«الفصل الاول »

68.2K 739 6
                                    

الفصل الاول:♪عِشْقَك دمر كبريائي:♪"حب لا ينتهي"♪

أنا انثي ولكني لست مثل اي انثي فأنا فتاه متمرده ومعانده
للغايه أكره ضعف النساء بشده وأكره سحابه الدموع التي تأتي دون موعد و تذهب دون انذار، كم أكره الرجال بشده وكم تمنيت لْـۆ افتك بهم جميعا وبسبب قصه "حب " (فاشله جدا) م̷ـــِْن أنا؟؟؟؟

_انا بسمه علي عبد الفتاح فتاه ف العشرين م̷ـــِْن العمر ادرس في السنه الثالثه في كليه تجاره انجلش اتميز ببشره قمحيه نوعا ما وعيون بنيه و شعر بني يصل الي حد خصري اعيش انا وامي في بيت صغير جدا بمنطقه شعبيه فوالدي متوفي منذ سنوات كثيره عندما كنت ف السابعه م̷ـــِْن عمري بسبب ازمه قلبيه لاننا لم نستطيع ان نوفر نقود العمليه فمات والدي وتركني انا وامي نواجه قسوه العالم و مرضها الخبيث.
-----------------------------------
-بسمه: ايييه يا منه كل دا واقفه مستنياكي ف الشارع بقالك سَـآعــهْْ بتقولي جايه في السكه.

-منه وهي تلهث م̷ـــِْن الركض: ايه يا بنتي وخداني ع الحامي كدا ليه الناس بتقول صبااح الخير الآۆلْ.

-بسمه بضيق واضح وانفعال: صبااح الزفت علي دماغك في ان حضرتك عندنا محاضره واتأخرنا وانتي بتقولقي صبااح الخير.

منه وهي تحاول تهدأتها فهي تعلم مدي انفعالها و عصبيتها: طب خلاص ي ستي انا اسفه والله بس اعمل اي السكه بقت زحمه اوي وطبعا مقدرتش انزل منغير ما افطر الاستاذ مصطفي وعلي العموم ٱڅڑ مَـرّھٌ ويلا بقا عشان اتأخرنا .

بسمه:طيب خلصنا يلااا .

_منه محمد عبد اللطيف في نفس عمر بسمه و في نفس السنه الدراسيه وهي صديقه بسمه المقربه وتعرفت عليها ف السنه الاولي ف الكليه و تتميز مننه ببشره بيضاء كالثلج وعيون سوداء كاليل و شعر بني يصل اي رقبتها وهي ع عكس بسمه تماما فهي تريد ان تتزوج باسرع وقت ممكن ولكن (النصيب لسه مجاش) وتعيش مع عائله بسيطه المكونه م̷ـــِْن والدها ووالدتها وأخيها مصطفي ولكنها تكرهه بشده بسبب عنفه الدائم معها.
-----------------------------------
بعد ربع سَـآعــهْْ وصلت بسمه ومنه الي مدرج الكليه ولكن كانت هناك أعين مثل الصقور كانت تتابعهم ولكنهم لم ينتبهوا لهم لأنشغالهم في المحاضره.

أيمن: شايف ياض ي محمود البت بسمه دي فرسه بس صعبه اوي عامله زي القطر.

محمود: ياعم فكك ‏​‏​منـِْهـ♡̨̐ـِْا دي واحده عايشه ف الدور وعامله فيها خضره الشريفه خلينا ف السهل احسن.

أيمن: لاء انا مفيش واحده تتنمرد عليا ومش هسكت غير لما اكسرها واشوفها مزلوله قدامي، انا مش هنسي الي عملته فيا والقلم اللي اخدتوا ‏​‏​منـِْهـ♡̨̐ـِْا قصاد الجامعه كلها والقلم دا انا هرده عشره بس بالطريقه. 

محمود: يابني اقصر الشر احسن ومتعملش لنفسك مشاكل وخلاص واهو البنات الحلوه ماليه الجامعه. 

أيمن: ولاااااااه اسكت انا مش فايقلك انا عاوزها هي و مش شايف غيرها هي و بمزجها او غصب عنها هتبقي ملكي انا ولما اخد مزاجي ‏​‏​منـِْهـ♡̨̐ـِْا هرميها رميه الكلاب.

محمود : خلاص براحتك انا قولت انصحك عشان انتت صاحبي بس مترجعش تندم بقا .

_ايمن الصاووي و محمود ابو المجد (شابين فاشلين) يعيش ايمن مع والده ووالدته وهم م̷ـــِْن اغني عائلات في مصر حيث والده« عبد الحميد الصاوي »صاحب اكبر شركات استيراد وتصدير في الشرق الاوسط وهو شريك والد محموود «ابو المجد الشهاوي » يعيش محمود مع والده حيث ان والدته توفت في حادث سياره مؤسف للغايه.
-----------------------------------
م̷ـــِْن ناحيه اخري جلست بسمه ومنه في اول المدرج كالعاده.

-منه: الْحٍمَدٍ للـّہ اهو ادينا وصلنا يست المستعجله والدكتور لسه مجاش.

-بسمه بشيئ م̷ـــِْن الضيق: اهو احسن ما كنا هنتهزأ ع الصبح بسببك ي هانم.

-منه وهي تغير مجري الحديث: مصطفي مزهقني في عشتي يا بسمه شخط وزعيق وضرب وأخرها كان امبارح ضربني بالقلم عشان زورت جارتنا اللي كانت عيانه منغير ما اقوله والانيل ان بابا و ماما مش بينطقوا.

-بسمه وقد غلت الدماء في عروقها واحمر وجهها م̷ـــِْن شده الغضب مما اخاف (منه) كثيرا : وانتي ازاي ي زفته تسيبيه يمد ايدوا عليكي انتيي مش حيوانه عشان تضربي هو فاكر نفسوا اي الحيوان دا.

-منه بنبره مقاربه للبكاء: اعمل اي بس مانتي عارفه اني بترعب م̷ـــِْنه. ومقدرش انطق قصاده.

-بسمه وقد علي صوتها وصاحت بغضب وتناست وجودهم ف المحاضره وغفلت عن دخول الدكتور الذي كان يحدجها بنظرات شرسه للغايه: نعم!! يعني اي بتترعبي منوا ليه هو بيخوف! انتي بني ادمه وليكي حقوق و ...........

-أنتي يا انسه!!!!!!

ادارت بسمه وجهها الذي احمر م̷ـــِْن شده الغضب إلي ه̷̷َـَْـُذآ الصوت المماثل للرعد بل ه̷̷َـَْـُذآ اقل وصف ڵـهٍ لتجد شابا غايه في الجمال بملامحه الرجوليه الخلابه والوسيمه جدااااااااا والذي غلب عليها الغضب ليقوول ........

يتبع /........

~مريم ابوضيف عبد الرحمن~

عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن