"Hah... engkau biar betul,? "Soal Ryna yang menyuapkan kek red velvet ke mulutnya.
"Hish... Buat apa aku nak tipu. Engkau datang tau, aku buat jamuan makan makan sekali.. "Balas Rufina dihadapan Ryna.
"Siapa lagi ada..? "Soal Fathia yang duduk diantara Rufina dan Ryna.
"Saudara mara suami aku lah.. Termasuklah Tengku Hazriq engkau tu"Balas Rufina sempat menjeling mata ke atas tetika meyebut nama teman lelaki kawannya itu.
Tersengih Fathia sebelum dia berdiam kembali.
"Haih.. Sedihnya hidup.. Kawan kawan aku semua ada dah teman bilalah aku nak ada.. Kan? "Geluh Ryna menundukkan kepalanya.
Terkalih wajah Rufina dan Fathia serentak.
"Alaaa...engkau ni.. Zaman sekarang lelaki suka perempuan yang gila-gila. Engkau kan gila-gila bodoh sikit. Percayalah kalau ada jodoh adalah nanti, okeylah aku kena balik maklumlah hujung minggu kan ada majlis.. Bye"kata Rufina sebelum meninggalkan dua sahabatnya dimeja cafe itu.
"Eh.. Aku pun kena baliklah ada..temu janji dengan huk.. Huk.. "Dengar sahaja perkataan belakang itu Ryna sudah tahu, siapa lagi kalau bukan Tengku Hazriqnya tu.
'Tinggal lah aku sorang.. Dah laa. Aku nak baliklah malam nanti nak keluar ronda-ronda naik basikal.. 'Bisik hatinya sebelum melangkah ke keretanya.
Baru dia ingin undurkan kereta nya.. Satu dentuman dari belakang membuat dia tergamam seketika.
"O.o .o .ayoo..langgar orang. " O_o cuak dia sekejap dan tergesa-gesa keluar dari keretanya.
"Err.. Encik tak apa apa..? "Soal Ryna sopan.
"Eh.. Engkau memang letak mata dekat lutut ke hah? !"jerkah seorang lelaki smbil menunding jari ke dahi Ryna.
"Eh perempuan.. "
"Yer.. Jantan.. "Balas Ryna tersengih sinis.
"Engkau nii. Kalau dah gagal ambil lesen memandu jangan nak memandu!!!"Jerkah lelaki itu lagi sambil menunjal nunjal dahi Ryna.
Ryna menepis jari lelaki itu sebelum dia memulas jari itu sehingga lelaki tadi terkial-kial menahan sakit.
"Aa.. Aaduhh..!! Lepaslah..!! "Jerit lelaki itu cuba menarik jarinya didalam gengaman Ryna.
"Lain kali jangan kurang ajar.. Semata aku dekat lutut pun aku reti bersabar dan meminta maaf.. Walaupun itu salah engkau sebab berlari menonong tak tengok kiri kanan dan salahkan aku, tapi aku tetap maafkan engkau tau.. Bukan macam engkau dah tahu diri salah masih nak menang.. Sekali aku DEBIK..!! Kang..menyesal oulak aku minta maaf,rasanya biar je aku langgar engkau sampai dah tak rasa nafas dah.."Sempat dia menaikkan satu tumbukan pada perut lelaki itu sebelum dia terus masuk kedalam kereta dan pergi dari situ.
Lelaki tadi sudah memegang jarinya yang dipulas sekuat hati Ryna sambil memandang tajam ke arah kereta Ryna yang suda masuk ke sebuah simpang.
"Babun!!!.. Tak pasal pasal aku kena marah... Padan muka engkau..!!! "Jerit Ryna didalam kereta yang boleh didengari hanya dia sahaja.
***********
Ryna yang siap siap ingin berbasikal dikawasan taman perumahannya.
Keluar dari rumah dia mencari basikalnya dan menekan taya, terasa sahaja taya seperti pancit dia mencari pam dan megepam taya itu.
Sempat matanya melihat halaman rumah sebelah.
"Haih lah jiran... Sampai aku pindah sini pun aku tak nampak batang hidung engkau.. Jiran depan rumah ni cakap engkau tu lelaki, handsome pulak tu.. Tapi tak pernah pula aku nampak.. "Bisik dia sendiri selesai sahaja mengepam dia terus menolak basikalnya keluar pagar dan mengayuh basikal menuju ke taman yang terletak tidak jauh dari rumahnya.
Melihat kesunyian taman membuat dia tersenyum.
"Boleh lah aku rempit rempit sikit... Wuu...!!! "Tersenyum dia sambil mengayuh basikal dengan gear yang tinggi..
Terbeliak matanya tatkala melihat satu lembaga dihujung depan jalan itu..
Dia cuba menekan break tetapi tidak memakan break membuat dia gelisah dan mula menjerit.
"Oiii...oii ..!!! Tepi oiii..!!! "Dia menjerit sekuat hati.. Ryna mula menahan dengan kasutnya tetapi gagal.. Basikalnya terlalu laju tambahan pula dia sedang turun dari jalannya berbonggol besar seperti gunung membuatkan kelajuan basikalnya tidak terkawal.
Semakin dekat semakin dia gelibah..
'Alamk.. Alamak...!! Dah tak seimbang pulak...turun bukit ni..'Bisik hatinya..
"Oiii.. Tepi!!! Pekak ke!!!.. Arrr...!!!"Akhirnya dia mengelak dari melanggar lembaga tadi dengan membelok basikalnya kekiri.
"Aduhh.. "Ryna menyapu lutut dan tangannya yang tercedera akibat terjatuh basikal sewaktu terlanggar sebatang pokok sewaktu membelok tadi.
Lekas matanya mencari lembaga tadi.. Terhenti kepalanya dari pusing-pusing tatkala melihat seorang lelaki tadi iaitu lembaga itu sedang slumber badak dia meneruskan jogging nya.
Berapi Ryna.. Dia bagun dan melangkah terjongkit-jongkit ke arah lelaki itu..
"Oii..!!! "Jerit dia.. Terkalih lelaki tadi sempat dia menurunkan handphone ditelinganya. Ryna yang sudah tercengang..
'Patutlah... Aku dah macam wanita tarzan tadi.. Dia tak dengar rupanya, sebab pekak sangat dengar lagu kut..'Dirinya ingin sahaja menyesal.. Jenaoa aku tak langgar terus je dia ni.
"Er.. Ye..? "Soal lelaki itu..
Ryna sudah berdiri tegak di hadapan lelaki itu..
Sebelum kedua-dua mereka terbeliak dan ternganga..
"Engkau!!!!!? "Terjerit mereka sambil sama sama menunding .
Ryna menunding ke arah lelaki itu dan lelaki itu menunding ke arah Ryna..
Next..
Doa kan sis boleh jawab soalan Isnin nanti semua.. >_<¦¦¦. .(*¯︶¯*)
YOU ARE READING
Cinta Miss Mafia
RomanceDemi mencari pembunuh ibubapanya, dia terpaksa bekerja sebagai mafia, dalam masa yang sama dia mempunyai prinsip agar dirinya tidak dikahwini oleh mana-mana lelaki seperti syarat setelah dirinya menjadi mafia. Satu strategi telah berlaku menyebabka...