Adriella POV
2:03 PM
Adriella melepaskan helmet superbike dengan penuh elegan. Angin yang menyambar lehernya membuatkan gadis tersebut berasa dingin.
Jaket hitam kalis air dibuka lalu dilipat kemas demi disimpan di bawah kerusi superbike.
Ketika kakinya mula melangkah menuju ke office reception dan melimpasi kaunter tersebut. Langkahnya santai menuju ke lif dan menghiraukan pandangan di situ.
'Tu bukannya Adriella Jannette ke?'
'Bukannya dia ke tetamu undangan boss untuk pelancaran produk baru?'
'Bukan, dia jadi membership di sini dan menerima sponsor daripada boss kita.'
'Kalau macam ni, bertambahlah nilai keuntungan kita!'
'Mana yang lain?'
'Aku dengar masing-masing terima tawaran modelling magazines di setiap company di sini.'
'Alaa, aku nak jumpa Eleora.'
Adriella hanya memandang mereka dengan tatapan dingin. Beberapa pekerja syarikat tersebut saling berbisikan sahaja.
'Urghh, how lame.' Adriella menyandarkan kepalanya ke dinding lif dengan mata tertutup. Segala bisikan yang didengari cuba dihindar.
Tiba sahaja ke tingkat yang dituju, kaki Adriella laju menuju ke pejabat pengusaha syarikat tersebut.
Selepas melihat mesej yang masuk di telefonnya daripada personal manager , dia akhirnya bersetuju kerana memerlukan pekerjaan di situ.
Dia juga tidak mahu bergantung dengan duit yang diusahakannya dan dibazirkan dengan begitu sahaja.
TOK! TOK!
"Come in!" Arah pemilik suara tersebut dengan lantang. Pintu pejabat tersebut dikuak lalu dimasuk dengan begitu tenang.
Sofa di hadapan meja kerja pengusaha tersebut disambar punggungnya. Matanya melirik memandang setiap pelusuk pejabat tersebut.
'Not bad.' Getusnya senada.
"So, welcome and thank you Adriella Jannette because accept our offer as our sponsorship." pengusaha tersebut menyapanya dengan nada gembira.
"Thank you sir. So, where's my job I have today?" Adriella setakat tersenyum simpul.
"Oh, you really want to start your job today? How nice! Okay, you may follow me to your first photoshoot in Malaysia." pengusaha tersebut hanya mengikut kehendak Adriella.
"Thank you, sir Ikhwan." ucap Adriella, menunduk sopan kepada pengusaha tersebut.
"Ohh, no problem, Miss Adriella." sahutnya dengan senyuman tak lekang di bibir.
🌙 White Moonlight 🌙
Sapphira POV
Sapphira memandang camera Canon R2 dengan tatapan gembira. Kaki kirinya diangkat seolah-olah teruja.
Sapphira sudah cukup terbiasa dengan persekitarannya ketika itu dan membolehkan dia berubah gaya tanpa diarah oleh ketuanya.
"Nice shoot, Sapphira! Break 10 minutes and we'll continue for next shoes." arah ketuanya, lalu memberikan high-five kepada gadis tersebut.
YOU ARE READING
The Gumusservi ✓
Fantasy✿ *✧-3rd peonylimette land-✧*✿ Also known as WHITE MOONLIGHT . ++ ARVY Dendam dalam selimut. Dia tekad. Sesiapa yang menyentuh, figura itulah yang mencabar. Malah, kedatangan ke Malaysia bukannya satu arahan atau keinginan. Namun pembalasan...