كانت متسطحه ع فراشها ممسكه بيديها ذلك الكارت الذي شغلها صاحبه ذو العيون الرماديه.
فكرت كثيرا ان تبادر وتتصل لتشكگره ولكن كانت تتوقف بأخر لحظه ويمنعها كبريائها.-منه بشرود: طب وفيها اي يعني لْـۆ اتصلت وشكرته دا عادي يعني واحد ساعدني ف حقه عليا اني اشكره.
لتراجع نفسها مره اخري وتقول بعبوس: بس دا ممكن يحرجني اصلا وميبقاش فاكرني هيبقي استفدتي اي انتي بقا يست منه.
اذداد عبوس وجهها لتنهض م̷ـــِْن اعلي فراشها وتتجه نحو مرأه غرفتها وتنظر الي نفسها مَـرّھٌ اخري وتقول.
-ع فكرا بقا انتي مكبره الموضوع اوي وخيالك وسع كمان اذا كان هو اللي مديكي الكارت بتاعه بأيده يبقا، اكيد زمانه مستنيكي تتصلي.
رفعت يدها لتمسح اسفل ذقنها وضيقت عينيها قليلا وكأنها تفسر مسأله رياضيه لأينشتاين قائله.
-تلاقيكي عجبتيه يبت، منتي قمر بقا وهو شكله ساح لما شافني.
اخفضت عينيها قليلا لتنظره الي تفاصيل جسدها البارزه والمنحوته بدقه وهي تقول.
-طبعا دا انا مزه المزاميز كلهم، عود فرنساوي يعني مش اي كلام.
قطع افكارها السخيفه هاتفها وهو يعلن عن متصل.
نظرت الي نفسها نظره اخيره لتتجه نحو الهاتف.
عقدت حاجبيها عندما وجدته رقم لشخص غريب ف دفعها فضولها الي التعرف ع ذلك الشخص لتجيب وهي تقول.-منه: الو، مين.
-عمرو وهو يبتسم بتهكم: اي دا مسجلتيش الرقم ولا اي دا انا قولت انتي اللي هتتصلي تشكريني بس لقيتك اتأخرتي قولت اطمن انا .
نظرت سريعا الي الكارت الذي كان بيدعا للتو وعادت تنظر الي الهاتف لتتأكد م̷ـــِْن انه هو بالفعل.
ابتسامه سعيده ظهرت ع وجهها سريعا ولكن تذكرت انها لم تترك ڵـهٍ رقم هاتفها لتقول.-منه باستغراب: اسفه مأخدتش بالي م̷ـــِْن الصوت بس هو انت جبت رقمي منين!
-عمرو بثقه واضحه: انا اعرف اجيب اي حاجه اعوزها متشغليش بالك.
-اعجبها ثقته الذائده لترد ب ابتسامه قائله: اه طيب اا شكرا ع اللي عملته معايا معرفش منغيرك كنت هعمل اي بصراحه .
-عمرو: بس انا مش عاحبني شكرا م̷ـــِْن الفون كدا.
-عقدت حاجبيها لتقول: اومال عاوز اي .
-عمرو : عاوز اقابلك ف اي كافيه نشرب حاجه وساعتها تشكريني.
-منه بتوتر: ايواا بس اا.
-عمرو بأمر: منغير بس هعدي عليكي النهارده الساعه 8 تكوني جاهزه ..باي.
اغلقت منه الخط وهي لٱ تعرف كيف تفكر او تقابله لسلا ام ما ولكن ظهر شبح ابتسامه ع ثغرها ورددت لنفسها قائله
أنت تقرأ
عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"
Romanceهي روايه رومانسيه دراميه ،كوميديه ولا مانع لأضافه الاكشن بها ولكن ليس اكشن الحرب والدماء بل اكشن الحب! تحتوي علي قصص حب فاشله من الواقع وقصص حب ناجحه من وحي خيالي ك مؤلفه......... قصص حب فاشله انتهت بالأنتحار والقتل وقصص حب ناجحه بعد صبر ومعاناه...