- سالم وهو يسند بجزعيه اعلي طاوله المكتب ويقول: انا هسيب الشركه يا سيف.
-تفاجأ سيف من كلماته تلك ليقول: ايه يا بابا بتقول ايه!
-سالم: يابني انا خلاص كبرت ومبقتش حمل الشغل وانت دلوقتي الخير والبركه وانا متأكد انك قد المسؤليه.
-سيف: بس يا بابا اا...
-سالم وهو ينهي الحديث: خلاص يا سيف مفاضلش من العمر قد اللي راح ونا عاوز ارتاح يبني.
-تنهد سيف بعدم راحه قائلا: خلاص ي بابا اللي يريحك.
-سالم: ماشي يابني و مجموعه الشركات كلها خلاص بقت ب أسمك.
-سيف: طيب ي بابا، انا في واحد صاحبي جاي بكرا ع فكرا.
-سالم باستغراب: ليه
-سيف: مش عارف لسه هعرف بكرا، هو جاي ع الساعه 7 كدا.
-سالم: ټمـٱمـ، تصبح علي خير يا سيف.
-سيف: وانت م̷ـــِْن اهله يا بابا.
ترك سيف والده ب المكتب وصعد اعلي الدرج ليدلف الي غرفته.
القي نفسه ع فراشه الوثير وصورتها لٱ تفارق خياله ليقول.-سيف متمتما: قريب اوي هتبقي معايا ي قلبي ومحدش هيقدر يلمس شعره منك.
ومن ثم ذهب بثبات عميق .
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
في المطعم :•عمرو بعد ان اخرج علبه قطيفه حمراء اللون مزينه بشريط اسود ع شكل فيونكه: انا معجب بيكي وعاوز اتجوزك.
-تفاجأت "منه" م̷ـــِْن كلماته التي جعلت الفراشات تتطاير في معدتها لتقول بصدمه: انت بتقول ايه.
-عمرو بثقه وهو يضغط عليـّۓ كلماته: عاااااوززز اتجوووزك.
ثم مسك تلك العلبه ليفتحها لتري امامها خاتم غايه ف الجمال به فص م̷ـــِْن الالماس ويلمع بشده.
-عمرو وهو ينظر الي عينيها ويري نظره الانبهار بهما: ودا هديه جوازنا.
-منه بتوتر وتردد: ااا انا انا.
-عمرو: بكرا هاجي اطلبك م̷ـــِْن اهلك وهتوافقي.
-استغربت منه كثيرا م̷ـــِْن لهجته وتوترت اكثر ثم قالت وهي تنهض: اا انا لآزٍمٍ امشي عشان اتأخرت.
-نهض عمرو هو الاخر ليقول: تمام يلاا.
__________________
عاد عمرو بها الي حيث تسكن ثم ترجل هو اولا م̷ـــِْن السياره ليدور حولها ويفتح الباب الي منه لتخرج هي الاخري وعندما همت الي الذهاب توقفت فجأه لتنظر الي عينيه وتقول.-منه: انا موافقه.
ثم تركته سريعا وذهبت الي مكان شقتهم بخجل واضح.
-ليضحك عمرو وهو يقول: صعبان عليا الفرحه دي تتكسر بس...
بس غلطتك انك بت اللي اذوني ف حياتي.ليركب هو الاخر سيارته ويستقل ع مقعده ويتوجه الي حيث يقطن.
&&&&&&&&&&&&&&&&&
بلأعلي في منزل منه:•دلفت الي غرفتها والقت بجسدها اعلي فراشها وهي تفكر في تلك النقابله التي سحبت روحها م̷ـــِْن جسدها بأكمله.
لم تكن لتصدق انها وافقت بالفعل ولكنها اعجبت بشده بشخصيته ورجولته وعيناه الرماديه التي سحرتها بمجرد ان تنظر اليه و......قطع تفكيرها صرااخ والدتها بالخاارج لتهب واقفه م̷ـــِْن مكانها وتركض باتجاه ذلك الصراخ.
____________________
في ڤيلا عبدالحميد الصاوي:•-ايمن وهو ممسكا بهاتفه: لآزٍمٍ نروح النهارده هاا.
-مايا: اشمعنا النهارده؟
-ايمن: قفش الواد اللي كان بيراقبه ونا لآزٍمٍ اسبق بخطوه قبل م يتكلم ويقول حاجه.
-مايا: ټمـٱمـ ي حبيبي.
&&&&&&&&&&&&&&&&
في منزل منه:•-منه بفزع: اي يا ماما في اي.
-تهاني ببكاء حاار: ياااالهووي علينا وعلي اللي جرالنا ااااه يبني ي نور عيني.
-محمد بضيق: ماا خلاااص بقااا دا نصيبه وسيبيه يمكن يتربي.
-تهاني: حرااام عليكوا ياا نااس دا ابني هتحرمونيي منوا يااالهوووي يااالهووي.
-منه: يا جماعه في اي ما تفهمني يا بابا.
-محمد: اخوكي واخد 15 سنه في قضيه مخدرات لٱ ومتلبس.
-منه بأستياء: وهو دا اللي انَـỲǑŲـْتي عامله عشانه كل دا، دا انا قولت انه مات ولا حاجه .
-تهااني: قطع لسانك يا مقصوفه الرقبه غووري م̷ـــِْن وشي.
اكتسي الحزن علي ملامحها ليشعر بها اباها ويملس ع كتفيها بحنو لتنظر ڵـهٍ بابتسامه حزينه وتدلف الي غرفتها مقرره النوم مع احلامها الورديه.
______________________
في صباح اليوم التالي:•كانوا يجلسون ع سفره طويله جداا علي الطراز الجديد غايه ف الروعه والجمال، يتناولون فطورهم في صمت تام ليقطع سيف ذلك الصمت.
-سيف وهو ينظر الي ميرنا شقيقته بجفاء: في واحد صاحبي جاي النهارده بليل متطلعيش م̷ـــِْن اوضتك لغايه ما يمشي.
-ميرنا باستغراب: صاحبك مين دا.
-سيف بنظرات تهكم: باسم دكتور العياده.
اخفضت ميرنا نظراتها بأستيحاء مما فعلت وقالت بصوت منخفض: حاضر مش هطلع منها.
امسك سيف بمنديل ومسح به يده ثم القته بعنف ونهض عن المقعد وذهب ليتوجه الي مقر شركته.
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
بمنزل بسمه:•-انا ماشيه يا ماما.
-امل: طيب يا حبيبتي خلي بالك م̷ـــِْن نفسك هاا ولما ارن عليكي تردي ع طول عشان بقلق ماشي.
-بسمه: حاضر ي حبيبتي .
-امل: عندك النهارده محاضرات.
-بسمه: اه محاضره واحده هبقا استأذن واروحها يلا باي عشان متأخرش.
-امل: مع السلامه يا حبيبتي.
خرجت م̷ـــِْن منزلها متوجهه الي عملها .
تسير بخطوات شبه سريعه الي ان شعرت بيد شخص تمسك بها.-بسمه: عاااا
-عبده: القمر رايح ع فين.
يتبع/……………
~مريم ابوضيف عبدالرحمن~
أنت تقرأ
عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"
Romanceهي روايه رومانسيه دراميه ،كوميديه ولا مانع لأضافه الاكشن بها ولكن ليس اكشن الحرب والدماء بل اكشن الحب! تحتوي علي قصص حب فاشله من الواقع وقصص حب ناجحه من وحي خيالي ك مؤلفه......... قصص حب فاشله انتهت بالأنتحار والقتل وقصص حب ناجحه بعد صبر ومعاناه...