Dørklokken ringer. Jeg gikk ned trappen og åpnet, Hailey stod bak meg. I døråpningen stod Cam?
Hailey's synspunkt:
Jeg tok meg av han og Becky gikk opp igjen. "Hva gjør du her nå?" spør jeg. "Jeg hadde et kort som jeg glemte å gi." forklarer Cam. Jeg tar i mot kortet. "Kan jeg lese det?" spør jeg. "Helst ikke." sier Cam. "Det går greit." sier jeg. Vi tar farvel og jeg lukker døren. Jeg gikk opp til Jenny og Becky. "Hvem var det?" spør Becky. "Det var Cam." sier jeg. Jenny så opp på meg. "Hva var det han ville?" spør Jenny. Jeg gir kortet til henne. "Ikke vis det til noen andre." sier jeg og blunker. Mens hun leser kortet smiler hun. Hun rødmet til og med!
Jenny's synspunkt:
Hailey gir meg kortet. Dette var det som stod:
Kjærer Jenny.
Vi har vært venner i omtrent to uker og litt mer, men det føles som om jeg har kjent deg lenge. Du er faktisk en av de beste vennene jeg har for øyeblikket.
M.v.h Cameron <3
Jeg måtte smile. Jeg kjente at jeg rødmet, men jeg prøvde å skjule det for de andre. Jeg tok frem mobilen og sende melding til Cam.
Til Cam: Hei Cam! Håper ikke at du har lagt deg. Du er en av mine beste venner også <3
Jeg fikk raskt svar.
Fra Cam: <3
"Nei, skal vi legge oss?" spør Becky. "Ja vi bør vell det, klokken er tre." sier Hailey. Jeg gikk og tok meg en sove shorts og t-skjorte. Nå hadde alle tre fått hvert sitt rom så de gikk på deres rom. Jeg la meg ned i sengen og sovnet fort.
Nash's synspunkt:
Det morgen og jeg ble vekket av rundt 50 jenter som stod utforbi og skreik. Hayes kom inn på rommet. "Jeg trodde noen hadde dødd!" sier Hayes. Jeg ler. "Må de skrike så mye?" spør Hayes. Jeg skjønte at han ikke trengte svar så jeg svarte ikke. Hayes kom å satte seg på sengen min.
Becky's synspunkt:
Jeg våknet neste morgen av at det var masse jentehyl. Jeg reiste meg opp fra sengen og dusjet. Jeg sminket meg lett og tok på meg en svart shorts og en hvit topp med åpen rygg. Klokken var rundt 08:00 og jeg bestemte meg for å sjekke om de andre sov gjennom hylingen. Jeg gikk inn hos begge, og begge sov. Jeg fant ut at jeg ville dra over til Hayes. Jeg gikk ut bakdøren slik at jentene ikke så meg. Jeg visste at Cam og de lot bakdøren stå åpen. Jeg gikk inn i huset dere og gikk opp trappene, da jeg hørte at Nash og Hayes snakket. Jeg hørte at de snakket om Hailey så dette måtte jeg høre.
Hayes's synspunkt:
"Hva syntes du om Hailey?" spør jeg Nash mens jeg satt på sengen hans. "Vet ikke." sier Nash. Typisk, han tørr ikke å si hva han mener. "Kom igjen, bare si det." sier jeg til han. "Hvis du sier hva du føler for Becky." sier Nash. "Okei, men du begynner." sier jeg. "Okei. Hailey er den søteste kuleste jenta jeg har møtt, hun har greie på alt og er nydelig." sier Nash og smiler til seg selv. "Du da?" spør Nash. "Vell, Becky er faktisk en av de kuleste jentene jeg har møtt, det er bare det at jeg tror at hun ikke liker meg." sier jeg og merker at jeg blir litt trist. Både jeg og Nash får et sjokk da Becky plutselig står i døråpningen. "Jeg tror Becky liker deg veldig godt." sier Becky og gir meg en klem. Jeg måtte smile. "Hvor lenge stod du der?" spør Nash. Vi avslutter klemmen og Becky forklarer. "Skal vi gå inn til meg?" spør jeg henne. "Okei." sier hun. Vi gikk inn på rommet og satte oss i en liten sofa jeg har der inne. Jeg skrudde på tv'en og selvfølgelig var det første som kom opp, to mennesker som kysset. Vi lo og vi skiftet kanal. Vi kom til en kanal med tv programmet Friends, så vi så på det. Vi begynte å snakke. "Det var veldig søtt det Cam gjor mot Jenny." sier hun. Jeg nikker. Var det et hint? Det var ikke helt meg å gjøre det. "Hva ville vært en perfekt date?" spør jeg henne. "Hvorfor lurer du?" spør hun. "Bare lurte, siden vi jeg ikke kom på noe å spør om." sier jeg. "Det måtte ha vært kino etterfulgt med en kveldstur på stranden." forklarer hun. "Okei." sier jeg og smiler.
Klokken nærmet seg ni og jeg ble sulten. "Jeg er sulten, vil du ha noe å spise?" spør jeg. "Ja takk!" sier hun og smiler. Vi gikk ned og stekte to omletter. Det var helt stille mens vi spiste. "Dette var kjempe godt!" sier hun og smiler. "Takk." sier jeg og smiler tilbake. Moren til Cam kom ned trappene. "Har du ikke laget mat til meg?" sier hun på en tøysete måte. Becky hadde egentlig aldri hilst på henne. "Jeg heter Gina." sier hun og smiler. "Jeg heter Becky." sier Becky og smiler tilbake. "Hayes, søsteren min skal ha bryllup og du kan ta med deg en jente." sier hun. "Når er det?" spør jeg. "Neste lørdag." sier hun. "Okei." sier jeg. "Jeg har sakt det til Nash allerede. Sier du det til Cam? Jeg må stikke, skal i et møte." sier hun. "Ja okei, snakkes." sier jeg. "Hade." sier hun før hun går ut døren mot bilen. "Vil du være med i bryllupet?" spør jeg Becky. "Det vil jeg gjerne!" sier hun og smiler. "Cam kommer sikker til å spør Jenny og Nash, Hailey." sier Becky. "Ja, det tror jeg også." sier jeg. "Vet du egentlig hva som skjedde i går?" spør hun meg. "Jeg vet hva de gjor men ikke så detaljer." svarer jeg. "Har du hatt kjæreste?" spør hun. "Nei, har du?" spør jeg. "Bare sånn i første klasse eller noe sånt." svarer hun. Vi snakket videre om alt og ingenting.
Nash's synspunk:
Etter at Hayes og Becky gikk kom moren til Cam inn og fortalte om et bryllup, og at jeg kunne invitere hvem som helst. Jeg tror kanskje at jeg burde invitere Hailey. Jeg hoppet i dusjen og stelte meg. Jeg ville være med Hailey, men klokken var bare 10:00. Jeg satt litt på pc'en, men så bestemte jeg meg for å gå til Hailey. Jeg gikk ned og der satt Becky og Hayes i sofaen og snakket. "Jeg stikker over til Hailey." sier jeg til Hayes. "Okei." svarer han. Becky så tenkefull ut. "Bank på før du går inn på rommet hennes!" sier hun i det jeg går ut døra. "OK." svarer jeg. Jeg gikk ut bakdøra og inn bakdøra hos dem. Jeg gikk opp trappene. Der var rommet hennes. Jeg banket på, men hørte ingenting, så jeg gikk inn. Det burde jeg ikke ha gjort....
YOU ARE READING
Uventet
FanfictionJennifer skal være utvekslingsstudent i USA. Hun reiser når sommerferien starter for å bli kjent med plassen og vertsfamilien. Hun blir kjent med Cameron Dallas som gjør at ting blir litt annerledes enn det hun hadde sett for seg. Historien finner...