Nightmare and coffee

1K 33 6
                                    

A blare of light suddenly hit me in my face, then a feeling of being crushed in between my car's steering wheel and my seat plus the tons of steel that hit me upon impact awoke me from the bad dream I was having. I automatically sat up from bed. Bagay na ikinagulat ni Bianca. I was heaving and trying to catch my breath.

"Babe, what happened?" She asked me.

I hugged her as I cried into her shoulders. She hugged me back tightly. Her hands gliding up and down my back as she tries to soothe my crying.

"Shhhh... Enough... It's all a bad dream babe." She cooes into my ear.

"Shit babe, nanaginip ako. Nabangga ako ng truck coming from the north bound lane. Naipit ako sa steering wheel ko." I said frantically.

Ewan ko ba pero my tears kept on falling.

"Shhh... Tahan na whiwhi. You are safe. Nothing and no one will ever harm you babe." She cooes into my ears at kumalas sa yakap ko.

"Wait here, I'll get you some water." She said as she wiped my tear stained face with her hand.

Tumayo si Bianca at nagpunta sa kitchen. Maya-maya lang bumalik ito sa kwarto, dala ang isang basong tubig. She hands me the glass and I took it and drank.

Pagtapos kong inumin ang isang basong tubig, Bianca and I decided to go back to sleep. Dahil masyado pang maaga, 3 a.m. pa lang ng magising ako. She held me in her arms as we slept. I hugged her back tightly.

It was already 6 a.m. when we woke up. We prepared breakfast and ate. Maya-maya habang kumakain na kami ng breakfast ni Bianca, my doorbell rang. Nagkatinginan kami ni Bianca.

"Wait, babe. Are you expecting someone?" I asked Bianca.

Umiling lang ito at tsaka nagsalita.

"Wala naman." She said as the doorbell still rang.

Bianca took it upon herself to answer the door.

"Eto na wait lang." Bianca screamed at the door.

"Uy, Glai. Good morning. Anong ginagawa mo dito?" Bianca said stunned.

"Ah wala, napadaan lang, ibibigay ko lang kay Rhian itong kape." Glai said.

"Tuloy ka." Bianca ushered her in.

"Hi Glai. Good morning sayo. Kain tayo." I said to her as I got a plate from the drawer.

I set down the plate on a vacant spot at the table.

"Naku, salamat. Nakakaistorbo pa ata ako sa inyo ni Bianca." Glai said.

"Sige na kumain ka na dyan. Hindi ka naman istorbo sa amin ni Rhian." Bianca smiled at her.

Si Bianca na ang nagsandok ng kanin para kay Glai at ako naman ang nagsandok ng ulam sa plato nito.

"Kain na Champ." Bianca said.

"Di ko alam na andito ka pala, sana nadalan kita ng kape." Nahihiyang sabi ni Glai kay Bianca.

"Sus, ok lang yun Glai. Alam ko namang si Rhian lang talaga dadalan mo ng kape. Wag ka mag-alala supportive akong best friend." Bianca said laughing.

Siniko ko naman ito at pinandilatan ng mata. Nakakainis talaga siya, minsan ang sarap na nya i-eagle strike. I let out a nervous laugh.

"Wag mong pansinin si Bianca, alaskador talaga yan. Lalo na pag umaga. Wala pang pampakalma yan eh." I said laughing as I continued to eat.

"Hahaha! Oo nga eh mukang wala pang tranquilizer si Bianca." She said laughing.

"Uy, grabe kayo sakin." Bianca said.

Hidden DesireTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon