19. Próbáltam, de nem ment

126 9 3
                                    

A szerző megjegyzése: Ez egy rendhagyó rész lesz, amit egy konkrét dal ihletett. Clear egész karakterének ez adta meg a felhangját és ezért szeretném megismertetni veletek. Ő a legszomorúbb karakter, akit eddig írtam és egy kicsit tartalmazza az én bezárkózott énemet is. Aki olvasott tőlem mást is, tudhatja, hogy hatalmas inspirációt jelent számomra a Placebo. A Begin the End pedig nem csak a világ legszomorúbb szakítós dala szerintem, hanem egy élethelyzet. Egy nagyon konkrét fordulópont, ami minden kapcsolatban elérkezik. Nos, ebben a kapcsolatban most érkezett el ez a bizonyos pont. A kiemelt dalszövegrészleteket pedig leginkább Paha szemszögében tudom elképzelni, de másfajta megközelítéseket is nagyon szívesen meghallgatok :)

Clear szemszöge

Look me in the eye, say that again

Take me to your chest and let me in

Este nyolckor hatalmas sóhajjal keltem fel. A szobám csupasz plafonját bámultam hosszú percekig. A fehérség sosem volt rám jó hatással, de a hotelszobák viszonylag kevésszer színesek. Nem szeretem a világos dolgokat. Azok mindig valamilyen tisztaságot idéznek meg bennem, ami pedig nem létezik. Nincs olyan, hogy tiszta az emberi létben. Mindenkinek van takargatnivalója, amiért akár az életét is odaadná. Én már csak tudom, ezzel foglalkozom. Titkokat fedek fel és el... Amelyiket jobban megfizetik.

Nem valamiféle baromi nemes dolog miatt csinálom ezt. A pénz motivál és az, hogy így a bennem rejlő pszichopatának nem kell éheznie. Paha-val ellentétben, én nem kergetek gyermeteg álmokat az emberekkel való békés együttélésről. Tisztában vagyok azzal, hogy a boldog élethez nekem arra van szükségem, hogy halandókat öljek. Ebből pedig nem vagyok képes kilépni. Próbáltam, de nem ment. A finn király iránti szeretetem sem tudott nagyobbra nőni, mint az éhségem.

Ez nem olyasfajta éhség, amit az ételre gondolva érzel. Sokkal inkább sürgető. Egy idő után már nem vagy képes semmi másra figyelni. Minden ébren töltött percedet az tölti ki, hogy a következő prédát tervezed meg.

Mert minden prédát meg kell tervezni. Gondosan körüljárod és mérlegeled a lehetőségeidet. Mindent számbaveszel és kiismered őt. Mire oda jutnál, hogy megöld, már annyira ismered, mintha vele élnél. Tudod, milyen ember, miket szeret, hová jár szórakozni és kivel csalja az aktuális partnerét. Ez nem feltétlenül magához a gyilkoláshoz kell, hiszen ölni hirtelen felindulásból is lehet természetesen. Erre az egészre sokkal inkább a léleknek van szüksége. Szükségem van mások közelségére. Arra, hogy azt higgyem: ismerek valakit.

Give me mouth to mouth and make amends

Knock me off my feet like heroin

Paha-val szintén ellentétben, én kifejeztetten reggel-ember vagyok. Jobban mondva, inkább éjszakai. A munkám miatt, nem szeretek éjszaka aludni. A sötétség a legtöbb szempontból a barátom.

Emiatt gyakran mondta nekem régen, hogy úgy viszonyulok az emberekhez, mintha egy terráriumnyi hangya lennének. Nézegetem őket, megfigyelem a mindennapi életüket, de nem avatkozom bele. Felmérem az erőviszonyaikat és a kapcsolataikat, mintha csak bármelyik pillanatban ki tudnám irtani mindüket. Végül pedig szépen, csendben emelek ki egyet közülük úgy, hogy a többi lehetőleg észre se vegye. Az a legjobb, hogyha senki nem is emlékszik rá. Igyekszem mostmár nem feltűnést kelteni.

No need to disguise or to pretend

Don't misconstrue and don't misapprehend

Régebben minden más volt. Én is más voltam és ő is.

Ezen gondolkoztam, miközben kikeltem az ágyból és gondosan bevetettem azt. Megállapodtam a szállodával, hogy nem kérek az ittlétem alatt takarítást, amennyiben hetente kétszer kölcsönadnak hozzá eszközöket.

Paha társaWhere stories live. Discover now