Rumah Malique
"Calm down Arvy, mama saya tak makan orang." Tegur Malique, sedar reaksi cuak Arvynne saat melangkah di hadapan pintu rumah agam keluarga Malique.
TOK! TOK! TOK!
Pintu dikuak oleh seseorang, membuatkan Arvynne berasa sedikit resah. Wajah perempuan 50-an terpampang manis membuatkan dia berasa sedikit segan.
"Maliq! Kamu dah sampai pun. Abang dan kakak dah lama tunggu." Sapa wanita itu lalu memeluk badan Malique dengan girang.
"Oh, ini ke perempuan yang kamu selalu ceritakan tu?" wanita itu menyoal saat terlihat kelibatan Arvynne di belakang jejaka itu.
"Yeay, ni Arvynne Adene." Malique memperkenalkan gadis tersebut kepada wanita itu dengan sopan. Bahu Arvynne dipeluk membuatkan Arvynne tersentak.
"Wow, mama ada dengar tentang billionaires belajar di academy yang sama dengan kamu. Ni ke?" wanita itu teruja melihat salah satu bintang terkenal datang ke rumahnya.
"Cantik. Mama suka!" puji wanita itu, lalu memegang kedua tangan Arvynne secara mengejut. Dia juga turut memeluk Arvynne seperti anaknya sendiri.
"Psst, kamu pasti ke tak ada papparazi yang ikut kamu ke sini?" bisik wanita itu, melilau mata jika terlihat seseoranh mengekori mereka dari jauh.
"Ish mama ni, tak ada. Line clear." Malique membantah lalu tergelak kecil bersama wanita tersebut. Arvynne yang sedikit memahami jenaka mereka sekadar tersenyum.
"Eh, lupa pula mama nak introduct ni. Nama mama Wendy. Tapi boleh panggil mama je." Wanita yang bernama Puan Wendy tersengih kemudian mengenyitkan matanya.
"Sure, why not?" tutur Arvynne, tersenyum manis.
"Cantik betul kamu ni Arvy. Mama ni suka tengok fesyen kamu. Tak sangka boleh jumpa depan-depan." Puan Wendy menelitik pemakaian formal Arvynne yang terlihat sopan di matanya.
"Ih, kenapa kita terus bercakap di luar ni. Jom masuk!" ajak Puan Wendy, terkonco-konco membuka pintu utama untuk mempersilakan tetamu rasminya masuk.
"Mama suka tengok awak dalam majalah fesyen. Bagi dia, perempuan macam awak memang susah nak cari. Masih remaja tapi ada kerjaya tetap." Malique bercerita sambil mengerli kearah ibunya yang bernyanyi kecil di hadapan.
"Oh, saya tak pasti saya seharusnya gembira ataupun segan sebenarnya." Arvynne sekadar berbasa-basi agar Malique tidak sedar akan riak wajahnya.
'But you don't know, I'm one of the White Moonlight. And I'm sure your family will not love it.' gumamnya sendiri.
🌙 White Moonlight 🌙
Subak Restaurant
YOU ARE READING
The Gumusservi ✓
Fantasía✿ *✧-3rd peonylimette land-✧*✿ Also known as WHITE MOONLIGHT . ++ ARVY Dendam dalam selimut. Dia tekad. Sesiapa yang menyentuh, figura itulah yang mencabar. Malah, kedatangan ke Malaysia bukannya satu arahan atau keinginan. Namun pembalasan...