas otak, Kiyota Hiro membuka Sliding board yang ada di hadapanya. Di situ dia memerhatikan gambar dan pelan setiap sudut dan tingkat Bagunan utama pusat pentadbiran yang menjadi tempat Presiden Jiaja menghabiskan masanya seharian.
Kiyota Hiro membuat perkiraan sudut. Di mana posisi yang harus dia ketengahkan untuk membuat tembakan jarak jauh menggunakan Sniper M16 kegemarannya dan sudah tentu, turut menjadi pilihan banyak pembunuh upahan profesional sepertinya.
Selain mengira sudut arah tembakan, dia juga harus mengira arah angin, gangguan secara mendadak, orang yang lalu lalang, sistem keselamatan dan juga cara dia membersihkan semua bukti selepas menyelesaikan misinya. Semua itu amat penting baginya.
Sudah selesai dengan tugasan asas itu, dia membuat beberapa kajian luar pula. Esoknya, dia menggunakan motorsikal berkuasa tinggi untuk memerhatikan kawasan bangunan itu dari arah jauh. Matanya memerhatikan burung- burung yang berterbangan di tepi tasik. Tiang dan Bendera Yang menjadi lambang kebanggaan sebuah negara. Kiyota Hiro mengambil beberapa gambar posisi yang berpotensi dengan camera yang tersembunyi di kaca mata hitam yang sedang dipakainya. Dia Hanya perlu menekan butang yang perlu, dan dia akan mendapatkan gambar yang dia perlukan termasuk details- nya.
Kecanggihan teknologi masa kini, membuat semua benda menjadi mudah untuk dilakukan.
YOU ARE READING
THE GANGSTER WHO SAVE ME
ActionRANKED #1 In WRITER 28/3/2019 COMPLETED ✅ SINOPSIS SHAISTA ADEELA, Model terkenal yang kecundang dengan hubungan percintaannya. Pengkhianatan berlaku sehingga dia kehilangan semuanya dalam sekelip mata. Dia juga dimasukkan ke dalam Penjara atas tu...