[15]💙

1.4K 57 30
                                    

"Yelah.. Aku datang…"balas bisik Rufina.

"Sayang.. Jomlah balik"Ajak Saif.. Kali ini tangannya ditarik oleh Saif.

"Alamak.. Wei korang handle lah.., okey.. Aku kena balik bye!! "Bisik Rufina melangkah cepat ke kereta Saif..

Tapi yang peliknya serius si Saif yang memanjang muka didalam kereta nampak lain macam… terkejar-kejar.

Bengis muka Saif yang dari tadi memfokuskan dijalan raya mendiamkan suasana.

Rufina yang disebelah pula yang gerun. Entah berapa kali dia menelan air liurnya itu.

Jika tidak. Gerun tidak pernah muncul kembali di dirinya sejak bergelar mafia ni.. Tapi.. Sekarang macam nak kena tukar je panggilan gelarannya tu.

"Ermm……awak?.. Awak okey ke tidak ni? "Soal Rufina sedaya upaya untuk melembutkan suaranya.

"Hmm…saya okey"balas Saif mengeluh dihujung kata. Sempat dia terkalih ke arah Rufina.

"Jangan bohong… jangan berani bohong. Saya pantang orang tipu. "Kata Rufina memandang tajam ke wajah Saif.

Terpaksa dia jujur.

"Yelah..yelah..  Tadi saya nampak……"gagap kata Saif membuatkan ingin muncul bara api di hati bininya itu.

"Nampak …"

" nampak …"

"Nampak apa!! "Sergah Rufina yg dari tadi bertahan.

"Bekas kekasih saya" laju kata itu keluar dari mulut Saif.

Terdiam Rufina dapat dia rasakan perasaan cemburu mula hadir di dalam hatinya. Tapi lekas dia memandang ke luar tingkap dan cuba memadam perasaan itu.. Cepat dia mengkalih ke wajah suaminya.

"Ooo…jantung hati lah ni?  Alah… apa yang nak takutkan sampai lari.. Orang …lain kali berbual lah dengan dia.."Kata Rufina cuba untuk menafikan perasaannya.

Terangkat kening Saif sebelah.

'Dia tak marah? 'Bisik hatinya pelik.

"Awak tak……"panjang kata 'tak'itu.. Agar Rufina faham faham ayat seterusnya.

"Tak? Tak marah or cemburu? Tak ada maknanya.. Ingat.. Perkhawinan ini di ikat dengan sebuah perjanjian"balas  Rufina melentokkan kepalanya di bahu kerusi.

Apa yang dikatakan seratus peratus memang tidak sama dengan hatinya yang sudah berlaku berbakul-bakul …..

Wajah Saif mula kecewa sangkanya Rufina dapat merasa perasaannya tetapi sebaliknya pula.

Sampai sahaja di hadapan rumahnya.. Langkah Rufina mengatur ke bilik tidurnya.

Bohonglah kalau duduk sebumbung, sebilik dan sekatil pun masih tidak berubah hati lagi.

Rufina sangat sayang dan cintakan Saif tapi hanya itu untuk dia menunjukkan pada Saif yang Saif harus ubahkan posisi hatinya agar bukan padanya hati itu pergi.

Jika dia tidak sayang pada Saif sudah tentu pilihan utama membunuh adalah Saif dahulu. Dah senang tidur sebelah aja tapi tak bunuh bunuh juga.

Tapi sanggup kah dia tengok Saif akan bahagia dengan wanita lain.

Terhenti tangannya yang sedang mencari baju salinan tatkala mendengar bisikan hatinya.

'Sanggup tak sanggup aku terpaksa.Aku tak ada tujuan utama memang dia komplot nak bunuh mak bapak aku tapi di separuh jalan mereka tarik diri.. Dan sudah tentu mereka tak nak inginkan rancangan untuk membunuh makbapak aku. Aku lebih rela tengok dia bahagia dengan wanita lain daripada darah yang, akan keluar bila terkena peluru aku nanti'bisik hatinya .

Demi cinta dia, dia tak kisah, kalau betullah jodohnya dengan Saif.. Suatu hari nanti mesti Saif akan tahu siapa dia kan?.  Dan dapat ke Saif terima sebab nya kenapa mahu jadi mafia dan tentu Saif marah lagi padanya jika tahu kenapa sebab dia muncul ke keluarga ini.

Terus dia membasahkan mukanya dengan air paip hujan itu, untuk menenangkan sebentar otak nya yang suka terlalu berfikir itu.

"Sayang…"panggil Saif tatkala mereka selesai makan malam dan Rufina terus meletakkan dirinya di balkoni bilik untuk melihat langit malam.

"Yer"balasnya tetapi matanya tetap melihat ke langit.

"Abang nak cakap sikit"kata Saif mula merebahkan dirinya di kerusi sebelah Rufina..

"Hmm…"hanya itu dibalas Rufina.

"Abang dengan Shairah mem……"

"Siapa pula Shairah tu…"soal Rufina matanya dipejamkan.

"ERM……bekas kekasih saya … dulu saya kenal dia waktu dia kami sama sama belajar dulu."cerita Saif sambil menundukkan mukanya Dan bermainkan jari nya.

"So…"balas Rufina masih memejamkan matanya.

"Saya jadikan dia kekasih saya…tapi…tapi saya putus dengan dia sebab …sebab dia Ada orang lain"cerita Saif.

Menguap Rufina sebelum dia berkata.

"So…kenapa awak Ni beria-ia cerita dekat saya ni..? Dah kenapa? "Soal Rufina masih menutup mata.

"Saya tak nak. "

"Saya cemburu? "Tekaan Rufina amat tepat.

"Saya cemburu?! Pandai awak teka..? Tak ada maknanya saya nak cemburu !!!"sergah Rufina.

Lekas dibangun menuju ke katilnya.

Saif hanya memerhati dari mata Melihat Rufina tidur dikatil.

Saif mengikut Rufina dari belakang.

Saif baring menghadap wajah Rufina yang sudah ter

"Kenapalah.. Awak tak sayang saya ,Rufina. Cinta saya ni tak ternilai dari cinta saya untuk si Shairah dulu. Memang saya terima syarat awak.. Agar dalam selama syarat itu saya dapat cinta awak tapi sangkaan saya salah"kata Saif menyapukan rambut Rufina kebelakang.

Mata Saif semakin lama semakin Layu matanya memandang wajah Rufina.

Rufina terus membuka kelopak matanya tatkala menyedari Saif sudah tidur.

'Saya pun cinta awak.. Tapi awak saya kena nafikan untuk nyawa awak dan keluarga awak selamat'bisik hatinya sambil menyapu pipinya yang sudah menitiskan butiran air matanya.

'Saya tak sanggup hilang awak.. Cukuplah saya menjadi sebatang kara.. Saya tak sanggup hilang orang yang saya sayang.. 'Bisik hatinya lagi.

Dia tidak boleh tahan tangisannya dia lekas bangun ke balkoni.

Tertidur dia di situ melanyan dingin malam.

Next. 😍😍

Sorry kalau bosan..

Next..

"Hai.. Sayang.. Lama tak jumpa u kan? "~Shairah

"Aku kau takkan jumpa dia.. Hahahaah"~somebody

"Apa plan kita seterusnya"~Fathia

"Rufina aku nampak suami kau dengan seseorang"~Ryna

"Nampaknya dia akan berubah hati.. Bukan untuk aku"~Rufina


Cinta Miss MafiaWhere stories live. Discover now