Deel 9

157 1 0
                                    

Even later

Camille kwam naar beneden. "En, zie ik er een beetje goed uit?" vroeg ze. "Je ziet er echt prachtig uit." begon Caro. "Wow, heel mooi, Camilletje." zei Yemi ondertussen. "Haha, dankje. lachtte ze. Tot straks." "Dada, succes". antwoordde Caro. "Bedankt." zei Camille en ze liep de deur uit.

Even later kwamen ze aan, op de plek waar ze hadden afgesproken. "Hey Camille." hoorde ze achter zich. "Hey Cas." Ze gaven elkaar een kusje. "Alles goed?" vroeg Cas. "Zeker en met jou?" vroeg Cas. "Zeker en met jou?" Top hoor." Ze begonnen lekker romantisch te wandelen. Ze waren ook wat aan het praten om elkaar beter te leren kennen.

Een tijdje later

Tringgg

Cas zijn mobiel ging. "Sorry, moet even opnemen." "Hoi." begon hij. Camille was wel een beetje benieuwd wie het was, maar ze hoorde het niet. Cas legde na een tijdje weer af. "Het was een goede vriendin, ze heeft me nodig, ze was helemaal over haar toeren. "Oei, wat was er dan?" vroeg Camille bezorgd. "Dat wou ze niet aan de telefoon zeggen. Maar is het erg als ik nu ga?" vroeg Cas. "Nee hoor, ik red me wel." zei Camille. "Amuseer je vandaag nog met je vrienden. Zie je snel weer." Cas gaf Camille snel nog een kusje en vertrok. "Daag, tot snel! riep Camille hem nog achterna. En succes!" Maar hij hoorde het niet meer...

Teleurgesteld keerde Camille naar het terug vakantiehuisje. "Jammer, dat die vriendin daar weer eens tussen moest komen. Maar misschien is het wel een noodgeval."

Camille opende de deur en wandelde in de woonkamer. "Ben je al terug?" vroeg Vince. "Ja, Cas moest weg omdat zijn vriendin belde." "O, jammer, maar je kan wel nog eens met hem afspreken." zei Caro. "Ze was blijkbaar helemaal over haar toeren, ik hoop dat het niet te erg is." zei Camille. "Ja, ik hoop het ook." zei Yemi. "Is het goed als we eens naar papa gaan vandaag?" vroeg Caro, om van onderwerp te veranderen. "Ja, dat is tof." zei Vince. "Goed, ik maak wel het eten klaar." zei Kyona en ze stond recht. "Ik help mee, Kyona!" zei Yemi.

Na het eten vertrokken Caro, Vince, Camille, Yemi en Kyona naar het huis van Caro, maar eerst gingen ze beginnen in de bloemenwinkel. Caro en haar vrienden gingen het straatje in van de bloemenwinkel. "Caro!" riep een stem achter haar. Caro herkende de stem maar al te goed, het was haar beste vriendin Clarysse, Caro zei altijd Liz. "Ik heb je écht gemist." zei Clarysse en ze begon Caro te knuffelen. "Zijn dat je vrienden?" "Ja, dit zijn Vince, Yemi, Camille en Kyona. Ik ken ze van in Antwerpen." zei Caro. "Hallo, ik ben Clarysse, de beste vriendin van Caro." zei Clarysse vriendelijk. "Hallo." lachtte Yemi. "Euh... hallo." zei Kyona ook verlegen. De papa van Caro keek naar buiten en zag Caro en haar vrienden staat. "Caro, eindelijk kom je een bezoekje brengen!" riep haar papa. Ik heb je gemist. Ookal ben je niet zo ver van ons vandaan." Het vakantiehuisje lag op wandelafstand van de bloemenwinkel en het huis van Caro lag niet ver van de bloemenwinkel vandaan. "Ik haal wat te drinken voor jullie." zei Peter. Caro nam haar vrienden mee naar haar tuin. "Ben je nu op reis met je vrienden?" vroeg Clarysse. "Ja, we slapen in een vakantiehuisje, omdat er hier niet genoeg plaats is voor ons." zei Caro. "We hebben al een hoop gedaan, gaan zwemmen, ga..." zei Yemi, maar hij kon zijn zin niet afmaken. "Kortom, we hebben ons geamuseerd." zei Vince snel.

"Ijskoude drankjes voor jullie, met extra veel fruit!" riep Caro's papa en kwam de tuin binnen met allerlei glazen. Het zag eruit alsof het van een restaurant kwam. Hij deed de drankjes voorzichtig op tafel. "Jullie vinden het toch niet erg dat ik eventjes bij jullie zit?" vroeg Caro's papa. "Nee hoor, maar hou de bloemenwinkel wel in het oog." zei Caro. "Zal ik doen." zei haar papa en hij gaf haar een knipoog. "Heel lekkere drankjes, meneer." zei Kyona en ze slurpte van haar rietje. "Oei, het is al op van jullie, maar ik kan ook nog milkshakes maken." zei Peter snel. Voor dat iemand kon antwoorden, stond hij al recht en ging een milshake gaan halen.

"Zo, nog een milkshake voor je." zei hij, toen hij even later terugkwam. "Mmm, lekker." zei Camille. Ze kreeg nog een berichtje van Cas.

"Vlinder, je papa kan echt heel goede milkshakes maken." zei Vince. "Haha, ik zal het zeggen." lachtte Caro. Opeens hoorden de vrienden een geluid. Ze liepen snel naar de bloemenwinkel.

"Wat is er hier gebeurd?!" riep de papa van Caro.

#LikeMe op vakantieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu