24😍

1.2K 53 1
                                    

"Bosan lah!! "Buku novel dihempas di meja tulis..

'Mana pulak Encik Husband  nii'bisik hati Rufina.. Langkahnya diatur ke.. Bilik perpustakaan pula.

Terlihat sahaja Saif dihadap leptop terus Rufina merempuh bilik itu..

Dengan keadaan termengah-mengah dan tercari-cari sesuatu..

"Eh.. Sayang kenapa nii?!"Terkejut Saif melihat Rufina berlari sana sini mencari sesuatu.

"Ya.!  Allah!! "Terkejut Saif tatkala Rufina yang berlari sana sini terus memeluknya dari belakang.

"Abang!! "Jerit Rufina di telinga Saif.

"Yang!! Kenapa nii? "Soal Saif lagi..

"Awak ada nampak tak?! "Soal Rufina menutup mata Saif dengan telapak tangannya.

"Kalau dah tutup memang tak nampak lahh"balas Saif..

"Awak ada nampak tak sesuatu tadi? "Soal Rufina lagi.. Merapatkan pipinya dipipi Saif.

Pipi mereka mula berlaga.. Dua dua pipi sebelah belah terpenyek.. Saif pipi kanan Rufina pipi kiri.

Sambil pipi bercantum Rufina berkata.

"Abang"lembut suara itu bergema di telinga Saif.

"Ye Sayang"jawab Saif sugguh romantik suaranya.

"Abang ada nampak tak? "

"Nampak apa sayang? "

"Cinta hati saya!! "Balas Rufina sempat dia mencium pipi kanan Saif.. Sebelum meninggalkan Sf dibilik itu.

Kembang Saif.. Melihat isterinya berlari menuju ke bilik mereka.. Saif meligan isterinya hingga ke bilik.

"Sayang!! "Panggil Saif mengetuk pintu bilik itu..

"Hahaahahaha"terbahak-bahak Rufina ketawa di dalam bilik itu..

Dari bilik Tengku Alina memandang dengan pandangan 'sesuatu'..

*************************

Ryna yang sedang berjalan melangkah menuju ke keretanya dan ditangan sebungkus kek dia menekan butang kunci kereta.

Baru ingin membuka pintu telefon nya berbunyi.

"Hello"jawab Ryna

Diam..

"Engkau nak apa lagi? "Soalnya.. Berkerut dahi nya..

Diam..

"Yelah yelah"balas Ryna..lekas dia memasuki ke perut kereta Mini Cooper berwarna perang..

Restoran Hotel

Lekas Ryna memasuki restoran.

stail Ryna

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

stail Ryna..

"Engkau nak apa?! "Soalnya menanggalkan cermin mata nya dan diletakkan di atas meja.

"Aku nak explain semuanya!!"Balas wanita didepannya.

"Cukuplah wei!!  Kesian lah dekat Rufina.. Engkau tipu dia hidup hidup"balas Ryna.. Menjeling wanita itu.

"Aku tahu.. Aku tahu yang u memang salah.. "

"Dah tu.. Cukuplah Fathia.. Engkau ni memang hadal kan tikam orang? "Kata Ryna menjegilkan matanya.

"Wei. Aku silap.  Fine aku silap.  Tapi wei please.. Aku tak nak buat kesilapan kedua.. Itu pasal aku nak cerita dekat engkau.. "Kata Fathia.

Ryna hanya membiarkan Fathia menceritakan dari A hingga Z.

"Jadi sekarang.. Orang yang bunuh parents Rufina.. Adalah.. Orang dalam?! "Bisik Ryna menyoal..

Melihat anggukan Fathia membuatkan Ryna mendapat rancangan yang Bagus.. Tapi ..

"Tapi macam mana nak beritahu orang yang dia percaya dan sayang sekarang ni.. Adalah orang yang bunuh parents dia..?..  Mesti dia tak leh terima.. Silap silap kita dituduh reka cerita"tertunduk wajah Ryna.. Mencari idea.

"Itu pasal lah aku nak jumpa engkau sebab aku ada.. Rancangan"terangkat angkat kening Fathia.

"Apa?! "

************

"Akak.. Siapa akak?! "Tertiba soalan itu muncul tatkala Rufina berbual dengan Sarah di Kolam ikan di halaman rumah .

"Nanti suatu hari Sarah akan tahu"tenang wajah Rufina membalas..

Next. 🙈🙈..

" sayang jom!! "~Saif

"Aduhhh!! ~Ryna

"Rufina..  Mama minta maaf!"~Tengku Alina

Cinta Miss MafiaWhere stories live. Discover now