Kapittel 25

739 27 9
                                    

Jeg visste ikke hva som lå oppi de forskjellige skuffene, så jeg bare gikk igjennom alle. Det burde jeg ikke ha gjort...

Den siste skuffen jeg dro ut, var ikke festet skikkelig, og inni skuffen lå det en glasskule med en engel inni. Skuffen gikk i gulvet og glasskulen knuste. Hailey hadde fortalt meg mange ganger om den. Hvor spesiel den var. Hun hadde fått den av bestemoren før hun døde. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre! Jeg hørte at noen banket forsiktig på ytterdøren. Becky åpnet den og Nash kom opp. Han så sjokket ut. "Hva har skjedd?" Spør han. "Skuffen var ikke skikkelig festet og hele skuffen havnet på gulvet da jeg dro den ut." forklarer jeg i sjokk. "Vell, hva var det som knuste?" Spør Nash. "En veldig viktig glasskule!" Sier jeg fortvilet. "Oi da." Sier Nash. Jeg tok ned bagen og Nash tok Hailey bort til huset. "Dette går bra." Sier Nash. "Hvor skal hun sove?" Spør jeg til Nash. "Hun ligger bare i sengen min, så kan jeg legge meg på gulvet eller noe." Sier Nash. "Du er snill." Sier jeg og smiler. Nash gikk hjem, og jeg og Becky gikk på rommet og la oss.

Jeg våknet tidlig neste morgen. "Hvor er Hailey?!" Spør Lindsay i et sint tonefall. "Sa ikke jeg at dere skulle vekke meg viss Hailey ikke var hjemme etter 01:00?" Spør hun som en etterfølger av den andre setningen. "Hailey sover hos Nash og de." Sier jeg. "Hva? Hun har ikke lov til det!" Sier Lindsay. "Men jeg og Becky sovnet og ytterdøren var låst, så hun gikk over til Nash." Forklarer jeg. Lindsay så skuffet ut og gikk ut.

Jeg gikk ut av rommet og snek meg inn hos Hailey. Jeg dro ut skuffen som ikke var skikkelig festet. Jeg hadde lagt alle de knuste bitene oppi der. Jeg tok skuffen ut og inn på rommet. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre eller hvordan. Jeg fikk en melding fra Cam.

Fra Cam - Blir du med ut en tur?

Til Cam - Eh, jeg må fikse noe, så kanskje senere.

Fra Cam - Ok, men jeg, Nash, Becky, Hayes og Hailey hadde tenkt oss på stranden, siden i dag er det veldig varmt.

Jeg gikk ut på terrassen for å kjenne hvor varmt det var. Han hadde helt rett, det var kjempe varmt.

Til Cam - Jeg blir med, skal bare pakke et par ting, så kommer jeg.

Av en eller annen grunn var det helt skyfritt på himmelen og veldig varmt. Jeg tok på meg bikini og en strandkjole over. Jeg dro frem en bag og pakket iste, håndkle og en liten madrass til å ha under håndkleet. Jeg skulle akkurat til å gå ut, da jeg ble stoppet av Lindsay. "Hvor skal du?" spør hun mens jeg tok på meg skoene. "Skal på stranden med Cam og de." forklarer jeg. "Ok, kom hjem senest i seks tiden." forklarer Lindsay. Jeg nikker og går ut. Jeg fikk en skikkelig sommerfølelse. Den hadde jeg ventet lenge på.

På stranden var det kjempe fullt! Vi måtte liksom skvise oss mellom andre. Da vi satte oss ned, kom en person som var den siste personen jeg ville se. Lisa. Jeg kjente den sinte følelsen bygge seg opp. Hun satte seg på siden av Hailey. Alle ser surt på henne, utenom Hailey. "Hei." Sier Lisa og smiler. "Hei." Sier Hailey og de pratet litt. "Hva er det du gjør Hailey?" Spør jeg. "Hva mener du?" Spør Hailey. "Hun fikk deg full i går kveld!" Sier jeg og den sinte følelsen bygget seg mer og mer opp. "Jeg tok egne valg." Sier Hailey. Jeg reiste meg og gikk bort til iskrembaren. Lisa kom etter meg og tok meg på skulderen. Jeg snudde meg brått. "Ikke rør meg!" Sier jeg og trekker meg bak. "Er du litt sjalu?" sier hun og ler. "Du kan bare dra en viss plass!" Sier jeg og går videre. "Vell, viss du skal prøve og få meg uvenn med Hailey, så sier jeg bare lykke til. Hun er min nå." Sier Lisa og snur seg. Nå tok sinnet over, jeg klarte ikke mer, og gjor noe jeg straks angret på.

UventetWhere stories live. Discover now