[4]

2K 77 37
                                    

Plannya bermula tidak lama lagi.

Dengan penuh berhati-hati Rufina membawa mangkuk Yang dipenuh mee gorang.

Lega Rufina tatkala mangkuk yang dibawa selamat dihidang di atas meja makan yang luas itu.

Kedatangan Tengku Alina di meja itu mencepatkan langkah Alina berjalan ke arah Tengku Alina.

"Erm…Puan Tengku …"panggil Rufina menggengam tangannya.

Terkalih kepala Puan Tengku.

"Yer…"menyahut Puan Tengku.

"Saya nak keluar kejap pergi belikan barang dapur,boleh?"tanya Rufina sambil memandang tepat ke mata Puan Tengku yang bewarna
Coklat pekat.

"Oh! Erm…boleh"balas Puan Tengku ,tersenyum dia sedikit dihujung bibir.

Sudah masak dengan layanan nak tak nak Puan Tengku Alina.

"Mama…Saif ikut sekali.Saif ingat nak beli barang Saif sekali."terkejut Tengku Alina dan Rufina dengan kemunculan suara Tengku Saif yang berada di belakang.

"Ok…"balas Puan Tengku Alina pendek dan menuju ke kerusi.

'Sebuk!!! …'Bisik hati nya,hancurrr……plan dia ingin berjumpa rakannya.

Sebuah jelingan di beri pada Tengku Saif manakala Saif tersegih-sengih dilemparkan makin lebar Sengihan Saif tatkala melihat jelingan Rufina.

"Awak…saya sentiasa dengan awak"sempat Saif berbisik pada Rufina tatkala mereka berselisih.

Terherot bibir bawah Rufina dan matanya menjuling ke atas, makin laju jalannya ternampak sengihan di bibir Saif.

Mereka berjalan di bahan mentah dikawasan ayam.

"Tengku …"panggil Rufina mengalihkan kepalanya diarah Tengku Saif.

"Yer…sayang.! "Balas Saif mengalih juga ke arah Rufina.
"Hah!! "Terjerit kecil Rufina.

"Ru…fi…na…"kata Tengku Saif nama Rufina satu persatu.

"Saya ingat nak pergi tandas sekejap,Tengku duduk sini okey. "Kata Rufina terus berjalan tanpa arah tuju,dia mencari rakannya dari tadi tapi tidak kelihatan juga.

Tengku Saif masih memandang Rufina yang berjalan tanpa mendengar balasannya.

Rufina berjalan menuju tanpa arah berjalan perlahan.

Terhenti jalannya tatkala lengannya ditarik oleh satu figura.

Terkalih dia kearah figura itu.

"Oi…"kata Rufina.

"Engkau kalau jalan,Memang jalan terus ja aik? Tak pandang kiri dan kanan kau"kata rakannya itu sempat dia menolak penutup kepala jaketnya.

"Alaa……chill la…aku tegah cari kau jugak tau, so mana,Razman? "Agak teruja suaranya. Sesuatu yang di inginni akan diketahuinya nanti.

"Sabor… aku nak cakap sikit. Aku harap kau tak jatuh cinta pula dengan anak dia and lagi satu…aku rasa kau memang patut buat apa kau kena buat nanti"kata lelaki itu yang bernama Razman..

Terangkat kening Rufina mendengar kata serius Razman itu.

"Nah…" sampul berwarna putih sudah bertukar tangan.

Rufina membuka isi sampul itu tapi tidak jadi dia ingin membuka tatkala Saif datang membawa troli.

"Eh…sayang! "Sengih di bibir Saif makin lebar bila makin dekat.

Razman sudah memandang dan sempat dia berkata,sebelum Saif berada dekat dengan mereka.

"Ingat pesan aku"bisik Razman.

"Hai! "Kata Saif bersalam dengan Razman.

"Erm…fina aku pergi dulu"Kata Razman melangkah pergi.tersengih dihujug bibirnya sambil melangkah.

'Sayang? Jantan macam kau tak patut bersama dia!! 'Jerit hati, Razman.

"Siapa tu.. ?"bermulalah police and three bersoalan siasat.

Rufina sudah menggaru telapak tangannya di belakang heler.

"Erm…man.Dia bekas kekasih saya"tipu Rufina menolak troli itu dan menuju ke KFC yang terletak di tepi pintu masuk.

"Kekasih? "Terangkat kening Saif yang masih berada di situ sedangkan Rufina sudah memesan makanan. Terasa sesuatu dihatinya.

' kau cemburu?!.. Engkau jangan cari pasal Saif. Mama nak kau kahwin dengan Talia,kalau tidak Tan Sir Adnan bapa pada Talia akan tarik share dia dan kau akan dibuang dari keluarga kau sendiri .kau nak ke? 'Kata hatinya itu membuatkan dia terdiam.

Terkala sedar Rufina tiada disitu dia pergi ke arah Rufina yang masih memesan makanan.

Rufina yang masih mengelap rambut setelah selesai mandi tadi dia terus menuju ke meja Tulisnya,kerjanya jika tidak boleh tidur dia akan melakarkan sebuah peta di kawasan rumah banglo gah!! Tengku Shukri.

Terkalih wajahnya melihat sampul surat yang di beri Razman tadi.

Rufina mencapai sampul itu dan membuka melihat isinya.

Berkerut dahinya membaca isi surat itu.

Timbul satu perasaan yang membuatkan dendamnya makin membara.

'Betul cakap kau, tak patut dan tak boleh wajib aku jatuh cinta dekat keluarga  ni,mereka patut hilang kan nyawa!! 'Jerit Rufina menggengam kertas itu.

🌹🙏

🌹vote and komen

Cinta Miss MafiaWhere stories live. Discover now