10

882 94 10
                                    

○●○

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

○●○

Hani POV

Jam di dinding menunjukkan pukul 2 pagi tetapi Taehyung masih belum pulang. Aku duduk di birai katil sambil merenung ke arah kaki aku. Entah mengapa, aku rasa macam ada sesuatu yang tak kena sehinggakan aku rasa tak sedap hati nak tidur.

Krekk

Tiba-tiba pintu bilik ini dibuka daripada luar. Aku lantas memandang kearah empunya badan yang sedang masuk ke dalam bilik ini.

"Aik, tak tidur lagi, sayang?" Tanya Kim Taehyung yang sedang berjalan mendekati aku.

"Tak. Saya risau. Awak tak pernah balik lambat macam nih. Awak pergi mana sampai balik lambat nih?" Tanya aku.

"Wah sayang rindu abang Tae lah! Alalala tak ada apalah. Abang Tae ada kerja je tadi dun worry, k ?" Kata Taehyung sambil tersenyum bahagia.

Siapa je tak bahagia bila orang tersayang caring pasal kita kan? (Ayat author bukan ayat aku pfft)

Taehyung memeluk aku daripada daripada belakang. Dia mencium lembut bahu aku dan kemudiannya kedua-dua belah pipi aku. Aku hanya mengkakukan badan. Dapat aku rasa yang muka aku tengah bertukar menjadi sebuah tomato pada waktu ini. Haihh aku nih cepat sangat dho blushing benci betul!

"Dah mari ler kita tidur. Dah lewat nih. Karang esok tak bangun susah plak." Kata Taehyung sambil memusingkan badan aku untuk memandangnya. Sempat dia memberi ciuman pada dahi aku sebelum membaringkan aku pada katil lalu baring di sebelah aku.

"Tae saya-"

"Shush. Tidur. Hmmm." Kata Taehyung lalu memeluk aku. Kepalanya dibenamkan ke leher aku. Kehangatan badannya membuatkan aku lena dalam sekelip mata.

_______

"Wakey-wakey, princess." Kata Taehyung, lembut.

Aku membuka kelopak mata aku secara perlahan-perlahan. Taehyung yang berada di sebelah aku merupakan benda pertama yang muncul di hadapan aku sebaik sahaja mata aku terbuka dengan luas. Dia menghadiahkan aku sekotak senyuman.

"Good morning, sayang." Kata Taehyung sambil mencubit pipi aku.

Aku mengerutkan muka. Aku senyum kearahnya sambil mengelus lembut pipi milik lelaki di hadapan aku ini.

Tak mampu aku nak nafikan bahawa aku suka situasi kami sekarang ini.

"Saya nak pergi buat breakfast. Kata aku lalu bangun daripada pembaringan. Rambut panjang milik aku diikat menjadi toncang kuda.

Taehyung dengan pantasnya mencium bibir aku sebelum sempat aku berjalan. Aku memandang kearahnya yang sedang tersenyum nakal kearah aku.

"Morning kiss hehe." Kata dia. Aku hanya tersenyum melihat gelagatnya itu sambil menggelengkan kepala.

"Eww tak mandi cium orang. Busyuk!" Kata aku sambil berlari keluar daripada bilik dengan gelak tawa yang kuat.

"OOO PANDAI EHH NANTI TAE SIAP MANDI SIAP HANI!" Jerit Taehyung yang berada di dalam bilik.

Huh, siap Hani? Try me lah bro.

Selepas itu, aku dengan senang hatinya membuat pancake di dapur sambil menyanyikan sebuah lagu secara perlahan. Secara tiba-tiba sebuah tangan merangkul pinggang aku daripada belakang. Haruman daripada minyak wanginya membuatkan aku leka menghidunya.

"Amboi sedapnya nyanyi." Kata Taehyung. Dia mengucup pada kawasan umbun-umbun aku kemudian merehatkan kepalanya pada bahu aku.

"Mana ada sedap. Tak boleh makan pun." Kata aku. Taehyung ketawa manja lalu mencium pipi aku.

"Comellah sayang Tae nih." Kata Taehyung.

Aku hanya tersenyum. Tangan aku masih ligat mengangkat pancake pada kuali ini.

"Hani~ aku dah mandi tadi." Kata Taehyung sambil memusingkan badan aku untuk menghadapnya.

"Jadi?" Tanya aku. Saja nak bagi dia geram haha.

"Alaaa nak kiss!" Kata Taehyung sambil mencebik. Alah alah anak Kim nih boleh plak dia jadi comel masa orang tengah memasak.

"Not now. Busy." Kata aku lalu memusingkan kembali badan aku untuk mengangkat pancake yang hampir hangus di atas kuali. Belum sempat aku ingin menuang acuan lain, Taehyung menarik tangan aku lalu mencantumkan bibir kami. Ciumannya semakin meliar daripada masa ke semasa iaitu daripada bibir turun ke dagu sehinggalah ke leher aku.

"T-taehyung. Bukan sekarang. Saya kena masak." Kata aku lalu menolak badannya.

"K. Pergilah masak. Dah dapat kiss." Katanya lalu keluar daripada dapur sambil melompat-lompat seperti budak baru dapat aiskrim.

Buang tabiat agaknya budak nih.

●○●

-Author nak borak-

Saya saja bagi chapter nih sweet sikit al-maklumlah, chapter lepas agak uhuk.

Hope korang suka chapter nih!

Btw, chapter 1 untuk buku 'Hi' dah keluar. Jemput singgah, baca, vote eh hehehe♡

Stalker ; kth 2Where stories live. Discover now