9. Fejezet

2.3K 166 44
                                    

– ...mit gondolsz? – pillantott rám.
– Bocsánat, nem figyeltem. – szabadkoztam.
– Kambodzsáról beszéltem. – mosolygott az elkalandozásomon.
– És mit mondtál róla? – nevettem.
– Hogy szerintem érdekes, nem mindennapi úticél, és neked is tetszene. Ráadásult ott még nem jártam.
– Én már igen. Végre egy hely, ahol én már voltam, és te még nem. – utaltam a bő országlistára, amikben mind járt. – Anyu igazából irodalmár és járt valami történészeti kurzusra, emiatt lett ez a két tárgya. Nagyon érdekelte, néhányszor járt ásatásokon is. Kambodzsába is emiatt mentünk el. – magyaráztam.
– Akkor nem szeretnél oda menni?
– Mit szólsz közép-Afrikához?
– Ott nem háború van? – ráncolta a szemöldökét.
– Pont ezért. Lehetne segíteni legalább a gyerekeknek.
– Szívesen adományozok, de nem vagyok hajlandó elkísérni téged egy olyan helyre, ahol meghalhatsz. Nem akarlak elveszíteni.
– Akkor menjünk Kambodzsába. – egy próbát azért megért.

– Te jó ég, Shawn! Mi a franc van itt? – néztem körbe a házban. Egy délelőtt nem voltam itt, és máris tiszta disznóól az egész.
– Semmi. – dobta le a kabátját a kanapé közepére.
– Remélem van dolgod, mert most felmehetsz az irodádba, amíg kitakarítok. Ez nem állapot, borzasztóan néz ki az egész ház. – masszíroztam a halántékom nyugtatásképp, de nem igazán segített.
– Itt sem vagyok! – rohant fel a lépcsőn, majd hallottam, ahogy szólt a kutyának is, aki ezek szerint odafent pihent valahol.
– Remek... – néztem körbe újra.

Egy óra takarítás után Shawn lerobogott a lépcsőn. Melegítőjét és pulcsiját pedig ingre és öltönynadrágra cserélte, karján az az óra volt, amit tőlem kapott születésnapjára. Elégedetten pillantottam rajta végig.
– Nem baj, ha elmegyek Camilához?
– Nem, dehogy. – ráztam a fejem. – Sokáig maradsz?
– Gamal összepakolt és lelépett, hagyott neki egy levelet, hogy neki nem jött be az élete, és vége... – magyarázta. – Szüksége van rám.
– Ilyenkor egy nőre lenne szüksége. Megyek én is. – tettem le a kezemben lévő rongyot.
– Kérte, hogy ne gyere. Tudja, hogy mekkora nyomással jár az esküvő, nem akar még ezzel is terhelni téged... – mutogatott.
– Miért, csak az én esküvőm lesz? – emeltem fel a szemöldököm viccesen. – De persze, megértem, menj csak.
– Nem tudom mikor jövök. – nyomott puszit az arcomra. – Szia.
– Szeretlek. – öleltem át gyorsan.
– Én is.

Mivel Shawn negyed tízkor még nem ért haza, így úgy döntöttem, szánok egy kis időt magamra. Az elmúlt időszakban a munkába menekültem, örültem, hogy néha eljutottam fodrászhoz, vagy épp kozmetikushoz.

Forró vizet engedtem a kádba, gyújtottam néhány gyertyát, megkerestem a kedvenc verseskötetem, és kikészítettem a mobilom, de csakis a zene miatt. Egyébként repülőgép üzemmódba kapcsoltam, hogy ignorálhassak minden hívást és üzenetet. Nem mintha bárki is hívna ilyen későn, na mindegy...

Miközben az üres, csendes (és végre tiszta) házat a csobogó víz visszhangja járta át a konyhában teát főztem.
– Shawn itt hagyott minket, Simba. – jegyeztem meg a kutyának, aki a lábam alatt üdögelt szinte ventillálva, pedig nem volt meleg a házban. – Elment Camilához, megint szakított vele a pasija. És megint csak egy levélben, nem személyesen. Tudod, néha úgy sajnálom őt. Végig kell néznie, ahogy összeházasodunk, boldogok vagyunk, őt meg mióta ismerem másodszorra dobják ki. – Simba értelmes kis tekintetével ugyanúgy bámult vissza rám, mint mindig. – Kérsz kekszet? – vettem ki hirtelen egy jutalomfalatot a zacskóból. – Hát persze, hogy igen! – nyújtottam neki, mire boldogan megette.

Vagy egy órát töltöttem a vízben. Igazán jót tett, hogy végre kiszakadhattam a világból, és egy kicsit elmerülhettem az édes semmiségben. A tusfürdő vanília illata töltötte meg a fürdőt, és az aroma átvándorolt az egész házon. A hajam vizes hullámokban esett a vállaimra, én pedig úgy döntöttem, hogy nem várok tovább Shawnra, hiszen már fél 12 is elmúlt, így Simba társaságában lefeküdtem, majd pillanatokon belül el is aludtam.

Egy csepp kínlódás, két örök kötelékOnde histórias criam vida. Descubra agora