- Fenség, hamarosan indulnunk kell - szólalt meg a dolgozószobám ajtajában Oha.
Nagyot sóhajtottam és felé fordultam. A világ egyszeriben forogni kezdett velem és tekintetem akaratlanul is elengedte a fagyos Helsinki látképét. Minden olyan volt, mint régen, de a mellkasomba akaratlanul is beköltözött egy sosem tapasztalt, fájó hiányérzet. Velem volt már, amióta elhagytam New Yorkot.
- Természetesen.
A kijáratnál magamra terítettem a vastag termokabátomat és még egy utolsó pillantást vetettem a tükörképemre.
Malik már előre ment a bíróságra, így rajtam és a titkáromon kívül, a lakás üresen tátongott. Akka a fürdőszobában szendergett. Mintha nem is az én otthonom lett volna a hatalmas loft. Minden úgy várt, ahogyan hagytam. Még az ágyam is ugyanolyan bevetetlen volt, mégsem haza jöttem. Nem tudtam élvezni.
Nyugodt, mégis kissé összeszedetlen léptekkel értünk el a liftig, ami csendes zümmögéssel repített le minket a földszint felé.
- Szerinted valóban én öltem meg Paavo-t? - kérdeztem váratlanul.
A fiatal férfi rám nézett értetlenül. Sosem tettem fel neki a véleményére vonatkozó vagy személyes kérdéseket. Nem voltunk olyan viszonyban és sosem igyekeztem ezen változtatni. Ő szervezte a hivatalos megjelenéseimet és vett ajándékot anyámnak a születésnapjára, de fogalmam sincs például, hogy van-e felesége. Tudom, hogy kiváló eredménnyel végezte az egyetemet, de sosem láttam még, hogyan issza a kávét. Nagyon formális volt már évek óta a viszonyunk.
- Egy embernek nincs joga elítélni magát, uram. Szánalmas vagdalkozás, amit a miniszterelnök csinál. Elképesztő, hogy meghurcolhatja Önt, miközben a történelemünk legalacsonyabb részvételi arányú választásán győzött - hadarta.
- De szerinted én tettem? Valóban lelökhettem arról a hídról azt a szerencsétlent?
Egyre kétségbeesettebbnek tűnt. Idegesen nézett körül az üres fülkében, de a tükörben is csak az én kérdő tekintetemmel találkozott össze. Nem menekülhetetett.
- Értem. Semmi baj - válaszoltam helyette, amikor a csengő a földszintet jelezte.
Nem néztem magam után, amikor kiszálltam. Nem vártam meg.
Többet nem szóltunk egymáshoz. Azon gondolkoztam, hogy be kellene ajánlanom valamelyik minisztériumba. Ő előléptetésnek venné, mégis megszabadulnék tőle. Nem mintha az emberek egy tetemes hányada nem gondolna bűnösnek...
A bíróság épülete előtt több tucatnyi fotós, újságíró és tévériporter fogadott. Mindenki tudósítani akart a finn király bukásáról.
Undorító...
- Készen állsz, Paha? - kérdezte Mailk édesapja az előcsarnokban.
Reza tökéletesen beszélte a finn nyelvet, mégis sütött róla, hogy a gyerekeivel ellentétben, ő mindig iráni marad. Nem azért, mert velünk ellentétben, neki sötétbarna volt a bőre és fekete a szeme. Ő másként gondolkodott. Az ő értékei elég távol álltak az északi emberekétől. Másképpen értelmezte a kedves és a rossz fogalmát. De a legfontosabb a tisztelet kérdése számára. Mindent és mindenkit tisztelt, ami és aki finn volt. Ennek az egyetlen oka az volt, hogy befogadtuk őt és a családját, amikor szükségük volt rá. A háború poklából kiszabadulva új életet kezdhettek. Ezt a tiszteletet pedig elvárta a fiától és a lányaitól is.
- Erre készen lehet valaha állni?
Mosolyra húzta a ráncokkal szabdalt arcát. Akkor vettem csak észre, hogy mennyire megöregedett az utóbbi évek alatt. Fekete hajában lassacskán több ősz szál van, mint valaha. Tekintete fáradtan csillogott.
YOU ARE READING
Paha társa
FantasyVille Pysy vagyok, de mindenki csak Paha-nak szólít. Finnország királya voltam, ameddig egy fatális félreértés miatt nem száműztek a hazámból és mindentől, amit addig ismertem. Kivetett magából az ország, amiért hosszú évekig dolgoztam és a démonok...