Prague
" Its been long time no see." tuturnya senada lalu tersenyum kearah rakannya.
"Hell Arvy, we'll always waiting your an ordering." balas rakannya lalu tergelak kecil.
"Then, When will we go to Malaysia? I'am excited to find them." si dia memandang skring komputer rakannya.
"From now, its gonna be 3 days more for our flight. And its gonna have a long way to go, Arvy." ujar rakannya, memusingkan komputernya sebelum kakinya disilang angkuh.
"Well, good job for you Lora. I'am proud of you." pujinya lalu menguntumkan sekuntum senyuman sinis.
"Well, Eleora always know everythings." katanya sambil melepaskan pandangan ke luar tingkap.
Mereka berdua saling berbual sambil menikmati secangkir kopi daripada Aristó Cafe.
Masing-masing tidak sabar mahu menjejak kaki ke negara musim Khatualistiwa itu.
'We'll meet again soon b*tch.' ungkap perempuan bernama 'Arvy' lalu tersenyum penuh makna.
🌙 White Moonlight 🌙
Airport
Arvynne tersenyum saat matanya bertaut dengan ayahnya, ST. Henry bersama sang isteri di sebelah.
Mungkin sahaja berat hati mahu melepaskan anak mereka yang berusia 17 tahun itu menjauh ke negara Asia.
"Arvy, take care there soon. Papa already prepare everthings about your new school there. How about your friends?" ST. Henry melilau mata mencari sahabat anaknya.
"There gonna be here in 20 minutes. Don't worry papa, I'll be fine there. Take care both of you. After I've finish my work, I'll back here. I'm promise." tuturnya lalu tersengih.
"You already learn how to speak Malay right? Let me hear once a bit." si ibu mengusik anaknya.
Arvynne tergelak lalu membaiki ton suaranya.
"Hai, nama saya Arvy. Selamat berkenalan dengan kamu semua. Its mean, ' Hi, my name Arvy. Nice to meet you guys ' , " tuturnya dengan lancar.
"Wow, I'am proud of you my princess! You already grow up this fast until I haven't realize you bigger than before." ST. Henry menepuk bahu anaknya tanda bangga.
"Papa, every humans through this situation like me. Don't treat me like a child anymore!" rengeknya, memuncungkan mulutnya seinci.
"Hahaha, okay dear. I gotta go now. Wait until your friends come, okay?" ST. Henry melirik jam tangannya.
Langkah kedua ibu bapanya semakin lama semakin menghilang. Senyuman yang mengiringi dua insan kesayangan Arvynne semakin menghilang.
Arvynne mengintai jam dinding gergasi di hadapannya. Kakinya berdetak mengikut rentak jam sambil matanya melilau mencari rakannya.
Sehinggalah ketibaan lima susuk tubuh berjalan serentak di hadapannya ketika itu.
"Late like usually." sindir Arvynne sambil tersenyum sinis memandang mereka.
"We're sorry Arvy, the traffic so busy this morning. Urghh." Eleora merengus lalu membaiki anak rambutnya yang terjuntai.
YOU ARE READING
The Gumusservi ✓
Fantasy✿ *✧-3rd peonylimette land-✧*✿ Also known as WHITE MOONLIGHT . ++ ARVY Dendam dalam selimut. Dia tekad. Sesiapa yang menyentuh, figura itulah yang mencabar. Malah, kedatangan ke Malaysia bukannya satu arahan atau keinginan. Namun pembalasan...