Dersten çıkınca Ferah ile birlikte bizim eve gelmiştik. Annem ve babam çalıştığı için şu an evde ikimiz vardık. Ne mi yapıyorduk? Ferah ders çalışmak için kullandığım beyaz tahtaya anonimin kim olduğuna dair ipuçlarını yazıyordu. Dedektiflik işini baya ciddiye almıştı.
"Ben dedektif Ferah olarak bu anonimi bulacağım."
"Bu işi fazla ciddiye almadın mı?"
"Ben meraklı bir insanım çözmeden bırakmam."
"Peki çöz bakalım."
Düşünür gibi ellerini çenesine koydu ve bir tur etrafında döndü.
"Şimdi elimizde dört isim var. Esil, Cihangir, Gurur ve Yağız."
"Hiçbiri de olmayabilir o an telefona bakması onu anonim yapmaz ki."
"Haklı olabilirsin belki ama şimdilik ben dört isim üzerinde duracağım."
Ferah'ın bu hallerine gülmemek için kendimi zor tutuyordum. Çok ciddi duruyordu. Gülersem beni öldürürdü.
"İyi dinle beni Dila. Bence Esil değil. Onun o kadar zeki olduğunu düşünmüyorum."
"Beni pek sevmiyor belki kalbimi kırmak için böyle bir oyun düzenlemiş olabilir."
"Sanmam. Hem o olsaydı şimdiye bir açık vermişti."
"O zaman geriye üç ihtimal kaldı. Peki sizce hangisi Ferah Hanım."
"Cihangir dedikodu olayı yüzünden senden nefret ediyordu, Gurur seninle bu aralar gayet iyi anlaşıyor. Yağız'ın ise seninle hiçbir bağlantısı yok."
"Yağız değil bence."
"O zaman Dila geriye Cihangir ve Gurur kalır."
"Bence biz bu şekilde hiçbir yere varamayacağız."
"Öyle gözüküyor. "
"Dedektif hanım çok çabuk pes ettiniz."
"Yok pes etmedim. Sadece yeni deliller bulana kadar bu davayı askıya aldım."
"Başka davalara da mi bakıyorsun?"
"Ohooo ben çok ünlü bir dedektifim. Fiyatım çok yüksektir ama arkadaşım olduğun için sana bedava."
Birbirimize bakıp bir anda gülme krizine girdik. Zaten bu kadar ciddi durmamız bile mucizeydi.
"Beni öldürürsün diye içimde tutuyordum kahkahamı. "
"O kadar mı ciddi duruyordum?"
"Evet."
"Ama merak ettim. Bulacağım. Hem en fazla ne kadar süre anonim kalabilir ki illa bir açık verir."
"Haklısın. Şimdilik akışına bırakalım."
"Bırakalım. Zaten ben her şeyi akışına bıraktım. Sınava bile çalışmıyorum. "
"Keşke o tahtayı ders çalışmak için kullansaydık Ferah Hanım."
"Aman yemişim dersi, sınavı. Bir kere geleceğim dünyaya onu da istediğim gibi yaşarım. "
Keşke ben de Ferah kadar rahat olabilseydim. En ufak şeyi kafaya takan bir insan olarak yaşamak zordu.
...
Ben geldim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
dedikodu / texting
Humor(Tamamlandı.) Her şey okul gazetesinde çıkan bir dedikodu ile başlamıştı. Hoşlandığı çocuk ondan nefret etmeye başlamış, en iyi arkadaşı ile tanışmış bir de anonime sahip olmuştu. Başlangıç tarihi:31 Ağustos 2019 Bitiş Tarihi:21 Eylül 2020 Kapak tas...