"Nei, hun er faktisk ond!" sier jeg. "Prøv å vær litt snill." sier Hailey og snur seg. Hun trodde ikke på meg. Hva gjor jeg nå?
Jeg gikk tilbake til bak haugen. "Vell, hva skjedde?" Spør Hayes. "Hailey tror ikke på meg." Forklarer jeg. "Seriøst?" Spør Becky. "Seriøst." Sier jeg. "Nash da?" Spør Cam. "Han var ikke der, han bada." Sier jeg. "Vell da har vi fortsatt han, på en måte." Sier Hayes. "Vi må bare finne ut en måte å ferske henne på." Sier jeg. "Vi har jo tekstmeldingen?" Sier Cam. Jeg tenker litt. "Cam? Screenshoot den meldingen, send bilde til meg og gjør alt du kan for at den meldingen ikke kan forsvinne. Sier jeg og høres ut som en spion eller no'. Han nikker. "Skal vi gå da?" Spør Becky. "Ja, okei. Det er ikke så mye å gjøre her uansett." Sier jeg.
Vi satte oss på syklene og syklet hjem. Da vi kom hjem var Lindsay endelig hjemme. "Bra dere kom hjem nå, det er middag." Sier Lindsay. Det var bra det var middag, jeg var kjempe sulten. "Cameron og Hayes? Vil dere spise med oss?" Spør Lindsay. De nikker. Jeg prøvde å slappe av mens vi spiste, men det var nesten umulig. Hvem vet hva som kan skje med Hailey? Etter at vi flyttet hit, har Hailey blitt så voksen i oppførsel. Jeg lurer egentlig litt på hvorfor? Det er sikker på grunn av Nash. Vi var alle helt stille under middagen. Alle tenkte og grublet.
"Hvorfor er alle så stille?" Spør Lindsay. Vi så på hverandre. "Vi er bare slitne." Sier Cameron. "Hva har dere gjort i dag da?" spør hun. "Vi har vært på starbucks, syklet rundt og vært på stranda." Sier Becky. "Så koselig da! Vet dere når Hailey kommer hjem?" Spør Lindsay. Vi ristet på hodet. Det nærmet seg kveld og Cameron og Hayes skulle gå hjem. Da de hadde gått, gikk jeg og Becky inn til stuen for å se en film. Lindsay kom inn i stuen. "Viss Hailey ikke er kommet hjem før ett, må dere vekke meg, godnatt." Sier Lindsay. "Godnatt." Svarer vi. Vi så "Street Dance" eller noe sånt.
Da filmen var ferdig ville jeg gå å legge meg. "Vi burde vell egentlig vente med å legge oss til Hailey har komt hjem?" Sier Becky. Jeg nikker. Vi satte på en til film, men ingen av oss fikk med oss hva den handlet om, fordi vi var så trøtte. Vi sovnet begge to. Plutselig våknet jeg og Becky av at ytterdøren åpnet seg. Jeg så på klokken. Den var fire på natta! Det var Hailey. Hun sjanglet inn i stuen. Hun var full! Hadde hun drukket?! Dette var så feil på så mange måter. Jeg tok opp telefonen og ringte Nash.
"Hallo?" Spør Nash.
"Hei, det er meg Jenny." Svarer jeg.
"Hvorfor ringer du midt på natta?" Spør han.
"Hva gjor du, Hailey og Lisa?" spør jeg.
"Hva mener du?" Spør han.
"Hailey kom hjem nå, og hun er full!" Sier jeg. Jeg hørte at han kvikknet til.
"Hva sa du nå?" Spør han.
"Hailey er full. Hva gjor dere etter stranden?" Spør jeg.
"Lisa og Hailey ville finne på noe alene, så jeg gikk hjem." Forklarer Nash.
"Vell, hva skal jeg gjøre?! Lindsay kan ikke se henne slik." Sier jeg fortvilt.
"Jeg kommer å henter henne straks, så sier du bare til Lindsay at hun sov hos oss." Sier Nash.
"Ok, jeg gjør klar en bag til henne."Jeg la på og gikk på rommet hennes. Hun hadde det veldig ryddig og pent på rommet. Av en eller annen grunn, luktet det alltid så godt på rommet hennes. Jeg tok en bag og pakken et par ting. Jeg visste ikke hva som lå oppi de forskjellige skuffene, så jeg bare gikk igjennom alle. Det burde jeg ikke ha gjort...
YOU ARE READING
Uventet
FanfictionJennifer skal være utvekslingsstudent i USA. Hun reiser når sommerferien starter for å bli kjent med plassen og vertsfamilien. Hun blir kjent med Cameron Dallas som gjør at ting blir litt annerledes enn det hun hadde sett for seg. Historien finner...