«الفصل الخامس»

19.4K 384 8
                                    


-انطلقت بسمه الي حيث تسكن صديقتها ولكي تتحدث مع عائلتها بشأنها وشأن اخيها قاسي القلب ولكنها لا تعرف ما الذي ينتظرها هنااااك .....
______________
في ڤيلا سيف الدمنهوري:•

-استيقظت ميرنا من اانوم وجميع انحاء جسدها يؤلمها، وجدت ميرنا من يفتح باب الغرفه وقد كان سيف اخيها.
-سيف:انجزي عشان نلحق المعاد.

-ميرنا بخفوت:حاضر ي سيف.

تركها سيف وذهب الي غرفه والديه وطرق الباب عده مرات حتي اذن له والده ان يدخل:

-سيف:صباح الخير ي باابا

-سالم:صباح النور يا سيف، ايه يابني الي امك قالتهولي. امبارح دا، انت ضربت اختك ي سيف.

-سيف:اه ي بابا ضربتها وهقطم رقبتها كمان.

-سالم:طب فهمني يبني اي اللي حصل.

-سيف:بعدين يا بابا، هي فين ماما؟

-سالم: في الحمام بتتوضي.

-سيف:طب انا ماشي دلوقتي ورايا مشوار هخلصه وابقا اجيلك الشركه ي بابا.

-سالم: طيب يابني متتأخرش.

-سيف:سلام ي بابا.

ذهب سيف ناحيه غرفه شقيقته وكان سيطرق الباب ولكن فتحته ميرنا في نفس الوقت وقالت:انا خلصت ي سيف.

-سيف: طب يلا احنا مش هنقضي اليوم كله هنا.
شد سيف اخته من يدها بقسوه واخذها وانطلقوا حيث تقع عياده الدكتور «ياسر» وهو يكون صديق سيف من سنوات عديده.
»»»»»»»»»»»»»»»»»
ومن ناحيه اخري في ڤيلا عبدالحميد الصاوي:•

أيمن: انا ماشي ي بابا.

نظر له عبد الحميد بأعين غير راضيه عن ما يفعله تماما.
-عبد الحميد:رايح علي فين كدا؟

-ايمن: هكون رايح فين يعني اكيد رايح الكليه عندي محاضره.

-عبدالحميد:طب تعلالي علي المكتب عاوزك ف كلمتين.
-نادين وهي تكون زوجه عبدالحميد و والده ايمن:عاوزه ف اي ي عبدالحميد.

-عبدالحميد:هكون عاوزه ف اي يعني موضوع وخلاص (ثم نظر الي ابنه) تعالي ورايا.

ذهب ايمن خلفه وهو يتنفخ ويعلم ما الذي يريده فيه، دخل عبدالحميد المكتب ودخل ايمن خلفه وامره عبدالحميد ان يغلق الباب و......

-ايمن:نعم يا بابا عاوزني ف ايه؟ .

-عبدالحميد بغضب:عميد الكليه اتصل بيا النهارده الصبح وقالي انك عمال تعاكس في البنات واخرها كان امبارح حاولت تتحرش ببنت والبنت جابت اهلها وعملوا مشكله.

-ايمن:وانا اعملها ايه ما هما الي عاوزين كدا.

-عبدالحميد بغضب وصراخ: تعمل ايه، يعني اي تعمل اي هو انت مفيش فايد فيك مش كفايه سقوطك كل سنه والكليه الي انت مش عارف تخرج منها دي وانت كان زمانك متخرج من سنتين، لاء وكمان بتعاكس ف البنات انت جنسك اي.

عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن