22

660 76 6
                                    

○●○

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

○●○

Author POV

"Kau dah cuba telefon kawan polis dia yang lain?" Tanya Jimin kepada Jin yang tidak reti duduk diam daripada tadi.

"Dah tapi diorang cakap diorang tak tahu Yoongi kat mana. Yoongi tak masuk kerja langsung pun harini." Kata Jin, membalas soalan yang ditujukan kepadanya.

Jimin mengeluh. Dia tak faham kenapa semakin lama semakin ramai yang menghilangkan diri. Seolah-olah mereka tak mahu membantu dia langsung.

'Agaknya apalah yang jadi dekat awak sekarang ni, Hani'

Kata Jimin di dalam hati sambil menutup mata. Badan disandarkan semula pada penyandar. Tangan disilangkan di dada, memeluk tubuh. Dia cuba menenangkan kepala yang semakin kusut dengan masalah yang datang.

"Jimin?"

"Hah? Maaf aku sibuk fikir tadi." Kata Jimin apabila dia tersedar daripada lamunan.

"Ya tuhan punyalah panjang aku membebel kau tak dengar." Kata Jin. Kepala digelengkan kepada Jimin yang sedang menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal.

"Cuba kau suruh Chanyeol datang sini. Kita discuss pasal benda ni sama-sama." Kata Jin, mengulang semula ayatnya tadi secara ringkas.

Jimin mengangguk. Tangannya menyeluk ke dalam poket belakang seluar sweatpants berwarna kelabu yang sedang dipakainya untuk mengambil telefon Samsung Galaxy S20 miliknya.

Serentak itu juga, telefon milik Jin berbunyi. Dia terus mengeluarkan telefon bimbitnya lalu menekan butang hijau untuk menjawab panggilan.

"Hah, nak apa? Boleh tak kau- hah?! Seriouslah? Ok, aku dengan Jimin datang sekarang."

Jimin hanya memandang dengan perasaan ingin tahu. Jin dengan pantas meneguk air minumannya sehingga habis.

"Dah jom. Kita gerak pergi rumah Chanyeol." Kata Jin. Kunci kereta yang berada diatas meja diambil.

"Lajunya. Aku tak habis minum lagi ni."

"Alah tak payah habiskan. Kita kena cepat." Kata Jin lalu bangun daripada kerusi untuk beredar.

"Kenapa?" Tanya Jimin yang kini turut bangun. Mata memerhati Jin sambil menunggu jawapan.

"Yoongi datang rumah Chanyeol tapi Yoongi pengsan lepas nampak muka Chanyeol dan muka dia masa tu pucat yang amat."

"Taehyung."

"Hmm." Merupakan sahutan yang diberikan oleh Taehyung yang sedang membaringkan kepalanya diatas peha Hani. Matanya fokus pada televisyen yang sedang memainkan sebuah drama berjudul 'Crash Landing On You' daripada aplikasi Netflix.

Stalker ; kth 2Where stories live. Discover now