Kapittel 16

906 21 0
                                    

Jeg gikk opp trappene. Der var rommet hennes. Jeg banket på, men hørte ingenting, så jeg gikk inn. Det burde jeg ikke ha gjort....

Nash's synspunkt:

I det jeg kom inn, sov hun fortsatt. Det var bare det at hun ikke hadde dyna på seg og lå kun i shorts og bh. Hun våknet 3 sekunder etterpå og dro raskt over dyna. "Unskyld, unskyld, unskyld!" sier jeg. "Det går fint." sier hun. "Jeg visste ikke at du fortsatt sov." sier jeg. "Det går greit altså." sier hun. "Jeg kan godt gå igjen." sier jeg og vender ryggen mot henne og går mot døren. "Nei! Det går greit, jeg skal bare dusje så du kan vente her." sier hun. "Okei." sier jeg. Hun reiser seg og går mot døren, hun tok bare puta på magen. Hun hadde egentlig en veldig fin kropp. Hun gikk inn og jeg hørte at dusjen startet. Jeg satte meg på sengen og så meg rundt. Det var en bok som lå på bordet ved siden av sengen. Den var bare brun og det stod ingenting på den så jeg åpnet den for å se hva det var. Jeg lukket den raskt da jeg så at det stod Kjære dagbok. Jeg la den fra meg og tenkte hva som stod der. Det var vell ingen fare om jeg leste en side. Jeg åpnet den igjen.

Kjære dagbok. I dag har jeg og Becky vært med Nash <3 og Hayes. Det var kjekt! Jeg prøvde å sitte i nærheten av Nash, men det virket som om han ikke ville sitte så mye med meg så jeg ga opp. Jeg har endelig funnet ut hva jeg føler for Nash. 

Plutselig hørte jeg at baderomsdøra låste seg opp, og jeg la fort fra meg boka. Nå var jeg veldig nysgjerring på hva hun følte. Hun hadde en hvit bluse og lyseblå dongeribukse. Det var veldig fint på henne. "Hva er det?" spør hun. "Hva da?" spør jeg. Jeg tror hun fikk med seg at jeg tittet på henne. "Nei, ingenting." sier hun og smiler. "Er du sulten?" spør hun. Det var da jeg kom på at jeg ikke hadde spist frokost. "Ja, jeg har faktisk ikke spist frokost." sier jeg og ler litt. Hun fniste. Vi gikk ned og hun tok frem frokost blanding. "Du liker vell det?" spør hun. "Ja." sier jeg og smiler. Mens vi satt og spiste hørte vi at Jenny skreik. Jeg og Hailey så på hverandre og løp opp trappene. Hailey ga meg et hint om å vente på gangen. 

Hailey's synspunkt:

Jeg gikk inn hos Jenny. Hun hadde svettet, mye. "Går det greit?" spør jeg. Da fikk jeg se noe jeg aldri hadde sett før. Hun gråt. "NEI! DET GÅR IKKE GREIT!" hulker hun i det hun klemmer meg. "Hva er det som skjer?" spør jeg. "Jeg har hatt mareritt hver eneste natt etter at mamma, pappa og Henrik døde!" skriker hun. Jeg klemmer henne. "Er det noe jeg kan gjøre?" spør jeg. "Nei, jeg tror ikke det." sier hun. "Skal vi være med de andre gutta?" spør jeg. "Nei, jeg sitter på rommet i dag." sier hun. "Okei, jeg forstår." sier jeg. Jeg reiste meg og gikk ut av rommet. Nash stod på gangen, som jeg hintet han om. "Går det bra?" spør han. "Jeg har aldri sett Jenny slik før, og jeg har kjent henne hele livet mitt." sier jeg. Vi gikk ned igjen og fortsatte og spise. 

Nash's synspunkt:

Var det nå jeg skulle spør om hun ville være med meg i bryllupet? Jeg tenkte at det ikke var det rette tidspunktet, så jeg lot være. Telefonen min ringte, det var Hayes. "Hallo?" sier jeg. "Hei, kommer du over?" spør Hayes. "Hvorfor?" spør jeg. "Vi vil være med deg, og ta med Jenny og Hailey." sier Hayes. "Jenny kommer ikke." sier jeg. "Hvorfor?" spør Hayes. "Fordi." sier jeg. "Ok, kommer dere da?" spør han. "Ja kommer straks." svarer jeg og legger på. "Var det Hayes?" spør Hailey. "Ja. Han ville at vi skulle være med dem." sier jeg. Jeg kunne se på Hailey at hun ikke ville det. "Vi trenger ikke." sier jeg til henne. "Jo da." sier hun og reiser seg og setter fra seg det hun hadde brukt. "Hvorfor vil du ikke?" spør jeg. "Det er bare det at vi aldri er alene." sier hun. "Så du vil være alene med meg?" spør jeg. "Ja, hvorfor ikke." sier hun og smiler. Jeg smiler tilbake. Jeg skrev en melding til Hayes:

Til Hayes: Vi kommer ikke over, hun vil være alene med meg.

Fra Hayes: Ok, jeg skjønner ;) 

"Vi drar ikke." sier jeg til Hailey. Hun smiler til meg. "Skal vi gå opp på rommet mitt?" spør hun. Jeg nikkte som et svar og vi gikk opp til henne. Vi satt og så på bilder fra Norge, som hun haddet tatt. Hun var veldig flink til å ta bilder. Kanskje dette var det rette tidspunktet? "Du Hailey?" spør jeg. "Ja Nash?" sier hun og fniser. "Skal du noe neste lørdag?" spør jeg. Hun ser på meg. "Nei, hvordan det?" spør hun. "Søsteren til Gina, moren til Cam, skal ha bryllup og jeg fikk ta med meg en jente, vil du være med?" spør jeg. "Nei." sier hun. "Kødda, jo selvfølgelig vil jeg det!" roper hun og klemmer meg. "Du skremte meg!" sier jeg og dytter litt i henne. Hun reiser seg. "Jeg trenger kjole!" sier hun. "Du har sikker mange fine kjoler." sier jeg til henne. "Nei, jeg må kjøpe en nye kjole, jeg har bare gamle kjoler. Jeg kan reise til kjøpesenteret nå, vil du være med" spør hun. "Det kan jeg godt!" sier jeg.

Vi gikk til kjøpesenteret og inn på en kjolebutikk. Jeg satte meg på en stol mens hun gikk rundt og fant kjoler. Hun kom bort til meg med sikker 20 kjoler. Hun gikk inn i prøverommet og prøvde kjoler. Jeg la merke til en liten gjeng med jenter som stod å kikket på meg. De kom bort til meg. "Ehm, er du Nash Grier?" spør hun ene blodhåret jenta. "Ja, men jeg er opptatt." sier jeg. "Bare et bilde med deg, please!" sier hun. "Okei da." sier jeg. Vi tok bildene og de gikk bort. En av damene som jobbet der hjalp Hailey med forskjellige ting. Damen som hjalp kom ut av prøverommet. "Dette er den perfekte kjolen." sier hun til meg og blunker. Hailey kom ut, uten kjolen på? "Hvorfor har du ikke kjolen på?" spør jeg. "Du får ikke se den før bryllupet." sier hun og blunker. "Hvor mye koster den?" spør Hailey til damen som jobbet der. "6500kr." svarer damen. "Oi, det har jeg ikke råd til." sier Hailey til damen. Jeg visste hva jeg måtte gjøre....

UventetWhere stories live. Discover now