Kapittel 11

920 27 0
                                    

Vi var alle litt redde. Plutselig hørte vi en lyd som vi ikke ville høre. Ett vindu ble knust.

Jenny's synspunkt:

Cam tok frem mobilen. "Hva skal du gjør?" spør Becky. "Jeg skal ringe politiet." sier Cam. "Burde vi ikke sjekke om de kom seg inn?" spør jeg. Vi hørte at noen kom opp trappa. "Becky, Hailey og Hayes, dere går inn på badet og ringer politiet." sier jeg. Ingen av de nølte og løp inn på badet. "Hva skal vi gjør." spør Cam. "Stå litt bak meg, ikke så mye, men litt." sier jeg. Døren åpnet seg, der stod det en ukjent mann. Han så veldig skummel ut. "Snakk om en gullgryte" sier mannen Han tok frem en pistol.

Cam's synspunkt:

Jeg stod bak Jenny. Mannen tok frem en pistol. Nå ble jeg skikkelig redd. "Hvem er du." spør Jenny. Hun virka ikke redd i det hele tatt. "Vær stille og legg deg ned." sier mannen sint. "Cam legg deg ned du." sier Jenny uten og se på meg, fordi hun måtte følge med på mannen. Jeg la meg ned. "Er det no galt med ørene dine!?" roper mannen. "Nei, men med hodet ditt. Viss du virkelig skal være tøff, la oss ta dette uten våpen." sier Jenny til mannen. Nå så mannen virkelig sint ut. "Hvor er de andre småtassene?!" sier han. "Du står jo rett der." sier Jenny. "Du tror du er så glup du." sier han. "Det er ikke bare det at jeg tror, jeg vet." sier hun og smiler. Mannen tok pistolen mot taket og fyrte av et skudd. "Jeg håper ikke at de var på loftet." sier mannen. "Hvor er de andre småtassene dine?" spør Jenny. "Pass på hva du sier!" sier mannen. Plutselig kommer Becky og Hayes ut. De bare står der. "Ah så der er de andre jævelungene." sier mannen og vender pistolen mot dem. Hva var det de holdt på med? Becky og Hayes gikk nærmere mannen. Hayes var nærmest meg, han pirka borti meg uten at mannen så det. Jeg tok hintet og reiste meg. Mannen stod mest vend mot oss, og ikke fullt så mye mot døråpningen mot badet. Jeg fatta at Hailey var inne på badet og hadde noe lurt der. Jeg fatta også at jeg måtte få mannen distrahert. 

Jenny's synspunkt:

Jeg håpet med hele mitt hjerte at de tok hintet og begynnte å distrahere han. "Hvorfor gjør du dette egentlig?" spør Cam. Yes! Han tok hintet. Mannen så ikke en gang på meg. Mannen snudde ryggen til. Hailey kom ut med et strykejern i den ende hånden, og tau i det andre. Jeg hoppte på mannen og han fyrta av noen skudd. Ingen ble truffet. Hayes løp frem til oss og tok pistolen. Jeg slo mannen hardt i ansiktet. Hailey tok det varme strykejernet mot kinnet til mannen. Han skrek høyt. Han slo til Hailey hardt, men hun klarte seg. Becky og Cam tok tauet og forsøket og binde det rundt han. Det funket ikke så bra. Tre menn kom inn og begynnte og slåss med oss. Det var fire mot fem. Jeg kunne høre politibilene som kom på avstand. En av mennene slo til meg. Hardt. Det ble mørkt.

UventetDonde viven las historias. Descúbrelo ahora