Deel 7

169 1 0
                                    

"Dat komt wel goed. Hij heeft volgens mij geen vriendin. Waarom zou hij anders afspreken met andere meisjes?" zei Caro. "Oké..." zei Camille.

Even later
Het was avond en Camille moest bijna naar haar afspraakje, ze hadden afgesproken om half 7. "Ik ga me dan maar eens klaarmaken." zei Camille opgewekt. "Ik heb wel wat stress, maar dat zal wel weggaan, denk ik." "Gaan wij ook iets doen vanavond?" vroeg Yemi aan Kyona. Kyona lachtte. "Naar de cinema?" vroeg Yemi. "Een romantische film?" "Ik dacht dat jij eerder een komedie zou willen kijken, aangezien je zelf steeds de grapjas uithangt." zei Kyona lachend. "Je zou er nog wat van kunnen leren, dan maak je misschien minder flauwe moppen." "Romantische films zijn ook tof, tenslotte doe ik alles om vanavond een onvergetelijke avond te maken." zei Yemi. "Ooh..." zei Kyona. "Vlinder, zou je met mij willen vanavond naar een musical in het vakantiepark willen kijken? Er is een show." zei Vince. "Ja." zei Caro. "Ja, Vlinder, dat wordt tof. Hij knuffelde haar.

"Oh nee, mijn lipgloss." dacht Camille. "Waar heb ik dat nou gelaten?" Ze haalde alle spullen uit haar toiletzak en grabbelde tussen al haar make-up. "Alle geluk, zo zie ik er mooier uit." dacht ze. Ze deed een laag roze lipgloss met glitters aan. "Klaar." dacht ze na een halfuur opmaken. "Zie ik er zo goed genoeg uit?" Ze bekeek zichzelf in de spiegel. Camille kwam uit de badkamer en ging naar de woonkamer. "Wow, je ziet er wel mooi uit." lachtte Yemi. "Maar ook niet zo mooi als Kyona." Yemi keek in haar ogen en Kyona lachtte. "Zie ik er goed uit?" vroeg Camille onzeker. "Ja, je ziet er echt goed uit." zei Caro. "Ik zal dan vertrekken." zei Camille. "Veel succes nog!" riepen de vier nog naar haar.  

Camille vertrok naar een restaurantje in de buurt. Ze ging binnen in het restaurant. "Gereserveerd voor twee?" vroeg een meisje dat werkte in het restaurant. "Ja... op de naam Cas zeker?" vroeg Camille. "Komt u maar mee." zei ze. Camille ging naar een tafeltje met kaarsjes en Cas stond al bij het tafeltje. "Alstublieft." zei de werkneemster. "Euh..." zeiden ze tegelijk. "Wat toevallig... we kwamen elkaar gewoon ergens tegen en nu zitten we hier." zei Camille en ze ging zitten. "Ja, zeg dat wel." zei Cas. Ze namen allebei de menukaart en keken erin. "Je ziet er echt wel mooi uit." zei Cas. Hij glimlachte en Camille bloosde. Haar ogen glinsterden. "Wat eet je graag?" vroeg Cas. "Een beetje vanalles." "Staat dat op de menukaart? Even kijken..." lachtte Cas. "Ik eet graag frietjes met mosselen." antwoordde Camille. "Anders nemen we dat wel." lachtte Cas. Ze hadden hun eten besteld bij de ober en staarden een beetje naar elkaar. "Wat is er?" vroeg Cas. "Ah... euh... niets." zei Camille. Opeens hoorden ze allebei een geluidje. Cas had een berichtje gekregen. "Wacht... momentje..." zei Cas. "Wat is er, als ik vragen mag?" vroeg Camille. "Het is toch niet zijn vriendin? Of ... het zijn misschien gewoon vrienden." dacht Camille. "Het is mijn beste vriendin, ze stuurde een berichtje." zei Cas. Ah oké." zei Camille.

In de cinema bij Yemi en Kyona
"De film begint!" riep Yemi perongeluk. Een paar mensen dat voor Yemi zaten keken geërgerd achterom. "Stil, slimme, de hele zaal heeft je gehoord." fluisterde Kyona. "Oeps... dat was niet de bedoeling..." fluisterde Yemi terug. "Hoe durf je te roepen voor heel de cinema?" fluisterde een meneer dat voor hun zat. "Sorry." fluisterde Yemi. "Hoe durf je..." De man nam zijn popcorn en gooide het zakje over Yemi's benen. "Meneer, dit was echt niet zijn bedoeling. Waarom doet u dit?" vroeg Kyona. De man draaide zich om en keek verder naar de film. "Oké, dat was nogal raar zeg... fluisterde Kyona. Hij negeerde ons nu..." "Mmm... extra popcorn." Yemi nam de popcorn van zijn benen en at het op. "Ah, daarom vond je het dus niet erg dat hij popcorn over je benen gooide. "Trek het je niet aan Kyona." fluisterde Yemi "Lief dat je altijd voor me opkomt. Ik hou van je." fluisterde Yemi.
"Ik hou ook van jou." fluisterde Kyona. Ze gaven elkaar een kus.

Bij Vince en Caro
"Vlinder, deze show is prachtig." zei Vince. "Ja hé." zei Caro en ze keek naar het meisje dat zat te dansen met een fleurig jurkje.  Vince keek in Caro's ogen. Haar ogen glinsterden als glitters. "Je bent echt prachtig, Vlinder." zei Vince. Caro droeg haar jumpsuit dat ze had gevonden in de winkel. Vince gaf Caro een kus en Caro legde haar hoofd op Vince zijn schouders.

Op Camille's date
"Het zijn lekkere mosselen." zei Camille. "Ja." antwoordde Cas. "Wat zijn je hobby's?" vroeg Cas. "Ik... luister graag muziek, shop graag en bel soms met vriendinnen." zei Camille. "Ja, meisjes..." lachtte Cas. "Wat zijn jouw hobby's?" vroeg Camille. "Mijn hobby's? Afspreken met vrienden." zei Cas. "Goed... dan ga ik betalen en dan denk ik eens naar huis." zei Camille. "Wacht!" zei Cas. "Wat is er?" vroeg Camille. "Ik moet je iets vertellen." zei Cas. "Ik moet jou ook iets vertellen." zei Camille. "Jij eerst." zei Cas. "Oké..." zei Camille. "Ik... ben verliefd op jou." zei ze.

#LikeMe op vakantieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu