Jeg åpnet skapet og tok ut kjolen. Jeg tok den på, men det var noe som ikke stemte. Kjolen min var klippet opp! Hva skulle jeg gjøre nå?!
Jenny's synspunkt:
Jeg var i sjokk. "UUÆÆÆ!" roper jeg. Becky kommer stormende inn. Hun gaper. "Hva har skjedd?" spør hun. "Kjolen er klippet opp, hva tror du har skjedd?!" svarer jeg sarkastisk. Becky ser tankefull ut. "Ta av deg kjolen, så skal jeg fikse den." sier hun. Jeg gjor som hun sa og tok av meg kjolen. Hun løp inn på rommet hennes. Hailey kom plutselig inn. "Sett deg ned på en stol." sa hun. "Ehm okei?" sier jeg. "Du må ha på deg litt sminke." sier hun. "Nei! Jeg skal ikke ha på sminke." protesterer jeg. "Det er slike kvelder som i dag du skal være ekstra fin." sier hun. Jeg ser på sminke vesken hennes. "Okei, men viss det blir for mye, så tar jeg det av!" sier jeg. "Jada." svarer hun. Hun tar frem et pudder. Hun tok en kost og tok litt pudder på og strøk det over ansiktet mitt. Hun tok frem en svart blyant som hun strøk over øyelokket mitt. Hun tok på mascara og avsluttet med blush. Jeg følte meg veldig jentete.
Bekcy kom løpende inn i rommet. Hun hadde kjolen i hånden. Den var anderledes, men kulere. Den som hadde klippet opp kjolen hadde klippet oppover, så Becky bare gjorde det om til slør. Jeg tok på meg kjolen. Jeg gikk ned og tok på meg noen grønne converse og gikk inn på kjøkkenet. Skoene var ikke brukt før, så det ble ikke skittent på gulvet. Jeg så på klokken, og jeg skvatt når jeg fant ut at den var hall tolv. "Klokken er halv tolv!!!" roper jeg. Bekcy og Hailey kom raskt ned. De var kjempe pene. Cam og de skulle hente oss kvart på, så vi spiste mens vi ventet.
Det ringte på, og vi hadde blitt enige om at det var Lindsay som skulle åpne. Hun åpnet og der stod Nash. "Er Hailey her?" spør han. "Nei hun dro for en time siden." sier Lindsay. Nash ble blek i ansiktet. "Bare tuller med deg, ja hun kommer nå." sier Lindsay og ler litt. Nash pustet lettet ut. Hailey gikk mot døren, og Nash sine øyne ble store. "Så fin du er." sier Nash. "Takk, du er da ganske fin selv." sier Hailey. "Vent, la meg ta et bilde av dere." sier Lindsay. Hun tok bildet og gikk ut. Hayes var den neste. Bekcy gikk mot døråpningen og Hayes så ut som om han hadde sett en flyvende hest eller noe. Han smiler og gir henne komplimenter.
Da var det min tur. Cam stod i døren. Jeg gikk mot døren. Jeg ser inn i øynene hans. De veldig vakre øynene hans. "Hei." sier han. "Hei." sier jeg. "Du er nydelig." sier han. Jeg kjente noe i magen. Det var noe rart. Jeg smilte tilbake som et svar. Lindsay tok et bilde av oss, og vi skulle til å gå, men Cam stoppet meg. "Lindsay?" spør han. "Ja?" sier hun. "Kan jeg låne kameraet av deg i kveld?" spør Cam. "Ja, så lenge du passer på det." sier hun. Cam smiler. "Jeg skal passe godt på det." sier Cam. Vi gikk ut og der stod det en limousine. Han åpner døren og der satt allerede Hayes og Nash med jentene. Vi ankom kirken. Jeg hadde jo aldri vært her før, så dette var nytt. Den var diger. Vi satte oss på en benk og ventet til det skulle begynne. Jeg var nærvøs, men jeg visste ikke hvorfor. "Går det bra?" spør Cam. "Eh ja. Det går bra med meg." svarer jeg. "Okei, men bare si viss det er noe, ok?" spør han. "Ja." sier jeg og smiler litt. Hendene mine begynte å skjelve en del. Plutselig tar Cam hånden min og holder den. Nå skalv jeg ikke så mye lenger. "Hvorfor er du så nærvøs?" spør Cam. "Jeg vet ikke, er ikke så ofte jeg går i kjole." sier jeg. "Viss du er redd for at du ikke er fin, så har du ingenting å bekymre deg om." sier Cam. Kirkebjellene begynte å klinge og alt begynte.
Etter vi hadde vært i kirken, reiste vi til der selve festen skulle være. Det var kjempenydelig med masse pynt. Jeg og Cam satt selvfølgelig ved siden av hverandre, og ved siden av med satt Hailey. Vi satt på runde bord, det var meg, Cam, Nash, Hailey, Bekcy, Hayes og et par til som jeg ikke kjenner til. Middagen ble servert og talene begynte. Det var en pause der det var en dj som spilte litt musikk. Jeg og Cam gikk ut på dansegulvet og danset litt. Det var kjempe gøy. Plutselig stopper musikken og dj'en sier: "Alle gentlemen, finn damene deres, nå blir det klindans her!" Han setter på -Thinking out loud av Ed Sheeran-. "Vil du danse med meg?" spør Cam. Nå føltes magen virkelig som en berg og dalbane. Vi gikk ut på dansegulvet, men rett før vi rakk og begynne å danse, skjedde noe som virkelig ikke skulle ha skjedd. Et av stearinlysene hadde ramlet ned på duken til det ene bordet, og det begynte å brenne. Brannen spredde seg veldig fort. Alle skrek og fikk panikk. "Kom Jenny!" roper Cam og tar hånden min. Brannbilen kom raskt. Hayes kom løpende bort til oss. "Hvor er Bekcy?" spør hun. "Vi vet ikke, det er du som skal vite hvor hun er!" roper jeg. "Da kan hun forsatt være der inne!" roper Hayes. Alle fikk sjokk. Becky kunne forsatt være inne i brannen!
YOU ARE READING
Uventet
FanfictionJennifer skal være utvekslingsstudent i USA. Hun reiser når sommerferien starter for å bli kjent med plassen og vertsfamilien. Hun blir kjent med Cameron Dallas som gjør at ting blir litt annerledes enn det hun hadde sett for seg. Historien finner...