خرجت (منه) من المحاضره وهي تكاد لا تستوعب هذه المشاحنه التي حدثت للتو وظلت تكرر اتصالاتها بصديقتها ولكن دون اي جدوه ف في كل مره «الهاتف الذي طلبته مغلق او غير متاح »(بقا شركه طويله عريضه مش عارفه الهاتف مغلق او غير متاح؟ 😂😂 يلا ما علينا)
اخذت منه تسير وهي في عودتها للمنزل ، وهي في طريقها قابلت صدفه احد جيرانها (سيد)
-سيد: ايه ي منه عامله نفسك مش شيفاني ولا اي.-منه بتوتر: لا والله ي سيد مأخدتش بالي معلش.
-سيد وهو يمد يده لمصافحتها: لا ولا يهمك عامله اي.
-منه وقد ترددت في مصافحته ولكنها حسمت امرها ومدت يدها: ااانا تمام وانت.
-سيد وهو يضغط علي يدها بطريقه تفهمها كل امرأه جيدا: انا كويس طول ما انت كويس ي قمر.
-منه وهي تبعد يدها:طب بعد اذن.....
لم تكمل منه كلامها حتي انها وجدت صفعه تهوي علي وجهها.
منه ببكاءوخوف: م مصطفي.
-مصطفي:اه مصطفي ي فاجره، انتي خلاص مش لاقيه حد يلمك وانت (وقد اشار بيده ل سيد الذي كاد ان يحترق من نظره عيناه التي لا توحي بخير ابدا) وحيات امي لافرمك بس بطريقتي وانتي قدامي ع البيت ونا هعرف اربيكي كويس.
أمسك مصطفي يدها بقسوه وسحبها خلفه غير ابه ببكائها الذي يمزق القلب ولكن لم يتأثر بها مصطفي مطلقا ف الحنان والطيبه لم يعرفوا طريق قلبه القاسي ابدا من بعد ذكرته المريره.
ومن ناحيه اخري عادت بسمه الي منزلها الذي كان في حاله من الهدوء وهناك نور خفيض يأتي من الغرفه الداخليه هذا يعني ان والدتها في هذه الغرفه، ذهبت بسمه الي الغرفه وامسكت مقبض الباب وفتحته لتجد والدتها جالسه ع سريرها تمسك كتاب الله وتقرأ من اياته الكريمه بصوت عذب يقشعر له الابدان، شعرت (امل) والدتها بها وهي تفتح باب الغرفه ف تصدقت وقبلت كتاب الله ووضعته بخفه جانبها و قالت:
امل: ايه يا بسمه ي حبيبتي الي رجعك دلوقتي مش قولتي محضرتك لغايه العصر.-بسمه بأرهاق بادي ع وجهها: لا ي ماما اصلها اتلغت وكدا ف قولت ارجع.
-امل:مع اني حاسه ان مش دا السبب بس مش مهم مش هضغط عليكي عشان تقوليلي براحتك ي حبيبتي.
-بسمه محاوله في التهرب: قوليلي ي ماما اخدتي الدواء بتاعك .-امل: اه ي حبيبتي ربنا ميحرمنيش منك ولا من سؤالك عليا.
-بسمه:طب هو فاضل قد اي ويخلص؟ .
-امل بتردد: اا لا يحبيبتي لسه كتير اوي لما يخلص هقولك.
-بسمه: انتي بتضحكي عليا ي ماما صح.
تخطت بسمه والدتها وذهبت لتفتح الكوميدينو الذي يحتوي ع الدواء لتجد الاكياس و العبوات فارغه تماما.
أنت تقرأ
عِشْقَك دمر كبريائي "حب لا ينتهي"
Romanceهي روايه رومانسيه دراميه ،كوميديه ولا مانع لأضافه الاكشن بها ولكن ليس اكشن الحرب والدماء بل اكشن الحب! تحتوي علي قصص حب فاشله من الواقع وقصص حب ناجحه من وحي خيالي ك مؤلفه......... قصص حب فاشله انتهت بالأنتحار والقتل وقصص حب ناجحه بعد صبر ومعاناه...