في منزل منه:•
-منه لوالدها بحياء: بابا انا في واحد عاوز يتقدملي .
-انا كنت عارف ان ورا المحلسه دي حاجه بس بصراحه غلبتيني متوقعتش.
-منه بكسوف: بس يا بابا بقا.
-ضحك محمود ع خجل ابنته ليقول: طب هو هيجي امتي.
-منه: النهارده بليل يا بابا.
-تهاني وهي تضع اكواب الشاي بعد ان اتت م̷ـــِْن المطبخ: ودا تعرفيه منين بقا يا عين امك وليكي نفس تفرحي واخوكي لسه مسجون دا انتيي مهزتيش طولك ورحتي شقرتي عليه حتي.
-منه بغضب: ونا مالي اصلا ما هو اللي عمل ف نفسه كدا وبعدين هوواي اللي اعرفه منين بقول كان معيدي ف الجامعه.
-تهاني بحده: انتي بتعلي صوتك عليا يا مقصوفه الرقبه.
-محمود بغضب: لٱ واضح ان مفيش احترام ليا خالص.
-منه بضيق: يا بابا انا نقصدش انت مش شايف هي بتتكلم ازاي.
-تهاني بضيق اكبر: والله منا عارفه اللي هياخدك دا هيستحملك علي اي .
-نظر لـٍهآ محمود يضسق ثم وضع يده ع رأس منه ومبس ع شعرها الناعم وقال بحنو: دا يا بخت اللي شغل بالها ويتعب قلبه اللي ما طالها، انا مستخسرها ف اي حد اصلا.
-ادمعت عيون« منه» من كلمات والدها الحنونه ونهضت م̷ـــِْن مكانها لتجلس ع قدمه واحتضنته بكل ما اوتيت م̷ـــِْن قوه، ليحتضنها محمود بعيون دامعه وهو يقول.
-محمود: كبرتي وعاوزه تتجوزي يا منه.
-بكت منه وقالت وهي تبتعد قليلا لتري وجهه: بابا انت احلي حاجه ف حياتي انت حضنك دا بالنسبالي الدنيا كلها ولو انت زعلان انا خلاص غيرت رأي ومش هتجوز خلاص.
-ضحك محمود ومازالت عيونه مدمعه قائلا: بس يعبيطه متقوليش كدا، دي دموع الفرح يا عكاز ابوكي.
-منه وهي تعود لأحضانه مره اخري: انت احسن بابا ف الدنيا انت عارف بقا، هو لْـۆ مطلعش شبهكك انا مش هتجوزه انا عاوزه بابي اتنين يكون معايا.
-محمود بضحك: عوزاه زيي ازاي بقا.
-منه وهي تبتسم: عاوزه قلبه يكون زي قلبك كدا، ويحبني زي ما انت بتحب ماما.
-ابتسم محمود بوجع: انشاء الله يحبيبتي.
__________________
في شركه الدمنهوري:•-عمرو: يعني اي دا انا لسه كنت بعمل دراسه جدول عشان شركتي الجديده.
-سيف بحنكه: طب ومالوا الفلوس اللي انت هتأسس بيها شركتك الجديده دي شاركني بيهم ف الشركه اللي بتتبني جديد هي هتبقا تبع سلسله شركات الدمنهوري بس ممكن نلقبها بأسم تاني بحيث اننا احنا الاتنين شركاء فيها انما الشركه اللي هنا دي هي الاساسيه وهي اللي فيها الشغل المهم كله وانت هنا هيكون ليك مركزك ووضعك .
أنت تقرأ
عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"
Romanceهي روايه رومانسيه دراميه ،كوميديه ولا مانع لأضافه الاكشن بها ولكن ليس اكشن الحرب والدماء بل اكشن الحب! تحتوي علي قصص حب فاشله من الواقع وقصص حب ناجحه من وحي خيالي ك مؤلفه......... قصص حب فاشله انتهت بالأنتحار والقتل وقصص حب ناجحه بعد صبر ومعاناه...