3 bulan kemudian....
Arianna bersyukur kerana akhirnya Edlan dah sembuh sepenuhnya. Tapi perbualan antara Edlan dan dia 3 bulan lepas masih tergantung di situ. Arianna dah arahkan Fekra untuk cari lebih maklumat mengenai Mika but nothing. Apa yang membuatkan dia pelik, kalau betul Mika dah mati, mana mayat dia?
"Semua, kumpul."arah Edlan. Que dan yang lain mula bergerak ke arah meja di ruang tamu.
"Ada apa ni?"soal Veron.
"Naim, tell them." ujar Edlan.
"Okay, aku dah track James and Ziyan. Aku dapat info yang Ziyan akan stay dekat Malaysia buat sementara waktu dengan James. Dia tinggalkan aktiviti dia di Spain dekat anak buah dia. Kalau Ziyan sampai nak stay dekat sini, aku rasa ada something yang dia dan James tengah rancangkan. Plan diorang aku still tak dapat kesan. Tapi apa yang aku yakin, benda tu pasti akan melibatkan Arianna jugak." Ujar Naim sambil memandang Arianna.
"So kalau dah macam ni, Arianna kena berhati-hati lepas ni. Diorang ni penuh dengan muslihat." ujar Danny pula. Ariannahanya mengangguk tapi perlahan-lahan dia tersenyum sinis. 'Kalau Ziyan ada dekat sini, lagi senang kerja aku'.ujar Arianna dalam hati.
"Edlan. Boleh mak yam cakap kejap?" ujar Mak Yam. Edlan menapak ke arah Mak Yam meninggal mereka yang masih bersembang itu.
"Ada apa Mak Yam?"
"Adik Mak Yam sakit dekat kampung. Jadi mak yam ingat nak minta cuti. Nak balik jenguk dia."
"Berapa hari Mak Yam nak cuti?"
"Dalam seminggu. Mak Yam pun dah lama tak jenguk dia."
"Okay. Bila mak yam nak balik?"
"Pagi esok."
"Kalau macam tu, saya hantar Mak yam pagi esok."
"Tak payah. Mak yam boleh balik sendiri. Mak Yam taknak susahkan Edlan."
"Tak susah pun. Lagipun esok saya cuti. " ujar Edlan.
"Yelah. Mak yam pergi dapur dulu." Mak yam terus beredar ke dapur. Edlan pula terus beredar ke gym.
Arianna mengikut masuk ke dalam gym selepas selesai bergossip dengan 5 Ting Tong. Orang lelaki kalau bergossip boleh tahan jugak ehhh... Dia melihat Edlan sedang berlatih menumbuk. Padu jugak tumbukan dia.
"Edlan."panggil Arianna perlahan. Sejak 3 bulan ni, boleh dikatakan aku dengan Edlan jarang bercakap. Buat hal masing-masing. Cakap bila perlu sahaja. Edlan berhenti dari menumbuk punching bag itu.
"Apa?"ujarnya dingin.
"Awak betul-betul maksudkan ke apa yang awak cakap pada saya tu?"
"Kalau ya, kenapa?"
"Marriage is not something to be kidding about."
"I know."
"Habistu awak nak kahwin dengan saya sebab apa?"soal Arianna. Edlan diam. Dia kembali meneruskan tumbukan dia pada punching bag tadi.
"If it is because of pity, you better forget about it. " Arianna terus beredar dari situ. Dia taknak Edlan kahwin dengan dia sebab kesian kerana Arianna sebatang kara. Tiada family. Dia tak perlukan ihsan daripada sesiapa.
YOU ARE READING
[C] Ruffian
Aksiyon"How can I resist falling in love with you?" "Awak adalah lelaki yang akan menjadi masa hadapan saya." "Aku akan menangi hati dia semula. Aku yakin, dalam hati dia masih ada rasa cinta untuk aku." Together; they become a perfect match that even the...