«الخامس والعشرون »

14.3K 317 4
                                    

عم احمد: لما الانسه بسمه كانت عند حضرتك ف المكتب شوفتها براا.. بصراحه شوفتها بتسرق ورق م̷ـــِْن مكتب انسه بسمه.

ارتسمت ملامح الدهشه ع وجوههم ،ف لم يتوقع سيف ان تلك الحيه هي م̷ـــِْن وراء تلك اللعبه السخيفه ،امر سيف عم احمد عامل النظافه ان يذهب هو الاخرر، ثم خرج سيف م̷ـــِْن المكتب الخاص به بسرعه البرق بغضب ووجهه محتقن بشده، ارتعبت بسمه م̷ـــِْن هيئته تلك وركضت خلفه كي تمنعه عما سوف يفعله، قرر سيف ان يتخلص م̷ـــِْن تلك الافعي نهائياً حتي لٱ تسبب مصائب اخري وتفسد الاجواء بينه وبين حبيبته.
------------------------------
كانت چيريمن تتحدث بالهاتف الخاص بها الي ايمن وتطمأنه ان كل شيئ يحدث حسب تخطيتهم وانها اوقعت بين سيف وبسمه والاكيد انه م̷ـــِْن وجهه نظرهم فقط .

-چيرمين بضحك: لٱ متقلقش كل حاجه تمام زي ما خطتنا ليها بالظبط.

-ايمن/................

-چيرمين : عيب عليك يا بيبي دا انا چيرمين.

وبينما كانت تتحدث رأت سيف وهو قادم اليها م̷ـــِْن علي بعد ومعالم وجهه لٱ تبشر بخير ابدا لتقول.

-چيرمين بقلق: طب بيباي ناو.

وما ان اغلقت الهاتف حتي احست بيده وهي تشدها بعنف م̷ـــِْن اعلي المقعد وهو يقول.

-سيف بصوت غاضب كاد يهز المكان بأكمله: انتيي ايه شيطانه، ايه اللي انتي عملتيه دا.

-چيرمين بأرتعاب: اا انا ..انا معملتش حاجه.

وبالطبع تجمهر حولهم عدد لٱ بئس به م̷ـــِْن العاملين والموظفين وكانوا يروا ذلك الشجار الهائل، وبمجرد ان سمع سيف انكارها رفع يده عاليا وكاد ان يهوي بعا ع وجه چيرمين ولكن كلمه واحده استطاعت خدم كل هاذا.

-بسمه بحده: لٱ يا سيف، متعملش كدا.

-نظر لـٍهآ بغضب و كور يده بعنف وانزلها للاسفل ثم نظر ل چيرمين وهو يقول: غوري ف ستين داهيه م̷ـــِْن هنا ومش عاوز اشوف وشك تاني وقبل ما تمشي الامن هيفتشك.

-چيرمين بأحراج: اناا... حاضر.

لملمت اشيائها وكادت ان تأخذ هاتفها ولكن سحبه منهاا سيف وانتظر اعتراضها علي احر م̷ـــِْن الجمر ولكن لم يكن بوسعها فعل شيئ سوي الصمت وقد اصبح شكلها امام العاملين والموظفين سيئ للغايه.

-احدي الموظفات: احسن والله تستاهل انا مكنتش بطقها الصراحه .

-موظفه اخري: يعني وهو مين كان بيحبها دي كانت عامله زي التعبان وخرب بيوت ناس كتير.

-احدهم: يلا المركب اللي تودي.
_________________
عادت بسمه الي مكتب سيف ونظرت في ساعة يدها وقد ادركت ان فاتها ميعاد المحاضره .

-بسمه بضيق : لٱ انا امي كان عندها حق شكلي هريح السنادي هي مبتكدبش.

-انتيي كان عندك محاضره!

عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن