07

1K 97 25
                                    

●○●

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

●○●

Author POV

"YAA MATI KAU MATI MATI MATI MATI!" Jerit Min Yoongi yang sedang galak bermain game di PS4nya.

Meow meow meow meow~

"SAPA PLAK CALL NIH SJBSJSJ AKU DAH NAK MENANG DAH TADI ADUHH!" Jerit Yoongi. Dia punya marah tuh sampaikan nampak urat dekat tangan dia masa dia genggam telefon bimbit dia jjdjsjjsjsj. (Hot hoho).

"Hello Yoong-"

"Kau nak apa jibake? Puas hati kau lepas kacau aku main game?" Kata Yoongi dalam keadaan bengang yang teramat.

"Ermm dafak? Sorrylah bro. Aku tak tau kau tengah main game. Tak pelah aku call kau nan-"

"Takpelah aku kalah dah pun. Hah, cakap kau nak apa." Kata Yoongi. Jari kelingkingnya sempat dimasukkan ke dalam lubang hidung untuk mengorek emas.

Jungkook di sebalik talian pula sedang cuba menahan amarahnya akibat geram akan Yoongi yang asyik memotong ayatnya.

"Kau tengok berita tak haritu?" Tanya Jungkook setelah berjaya menenangkan diri.

"Tak. Anime perlukan aku pada waktu tuh." Balas Yoongi. Dia mengeluarkan jari kelingkingnya daripada lubang hidung setelah memperoleh emas yang banyak.

"Haihh kau nih apa jenis polislah." Kata Jungkook.

"Bab-bab kerjaya aku jangan main-main eh. Aku nih siap naik pangkat jadi inspektor tau hah kau apa tau." Kata Yoongi bersama hidung yang semakin mengembang.

"Haihh apapelah. Nih, aku nak mintak tolong." Kata Jungkook. Dia sempat meneguk air kopinya sementara menunggu Yoongi membalas.

"Tolong apa? Kalau kau nak suruh aku tolong bayarkan saman kau sorry no no no k." Kata Yoongi.

"Taklah! Nih, aku nak kau tolong aku dalam misi menyelamatkan seseorang nih." Kata Jungkook. Dia mengetap gigi akibat geram. Taulah dia selalu kena saman tapi janganlah ungkit.

"Seseorang who?" Ewah ewah berspeaking-speaking pula anak Min ini.

"Hani." Balas Jungkook secara ringkas.

"Hani yang mana sihh?" Tanya Yoongi dalam keadaan keliru.

"ALAH JIMIN KAU INGAT TAK JIMIN?" Tanya Jungkook dengan suara yang kuat kerana tidak dapat menahan marahnya.

"Hah kau kurang ajar ngan orang tua eh! Mestilah aku ingat si Park Jimen tuh. Kenapa? Dia ke yang kena culik?" Tanya Yoongi.

"Ya ampun takkanlah ada lelaki nak culik lelaki syaitonn. Awek dia kena culik ngan Kim Taehyung tuh." Kata Jungkook.

Mata anak Min terbeliak. Dia menekup mulutnya kerana terkejut.

"Apa bener apa yang kamu beritahu aku ini?" Tanya Yoongi yang masih menekup mulutnya.

"Apa kau cakap? Aku tak dengarlah." Tanya Jungkook telefonnya ditekan kuat pada telinganya.

"Sorry. Abaikan apa yang aku tanya tadi. Soalan bijak tuh." Kata Yoongi.

"Hmm k." Kata Jungkook. Mereka masing-masing diam buat beberapa minit.

"Pastu, camne? Apa plan kau?" Tanya Yoongi, memecahkan kesunyian.

"Macam nih, kita jumpa kat tempat biasa pastu aku bagitaulah plan aku kat sana." Kata Jungkook.

"Tempat biasa? Tempat mana eh?" Tanya Yoongi.

"Kau nih tidur ke apa masa kita kat sana? Cafe Mak Jemah tulah!" Kata Jungkook. Sumpah dia tak boleh nak brain dengan kawan dia sorang nih.

"Oh, lahh cakaplah awal-awal. Bila? Pukul?" Tanyanya lagi.

"Esok kot. Pukul dua petang." Kata jungkook.

"K aku on." Katanya.

"K bai-" Ayat jungkook tergantung apabila Yoongi terlebih dahulu telah menamatkan panggilan.

"Huwarghh penatlah plak borak lama-lama nih. Nak duduk kat kerusi urutlah." Kata Yoongi lalu tertidurlah dia diatas kerusi urut itu dengan nyenyak sementara Jungkook tidak berputus-putus memaki si anak Min itu.

○●○

??? POV

"Kau kena tolong aku Jin." Kata aku memujuk abang aku ini.

"Haihh kau nak aku tolong apa nih? Cakaplah cepat. Aku tolong mana yang mampu." Kata Jin. Dia menekan butang on pada alat kawalan televisyen lalu membuka siaran berita.

"A-adik aku." Kata aku dengan gagapnya.

"Adik? Kan kita dua beradik je?" Tanya Jin.

"Haihh... Kau lupa ke yang aku nih bukannya adik betul kau." Tanya aku kepadanya.

Dia memandang kearah aku sambil membuat mulut 'o'. Matanya kembali semula memandang kearah tv selepas itu.

"Jadi? Kenapa dengan adik kau?" Tanya Jin.

Dia nih pelupa ke buat-buat lupa? Ada aku hempuk dengan selipar jepun buatan korea aku baru tau.

"D-dia kan p-psycho." Kata aku.

"Lahh adik yang tu ke? Sorry aku lupa plak. Hah pastu? Dia dah jumpa kau ke?" Tanya Jin.

"Hampir..." Jawab aku.

Kami diam buat seketika. Hanya pembaca berita yang sedang galak bersuara pada waktu ini. Dia memandang kearah aku dengan pandangan yang serius. Dia menutup televisyen di hadapan kami ini, membuatkan suasana dirumah ini sunyi sepi.

"Macam mana dia boleh hampir nak jumpa kau?" Tanyanya.

"Aku ternampak orang suruhan dia dekat sekitar kawasan perumahan kita. Nasib baik dia tak perasan aku kat situ masa tuh." Jelas aku. Kami berdua kembali mendiamkan diri. Hanya bunyi cengkerik yang dapat didengari pada waktu malam ini.

"Jadi... kau nak aku tolong apa?" Tanya Jin, memecahkan kesunyian.

Aku menarik nafas lalu menghembusnya kembali. Aku memandang tepat ke arah matanya.

"Tolong aku larikan diri lebih jauh lagi daripada tempat nih. Pastikan tempat tuh susah untuk dijejaki."

●○●

-Author nak borak-

Yey update hahahaha.

So camne? Ok update kalini?

Nampaknya ada orang baru dalam cerita nih hmmm( ͡° ͜ʖ ͡°)

Vote ngan Comment jangan lupa tau hehehehe♡

Stalker ; kth 2Where stories live. Discover now