Kapittel 17

893 25 0
                                    

"6500kr." svarer damen. "Oi, det har jeg ikke råd til." sier Hailey til damen. Jeg visste hva jeg måtte gjøre.

Nash's synspunkt:

"Jeg kan betale." sier jeg. Hailey så sjokket ut. "Jeg kan ikke la deg betale 6500kr for en kjole." sier Hailey. "Ta vare på kjolen, så er det et minne fra meg." sier jeg. "Men Nash jeg kan ikke.." sier hun før jeg avbryter henne. "Ikke noe men, jeg betaler." sier jeg. Hun klemmer meg. "Tusen hjertelig takk!" sier hun. Jeg betalte kjolen uten å få se den først. Vi gikk  ut av butikken. "Hva skal vi gjøre nå?" spør Hailey. "Skal vi gå på starbucks?" spør jeg. "Okei, jeg betaler det. Det er det minste jeg kan gjøre!" sier hun. "Du vet jeg kommer til å betale uansett." sier jeg og ler. "Dust, jeg skal betale!" sier hun og ler tilbake. Vi ender opp med og fnise helt til vi kom til starbucks. Vi bestilte det vi ville ha og jeg betalte. Etter det satt vi å snakket. 

Cam's synspunkt:

Jeg våknet av at mamma ringte meg. "Hallo?" spør jeg. "Hei, har du ikke stått opp enda?" spør hun. "Nei." sier jeg. "Klokken er to!" sier hun. "åh.." sier jeg. "Jeg skulle bare si at du kan ha med deg en jente i bryllupet til Lilly (tanten min)." sier hun. "Okei. Var det alt?" spør jeg. "Ja, hade." sier hun og samtalen avsluttes. Jeg gikk i dusjen og gikk ned og spiste. Jeg så ut vinduet og der satt Hayes og Becky og snakket. Jeg sendte melding til Jenny, men hun svarte ikke. Så jeg tenkte at mobilen var tom for strøm eller noe. Jeg bestemte meg for å gå over til henne. Da jeg kom inn i huset virket det som om ingen var våkne. Jeg gikk opp trappen og inn på rommet til Jenny. Hun lå i sengen og snudde seg raskt da hun hørte at noen var inne på rommet hennes. Øynene hennes var røde og fulle av tårer. Hun la seg ned igjen. Hun lagte plass til meg, så jeg la meg ned ved siden av henne. Jeg tok armen rundt henne siden vi lå på siden. "Går det greit?" spør jeg. "Jeg har aldri grått før." sier hun. "Hva har skjedd?" spør jeg. "Jeg har hatt mareritt hver eneste natt helt siden familien min døde." sier hun og en ny tåre kommer. Jeg klemmer henne. Jeg hadde egentlig tenkt å spørre henne om det med bryllupet, men valgte å vente. "Jeg er sulten." sier hun. Jeg reiste meg. "Bare ligg her. Jeg kommer opp om en liten stund." sier jeg. 

Jeg gikk ned og prøvde å finne ut noe og lage. Jeg endte opp med pannekaker. Da jeg var ferdig å lage dem gikk jeg opp med dem. Jeg gikk inn døren og hun snudde seg. "Jeg laget pannekaker." sier jeg. Hun prøver å smiler og klarer det nesten. Hun satte seg opp og spiste pannekakene. "De er kjempe gode." sier hun. Jeg smiler. Når hun var ferdig med å spise tok hun frem mac'en hennes. Begge måtte le. Overskriftene på nesten alt var: Nash ute på date med ny jente! Hun gikk inn for å se hva som stod.

 Nash ute på date med ny jente!

Det har nå komt inn en del bilder av Nash og en ukjent jente på starbucks. Det skal også ha blitt sagt at Nash kjøpte en kjole til en verdi av 6000kr til jenta! Det eneste som står igjen nå, er å finne ut hvem jenta er. Det er også et rykte om at de holdt hender! Vi støtter Nash og denne jenta, de var søte sammen.

Jeg og Jenny så på hverandre. Vi brøt ut i latter, og klarte virkelig ikke å stoppe. Jeg tror Jenny trengte seg en latter. Etter 5 min var vi ferdige å le. "Vi sier ikke noe til dem, de får finne det ut selv." sier Jenny. "Ja, enig!" sier jeg. "Hvorfor skulle Nash ha kjøpt en kjole til en verdi av 6000kr til Hailey?" spør Jenny. "Vell, det er en ting jeg må spør om." sier jeg. Hun ser meg i øynene. "Ja?" sier hun. "Neste lørdag skal tanten min ha bryllup, og jeg fikk ha med en jente." sier jeg. Hun ser meg nøye i øynene. "Vil du være med?" spør jeg. "Ja! Det vil jeg!" sier hun og smiler. "Bra." sier jeg og smiler. "Må jeg ha kjole på?" spør hun. "Ikke viss du ikke vil." sier jeg. "Okei." sier hun. "Vent, betyr det at Nash kjøpte en kjole til Hailey til bryllupet?" spør Jenny. "Ja, det betyr vell det." sier jeg. "Tror du at de holdt hender?" spør hun. "Vet ikke, det er ikke sikkert at det de sier på internettet er sant." sier jeg. "Nei, det er sant." sier hun. "Men trenger ikke du noe til bryllupet?" spør jeg. "Jo, egentlig. Jeg må bare spør Lindsay om penger." forklarer hun. "Jeg kan betale, så lenge det ikke koster 6000kr." sier jeg. Jenny ler. "Tusen takk! Det skal ikke koste 6000kr, slapp av." sier hun. "Skal vi dra?" spør jeg. "Jeg har egentlig ikke greie på sånn fine klær og sånt." forklarer hun. "Da spør vi bare om hjelp!" sier jeg. Hun dusjet raskt mens jeg satt nede. Hun kom ned trappene. Hun hadde en kul stil. Det har hun jo alltid. Vi gikk til kjøpesenteret. Vi gikk forbi starbucks, da hun holdt meg igjen. "Pass deg, der sitter Hailey og Nash." sier hun til meg. Vi spionerte litt på dem før vi gikk videre. 

Vi gikk inn på en butikk med masse fine klær. Det var en mann som jobbet der. Han hjalp Jenny med å finne klær. Hun prøvde masse forskjellige ting. Til slutt overtalte mannen henne til å prøve en kjole. Kjolen var lysegrønn, det fikk jeg se da mannen kom med kjolen. Jenny prøvde kjolen og viste den til meg. "Fy søren!" sier mannen. "Den passer deg perfekt!" sier han. Jeg var helt enig, kjolen passte som et skudd. "Jeg vet ikke helt, jeg føler meg så jentete i kjoler." sier hun. "Men i et bryllup skal du være jentete." sier mannen. "Hvor mye koster den?" spør hun. "Den koster egentlig 3000kr men du skal få den for 1500kr." sier mannen. Hun ser på meg. "Ja, jeg er villig til å betale det." sier jeg. "Nei, jeg kjøper den ikke. Jeg liker den ikke." sier hun mens hun går. Mannen ser på meg rart. "Jeg kjøper den senere, sett den av til meg." sier jeg til mannen. Mannen smiler. "Du er en god kar." sier mannen. 

Jeg følgte etter Jenny. "Hva er det?" spør jeg. "Jeg vet ikke hva som går av meg, jeg tar noe jeg allerede har i skapet." sier hun. Vi gikk mot starbucks, det burde vi ikke ha gjort.

 

 

UventetWhere stories live. Discover now