◈ 24 ◈

184 16 0
                                    

1:00 PM

Mereka diarahkan kembali ke tapak resort untuk makan tengah hari dan rehat sebelum mara ke aktiviti petang pada jam 3 nanti.

White Moonlight POV

Raphaella sukarelawati mengambil tapau makanan yang disediakan oleh guru kelas mereka ketika meluangkan masa di tapak water games.

Eleora pula mengambil enam kotak air berperisa menuju ke pondok yang diduduki oleh rakan-rakannya.

Terlalu menyesakkan jika ingin berhimpit di dalam banglo sewa yang menampung 26 pelajar dan 3 orang guru penyelaras kelas.

Oleh itu, mereka pasrah dan mengundurkan diri ke pondok berhadapan dengan permandangan pantai di hadapan.

Adriella melirik makanan tengah harinya dan menoleh memandang makanan tengah hari kelas lain.

"Tak jangka penyelaras kelas kita pandai masak." bicara Sapphira, senang menikmati makanan tengah hari yang sederhana namun menyelerakan itu.

"Its our first time we eat rice and not noodles like usually in afternoon. I've been eat pasta every lunch time until my stomach full for dinner." cerita Raphaella, perlahan-lahan menjamah nasi berkuahkan sambal udang.

"Little bit spicy. They use red chili huh?" Kali ini, Achiera menyoal sambil tangannya mencucuk lubang straw kotak minumannya.

"I like spicy. Like ramen." Ujar Eleora, berselera makan makanan tengah hari. Sayur campur disuap bersama nasi ke dalam mulut.

"Arvy, any respons from your target?" Achiera menyoal, setelah sekian lama memerhati tingkah Arvynne yang membisu.

"Hurm? Oh, yes. But not that far. I'm still hunting with your helps." jawab Arvynne, tersenyum simpul lalu kembali mendiamkan diri.

"Arvy."

"Do you have any relationship with Maliq?"

Arvynne tersedak. Sapphira tergesa-gesa mengurut belakang Arvynne apabila melihat keadaan rakannya yang terkejut.

"Apa sebab korang syak aku dengan Maliq couple?"

"Aku tak cakap korang couple pun. Aku cuma tanya kalau korang ada hubungan tanpa pengetahuan kami je." Eleora tersenyum senget.

"Jadi, betullah jangkaan kami. Kau couple dengan Maliq kan?" Raphaella mengelap bibir yang tercalit sambal udang.

"No." dalih Arvynne sepatah.

"Oh come on Arvy, dom't hide any secret with us about you and him." Sapphira terkekek-kekek ketawa, suka mengusik apatah lagi berkenaan Arvynne dan Malique.

"Even we already promise each other not to fall in love with someone, but we know how it feel. We don't mind of it." kata Adriella sambil tergelak nakal.

"What do you mean?" soal Eleora, tidak faham.

"Well, I saw Eleora and Aathif were sitting in gazebo together last 2 weeks. And—"

"Adriella, stop it!" bantah gadis itu lalu menutup mulut rakannya dengan wajah merah membahang, menahan malu.

"What is it?" soal Raphaella, teruja ingin tahu.

"—They almost kissed each other! Auw, how naughty you are." kepala Adriella dipukul oleh Eleora.

"Don't share the misurstanding information to them, Adriella Jannatte. We're not kissed, he just save me from fall down. Thats all!" termeletus ketawa Sapphira apabila melihat wajah Eleora yang begitu berusaha menyakinkan mereka.

The Gumusservi ✓Where stories live. Discover now