Coast Hailey Academy
Enam Superbike Kawasaki Ninja H2 datang dengan derupan enjin yang nyaring.
Pelajar mula dihantui perasaan ingin tahu. Si pemilik superbike itu ditunggu lama.
Sehingga mereka terlopong melihat si empunya yang sebenar.
Mereka saling berbisikan, tidak cukup dengan itu, mereka menangkap gambar dan menyebarkan di media social.
Siapa sahaja tidak kagum saat melihat enam billionaire remaja muncul dengan pakaian seragam academy tersebut.
Beruntung!
Arvynne melepaskan pandangannya kearah para pelajar yang memerhati mereka.
Parah, bahagian ni memang termasuk dalam senarai yang sepatutnya dihindari sejak tiba di Malaysia.
1. Mengelak daripada media sosial !
Dan bahagian itu dilanggar mudah.
"Adriella, my mask" pintanya dengan tangan dihulur.
Mask berwarna hitam itu bertukar tangan lalu dipakai. Totebag diambil lalu melangkah elegan di hadapan puluhan pelajar.
Diikuti dengan Raphaella, Eleora, Achiera, Adriella dan Sapphira di belakang. Masing-masing berjalan persis model professional.
Pejabat Pengetua
Pengetua menlap peluh di dahi untuk kali ke-5. Wajah indah itu ditatap perlahan lalu dialihkan dengan gelabah.
"Ermm, welcome to our academy miss, especially you young lady, Miss Sapphira Nanatte." Pengetua berpujangga kepada mereka.
"Pengetua, kami boleh cakap bahasa melayu. Just back to the our point." Eleora memandang beliau dengan tatapan menyampah.
"Oh, baik-baik. Saya minta maaf. Baiklah, sekejap lagi The Tengku's Perfect datang untuk sambut kamu. Dan semestinya untuk billionaire macam kamu, saya akan masukkan ke dalam 5 Louis Vuitton." Pengetua berbunga-bunga bertutur.
"5 Louis Vuitton? Sound too funny." Sindir Adriella lalu tergelak sinis.
"Yes, why? Second class must be Gucci, third class is Chanel and last class is Celine. Sound good enough right?" Terang pengetua dengan hati suka.
"What she means is, the name for the classes are to low level for this international academy in Asia. She's jokes, sir." Achiera menggulingkan matanya.
Pengetua tersentak lalu perlahan-lahan tergelak kekok.
"Oh, okay. Maaf." Ucapnya sambil meliar mata.
TOK! TOK!
"Come in!" Arah pengetua dengan pantas.
Dan ketika itu, muncul 4 susuk teruna tampan dengan personaliti yang memaut hati sang anak dara.
Arvynne memandang mereka dengan tatapan biasa. Inikah yang dimaksudkan Sapphira 'kacak' itu?
"Not them, just their leader." Bisik Sapphira lalu tersengih memandang ketuanya.
"Urghh, enough with your couple ship, Sapphira." Tegasnya, naik muak dengan wajah tersebut.
"So boys, introduct to our VVIP new students." Pengetua menepuk belakang headperfect dengan senyuman manis.
"Hello, my name is Tengku Syed Daniel. I'am the Assistant of Headperfect. PKP like usually." Jejaka tersebut memperkenalkan dirinya terlebih dahulu.
YOU ARE READING
The Gumusservi ✓
Fantasy✿ *✧-3rd peonylimette land-✧*✿ Also known as WHITE MOONLIGHT . ++ ARVY Dendam dalam selimut. Dia tekad. Sesiapa yang menyentuh, figura itulah yang mencabar. Malah, kedatangan ke Malaysia bukannya satu arahan atau keinginan. Namun pembalasan...