Kapittel 23

911 28 2
                                    

Kjære Jennifer. Du tror at siden du er kjæresten til Cameron at du er trygg. Der tar du feil. Du skal jo begynne på skolen etter sommerferien. Det skal bli et mareritt for deg. Lykke til!

Ånei.. Jeg skal jo begynne på skolen ja. Cameron tok brevet fra meg og leste det. "Hva er det som feiler jenter nå til dags?" Spør han. "Jeg vet ikke." svarer jeg. "Hva skal jeg gjøre?" spør jeg. "Vell de er ikke akkurat profosjonelle." sier Cam. "Men siden det ikke er noen klistermerker på brevet, så betyr det at noen har lagt det rett oppi postkassen." forklarer jeg. Jeg så at mobilen min lyste opp. Det var en melding til meg på twitter. "Ikke tro at Cameron kan beskytte deg." Jeg så på Cameron. "Jeg kan faktisk det." sier han til meg. Jeg smiler til han. Jeg fikk en ny twitter melding. "Jeg ser deg." Jeg og Cam spratt opp av sengen og lukket gardinene mine. Jeg ville fortelle dette til Lindsay. Vi løp ned trappene og leita etter Lindsay, men hun var ikke der? "Hjelp Jenny!" hører jeg at Becky roper. Vi løp opp trappene igjen. Da vi kom inn på rommet til Becky lå hun og Hayes på bakken og lo seg i hjel. Vent hvaaa? "Hva skjer?" spør jeg. "Skjult kamera!" sier Becky. Cam lo litt, men jeg så på stygt på han og han stoppet. "Hva sa du?"spør jeg. "Vi lurte dere på skjult kamera." sier Becky. Jeg måtte le litt selv. Til slutt lo alle seg i hjel. "Jeg stokk virkelig av brevet!" sier jeg. Becky og Hayes ble seriøse. "Hvilket brev?" spør Hayes. "Ikke tull mer da! Brevet dere la i postkassen." sier jeg. "Dette mener vi. Vi har ikke lagt et brev i postkassen." forklarer Hayes. Jeg så på Cam. "Ikke?" spør han. "Ikke." svarer Hayes.

Jeg kjente at redselen kom tilbake. "Lisa sendte melding i stad og sa at jeg ikke skulle si at jeg kjente henne." sier Cam. "Så du kjenner henne?" spør jeg. "Ja, nei, men bare fordi hun stod utforbi huset den dagen jeg måtte lure fansen for å komme meg hjem. Hun stod utforbi og sa at hun hetet Lisa." forklarer Cam. "Hvorfor sa du ikke noe?" spør jeg skuffet. "Hun truet med at hun skulle splitte oss. Og for å være helt ærlig, virket hun litt skummel." sier Cam. Det var jeg helt enig i. Hun hadde liksom svart kort hår og mørk sminke. "Vell hva skal vi gjøre?" spør jeg. "Jeg vet ikke." sier Cam. "Dere kan jo prøve å lure henne." forklarer Hayes. "Hun er ganske smart." sier Cam. Jeg nikker. "Men bare for å være sikker på hva dere har gjort.. Dere sendte først inn en twittermelding til meg der det stod: "Hva syntes du om at en jentegjeng har tenkt å samle seg for å ta Jenny?" Sier jeg, men Hayes avbryter meg. "Nei." vi skrev ikke det. "Vi skrev bare det der at du ikke må tro at Cam kan beskytte deg og det der jeg ser det." forklarer Becky. "Så da var det noen andre som skrev det der med jentegjengen og kanskje den samme eller noen andre som la brevet oppi postkassen." sier jeg. De nikker.

"Hvor er egentlig Nash og Hailey?" spør Becky. "Tror de er hos oss." sier Hayes. "Jeg var over i stad og de var ikke der." sier Cam. "Da er de sikker bare ute på noe." sier jeg. "Vell skal alle vi finne på noe?" spør Hayes. "Vi kan gå til stranden!" roper Cam. "Ork nei, kan vi ikke gå en annen plass?" spør jeg. "Kan vi ikke bare gå på starbucks eller noe?" spør Becky. "Okei." sier jeg. "Viss vi sykler går det raskere." sier Hayes. "Jeg og Jenny har ikke fått sykler enda." sier Becky. "Sitte to på en sykkel." sier Cam. Vi begynte å sykle mot starbucks. Det var ikke akkurat så behagelig, men det funka. Da vi kom til starbucks, var det kjempe lang kø der. De fleste som kjøpte noe her, satt seg ikke ned for å drikke det eller spise det. De tok det med seg, så vi fant et bord som var ledig og ventet litt til køen var mindre. Hayes og Cam var de som skulle kjøpe til oss, så de stilte seg i køen. Da de endelig kom med alt vi skulle ha, satt vi å spiste og drakk. Jeg tror faktisk aldri at jeg har syntes at det har vært så godt med starbucks før. Da vi var ferdige fikk Cam ønske sitt. Vi skulle gå på stranden.

Jeg og de andre kunne ikke stoppe å måpe da vi så at Nash og Hailey var med LISA?! Jeg og de andre la oss ned bak en haug. "Vi er nødt til å spionere på dem." sier jeg. De andre var helt enige. Vi lå alle der og spionerte på dem. Vi ser at Hailey sier noe til Lisa men at hun rister med hodet. I det neste øyeblikket løper Nash og Hailey uti vannet. Plutselig går Lisa oppi vesken til Hailey?! Hun tok mobilen og la den oppi hennes egen! Nå var det nok. Jeg reiste meg og gikk ned til henne. Da kom Hailey og Nash også opp. "Gi tilbake mobilen!" sier jeg til Lisa. "Hva snakker du om?" spør Hailey. "Hun tok mobilen din!" sier jeg. Hailey går ned i vesken hennes. Hun tar en mobil opp. "Dette er mobilen min." sier Hailey. "Men hva?" sier jeg. "Dessuten, hva gjør du her?" spør Hailey. "Hva gjør du her? Og med Lisa?" spør jeg. "Vell siden du og Cam var opptatt, så viste jeg henne rundt." sier Hailey. "Hailey, kan jeg få snakke med deg litt, ALENE." sier jeg. Jeg drar henne litt vekk der i fra. "Hva er det?!" spør Haiey. "Du kan ikke bli venn med Lisa, hun er ond!" sier jeg. "Ikke vær så dømmende. Du kjenner henne ikke" sier Hailey og skal til å snu seg. "Nei, hun er faktisk ondt!" sier jeg. "Prøv å vær litt snill." sier Hailey og snur seg. Hun trodde ikke på meg. Hva gjor jeg nå?

UventetWhere stories live. Discover now