«الثاني والعشرون »

14.1K 342 6
                                    

خرجت م̷ـــِْن منزلها متوجهه الي عملها .
تسير بخطوات شبه سريعه الي ان شعرت بيد شخص تمسك بها.

-بسمه: عاااا

-عبده: اي القمر رايح علي فين.

-بسمه:ابعد ايدك عني انت اتهبلت ولا اي.

-عبده:الله يعني هو ليا انا لاء وللبيه الاوبه عادي ولا منشبهش.

-بسمه بغضب: بيه اي انت شاربلك حاجه وهتصطبح عليا اوعي بدل ما الطشلك يلاا.

-عبده بحمقه: لاااا اذا كانت امك معرفتش تربيكي انااا هر........

لم يكمل تلك الكلمه حتي وجد لكمه تسدد ڵـهٍ في وجهه.
ترنح عبده للخلف اثر تلك اللكمه ولكنه استعاد وعيه سريعا ونظر بغضب امامه ليجد ........
__________________
ليجد ذلك الرجل اللذي رأه مسبقا وهو يحمل بسمه بين يديه ونظرات الشر تتطاير م̷ـــِْن عينيه لأعتدائه علي شيئ يخصه.

-عبده وهو يهلل: ااااه اشهدوا ياناس جاااي يضربني ف منطقتي البيه عشان انا راجل غلبان و في حالي.

-امسك به سيف م̷ـــِْن ياقه قميصه وهو يقول بغضب ووجه محتقن بالدماء: لما تيجي ع اللي يخصني يبقا هفرمك هنا ونا محدش يجي عليـّۓ حاجه بتاعتي.

ومن ثم سدد ڵـهٍ الضرباات المبرحه في وجهه واخذ يركله بساقه في معدته ومن ثم وقع عبده ع الارض وسط نظرات وهمسات اهالي المنطقه ولم يجرؤ احد ع التدخل في تلك المشاحنه ومع شخص ذو سلطه مثل سيف وفضلوا ان ينظروا ويشاهدوا ما يحدث فقط.

نظر سيف الي اهلي المنطقه بسخط ثم قال بصوت هز البنيات م̷ـــِْن حوله: اللي انتوا بتتكلموا عليها دي تبقا خطيبتي وقريب اوي هكتب كتابي عليها انتوا فاهمين واللي هيفكر ويتجرأ انه يتكلم عليها نص كلمه يبقا اتكلم عليا انا وساعتها هيواجهني ونا مش هرحم حد .

ثم نظر الي بسمه التي فتحت فمها الي اخره م̷ـــِْن هول ما سمعت.
امسك يديها ودلف بها الي البنيه وهي مستسلمه لحاله الذهول التي انتابتها وما ان دلفوا الي المنزل حتي ذهبت اليها امل وهي تقول.

-امل: اي ي بسمه الفضيحه دي في اي.

-بسمه وهي مغبيبه: انا خطيبته!

-امل: يبنتي هو انتي المصايب ملحقاكي ف كل حته.

-بسمه بدون وعي: انا هيكتب كتابي قريب!

-امل: الواحد مش عارف يلاقيها منين ولا منين مش هنرتاح بقا.

-بسمه: يعني انا هبقا مرات الشخص دا!

-امل: يبنتي انتي بتقولي اي احنا ف اي ولا ف اي.

فاقت بسمه م̷ـــِْن صدمتها لتنظر الي سيف الواقف خلفها ببلاهه وتقول.

-بسمه: انت اي اللي انت قولته دا بقا انا خطيبتك وهنتجوز قريب.

-سيف: اعمل اي يعني اسيبهم يتكلموا عليكي وبعدين منا كدا كدا هتجوزك ف نضرب عصفورين بحجر، نقط لسان الناس وابقا انا انتهزت الفرصه ولا اي.

عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن