«السابع والعشرون »

14.4K 347 8
                                    

عند منتصف الليل:•

كانت «منه»ممده اعلي فراشها غير مصدقه ما حدث اليوم هاا هي ستصبح زوجته وحبيبته كما تمنت،تذكرت انها لم تخبر بسمه صديقتها المقربه ف قررت ان تحادثها عبر الهاتف.
____________________
في منزل بسمه:•

كانت تجلس امام التلفاز تشاهد احدي افلام الاكشن اللتي تعشقها ف حين كانت والدتها غارقه في نومها بعد ان اخذت دوائها.
وجدت بسمه هاتفها يضئ برقم صديقتها ف ابتسمت واجابت ع الفور.

-بسمه بمشاكسه: صحبي يا صحبي وحشتني ياعم.

-ضحكت منه بخفه قائله: مش هتبطلي تتكلمي بصيغه المذكر انتيي بنت ي حبيبتي.

-بسمه ب طريقه دراميه: ياستي خدنا منها اي يعني ما ڱڵـه. رايح.

-منه: لٱ طب بصي قبل ما قنبله البؤس تضرب ف وشي اناكتب كتابي والفرح  بكرا.

-بسمه باستغراب شديد: نعم طب والخطوبه.

-منه: لٱ فاكس بقا كتب كتاب ع طول واهلي واقفوا وكدا ودنيتي فله انتي بقا هتتخطبي انتي وسيف ميتا.

-بسمه: لٱ ما احنا هنكتب كتاب علي طول بردوا.

-ضحكت منه قائله: اومال مستغرباني انا يعني .

-بسمه وقد اضائت برأسها فكره: بت طب اي رأيك نكتب كتاب كلنا ف يوم واحد.

-منه وقد اعجبتها الفكره بشده: ايوا صح طب طالما سيف وعمرو صحاب ونا وانتي صحاب يبقا اي المانع بس انتي المفروض لسه فاضلك كام يوم.

-بسمه: مش عارفه بقا انا اصلا لسه متردده م̷ـــِْن جوازي منهُ.

-منه: ليه بس دا انسان كويس ومحترم.

-بسمه بشرود: تفتكري همر بنفس التجربه تاني يا منه.

-منه: اتفائلي يا حبيبتي وكله خير.
_____________________
في ڤيلا سيف الدمنهوري:•

حادث عمرو سيف واخبره ان كتب كتابه غدا وطلب منهُ ان يحضر فأعتذر سيف لان ايضاً كتب كتاب شقيقته غدا ولن يستطيع المجيئ.
اغلق سيف الهاتف مع عمرو وظل يفكر في تلك المعضله الي ان توصل لحل جيد جداااا بالنسبه له ولكن توقف عن التفكير عندما رن هاتفه.

-اجاب سيف قائلا بغموض: اي الاخبار.

-المتصل: كله ټمـٱمـ يا باشا.

-سيف: عينك عليهم لغايه ما اجي سَـآعــهْْ وهبقا عندك.

اغلق سيف الهاتف دون ان يسمع الرد وهو يبتسم بشراسه وعينيه يتطاير منها الشر قائلا:مش سيف الدمنهوري اللي يتلعب معاه.!!
_______________________
وصل سيف الي احدي المخازن المهجوره اللتي يمتلكها بأقصي سرعه ثم ترجل م̷ـــِْن سيارته الفارهه وسار بخطوات واثقه الي ان دخل المخزن ووجد ثلاثتهم مربطين امامه بسلاسل حديديه يستحيل فكها، نظر سيف لهم بابتسامه كلثعلب المكار واقترب منهم وهو يقول بغطرسه واضحه.

عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن