Kapittel 13

1K 25 2
                                    

Etter en stund slapp jeg tak i han. Etter en stund gikk det opp for meg en ting. HVOR ER HAILEY?!

Jenny's synspunkt:

Jeg måtte vite hvor hun var! "Hvor er Hailey?" spør jeg Lindsay. "Hailey er hjemme hos oss, hun ble ikke skadet." sier Lindsay. Jeg pusstet lettet ut. Jeg ble plutselig trøtt. Jeg la meg ned i sengen igjen, og før jeg visste ordet av det, sovna jeg.

Cam's synspunkt:

Jenny sovnet mens vi stod og så på. Hun hadde akkurat klemt meg, og av en eller annen grunn, fikk jeg sommerfugler. Jeg har aldri vært med på noe lignene. Vi gikk ut og vi gikk inn på rommet vårt. Jeg, Nash og Hayes lå på samme rom. Jeg la meg ned på sengen og sovnet jeg også.

Hayes synspunkt:

"Jeg går på do." sier jeg til Nash. "Ok." svarer han. Jeg skulle jo egentlig ikke på do, jeg måtte se Becky. Jeg gikk ut og gikk mot Becky. Jeg så inn vinduet hennes. Hun lå der, var langt inni drømmeland. Plutselig kom Lindsay ut av Jenny sitt rom, bare Lindsay. "Hei?" sier hun til meg. "Ehm hei, jeg skulle bare på do." sier jeg. Jeg kjenner jeg blir varm i ansiktet. "Okei da." sier Lindsay og smiler og blunker med det ene øyet. Jeg gikk tilbake på rommet. Jeg la meg ned og hvilte.

Nash's synspunkt:

Både Hayes og Cam sov nå. Jeg klarte ikke helt og sove. Jeg var liksom uthvilt. Jeg bestemte meg for å sende melding til Hailey, bare for moro skyld.

Til Hailey: Hei! Jeg kjeder meg :( hva gjør du?

Jeg ventet lenge på svar. Jeg ventet faktisk så lenge at jeg begynte å bli trøtt. Jeg la fra meg telefonen på bordet ved siden av meg, og la meg ned. Jeg var sånn halvveis i søvne, da mobilen min peip.

Fra Hailey: Hei! Unskyld at jeg ikke svarte før nå, jeg dusja ;) Jeg kjeder meg jeg og ;(

Til Hailey: Kom på besøk da!

Fra Hailey: Jeg må vente til Logan og Lindsay kommer hjem så de kan kjøre meg ;(

Til Hailey: Ja skjønner ;)

I det øyeblikket kom Logan og Lindsay inn til meg. "Dere må komme dere hjem, og kjøre Hailey hit." sier jeg til dem. "Ok, vi reiser nå." sier Logan og blunker til meg. Jeg sendte en ny melding til Hailey:

Til Hailey: L&L (Logan og Lindsay) er på vei hjem, gjør deg klar :)

Fra Hailey: Jeg har vært klar hele tiden :)

Jeg så på klokken, den var kvart på tre. Klokken tre fikk vi mat. Forhåpentligvis var Hailey der til da. Cam og Hayes fikk egentlig bare sove i sånn halvtime, siden vi fikk mat klokken tre. En sykepleier kom inn og sjekket hvordan det gikk. Klokken gikk og ble 15:00. Hailey kom stormende inn. "Hei." sier en blid Hailey. "Hei." sier jeg. Jeg ga henne et hint om at hun skulle komme å sitte på sengen min. Hun la fra seg en bag på gulvet og satte seg på sengen. "Hvordan går det?" spør hun meg. "Det går greit med meg." svarer jeg. "Du da? Du som har gått igjennom mye skummelt det siste døgnet." sier jeg. "Vell det går som det går. Det er ikke akkurat noe jeg kommer til å glemme så raskt." forklarer hun. Logan kom inn. "Hailey? Det er noen politifolk som vil snakke med deg om det som har skjedd, går det greit?" spør Logan. Hun ser på meg. Jeg nikker. "Jada, jeg kommer nå." sier hun til Logan. Hun reiser seg, tar bagen, og går ut. Klokken var litt over tre nå, så maten kom sikkert snart. En sykepleier kom inn. "Det blir desverre ikke middag før rundt fem, kunne du tenkte deg en brødskive eller noe?" sprø hun. "Nei takk." sier jeg og smiler. Hun forsvant ut igjen. Jeg tenkte at jeg like så godt kunne ta meg en lur da. Jeg la meg ned og sovna.

--------2 dager etter dette--------

Jenny's synspunkt:

Alle var kommet ut av sykehuset, og akkurat nå satt jeg, Hailey og Becky og så film. Vi så "The last song". Jeg hadde ikke snakket me Cam siden vi kom ut av sykehuset. Og ingen av de andre har heller snakket med hverandre. "Skal vi finne på no' med gutta etterpå?" spør jeg. "Det kan vi godt!" sier Hailey. Filmen ble ferdig og jeg sendte en tekstmelding til Cam.

Til Cam: Skal vi finne på no', alle sammen?

Fra Cam: Okey, men jeg må vise deg noe først. Jeg sender Hayes og Nash over til Hailey og Becky :) møt meg utforbi om 10 min. PS: Ta på en fin kjole ;)

Jeg viste meldingen til Hailey og Becky. "Han er så forelsket i deg!" sier Becky. "Nei, han skulle bare vise no'." sier jeg. "Særlig!" sier Hailey. Jeg hadde ingen kjoler, for jeg bruker aldri kjole. Jeg tok på shorts og en fin bluse. "Burde du ikke gå med kjole?" Spør Hailey. "Du vet like godt som meg, jeg har ingen kjoler." Sier jeg. Nash og Hayes kom akkurat inn. "Ehm, du burde virkelig ha kjole på." Sier Hayes. Hailey gikk i kofferten hennes og fant frem en gul kjole og noen gule sko. "Jeg kan ikke gå på høghælte sko!" Sier jeg. Hayes og Nash lo. Jeg tok på meg de gule skoene. Jeg følte meg som en elefant på skøyter eller noe. Hailey og Nash måtte hjelpe meg ned trappene. Hailey lo hele tiden. Jeg gikk til døren og gikk ut. Jeg ble sjokket. Der var det en...

UventetWhere stories live. Discover now