part: 21

1K 30 2
                                    

♡ حب داخل المافيا ♡
الحلقه:21
للكاتبه/منه محسن[Milly]
# Love_inside_the_mafia
#Menna_mohsen
#Milly
ليندا ابتسمت بخفه ونظراتها بتدور فى كل مكان:اا..بمناسبه زهور دوار الشمس..يعنى انت اللى كنت بتحط الزهور فى بيتى؟
كاظم بصلها وابتسم بلؤم وقرب مسك ايدها:متغيريش الموضوع..موافقه؟..انا مستعد اكتبلك الكوخ ده كله بأسمك واصلا انا كاتب المعرض بتاعى بأسمك..ليندا انتى لو حلمتى انا هحققلك..
ليندا بصتله وملامحها رجعت اتغيرت لملامح توتر وحزن:كاظم..انا مش هقدر استنى هنا اكتر..انا مش عايزه افضل هنا عايزه ارجع لاهلى..انا مقدره المعروف اللى عملته معايا ومقدره انك عملتلى العمليه بس..انا هعملك اللى تطلبه غير انى افضل هنا..
كاظم باصصلها:ليندا انا مبتكلمش على العمليه شوفى انا كام مره طلبت منك الجواز قبل العمليه حتى بعدها..ليندا انا مش عارف اعملك ايه تانى انا بحاول اعملك اللى اقدر عليه ايه السبب اللى يخليكى ترفضينى؟
ليندا بصتله بتردد ومش عارفه تقوله ايه وبعدت ايدها من ايده ونظراتها بتدور حواليه بتوتر وسكتت تماما.
كاظم باصصلها واتكلم بعصبيه هو متوقعش ترفضه للمره الرابعه: انتى ليه بتمنعى قلبك يحبنى؟.. ليندا انتى بتحبينى بس انتى مش قادره تعترفى بكده ليه انا مش فاهم.
ليندا بصتله بتوتر من كلامه: اا.. انت بتقول ايه..
كاظم قاطعها باصرار: ايوه بتحبينى وبتموتى فيا كمان والدكتور نفسه هو اللى اثبتلى كده انتى قلبك وقف فى العمليات لانى مكنتش موجود ولما رجعت وحسيتى بالامان قلبك رجع يشتغل من تانى واكيد انتى دكتوره وعارفه انا قصدى ايه كويس.
ليندا بصاله والدموع اتجمعت فى عيونها بكسوف وضيق من كلامه: انت بتقول ايه ده غباء.
كاظم صرخ فيها وقرب اوى منها لدرجه انها حست انه هيضربها وده اللى خلاها بعدت خطوات بسرعه:غباء غباء لانك بتحبينى ومش قادره تتكلمى او تعترفى لنفسك بكده ااصلا؟؟..غباء انك رافضه تشوفينى انسان كويس يصلح يكون زوج ليكى ازاى؟؟
ليندا بعدت بسرعه وضمت دراعها لصدرها بانكماش وبخوف وبصاله بدموع وخوف واضح فى عيونها..
كاظم باصصلها بغضب وعيونه بقت حمرا من شده غضبه هو هيعملها ايه اكتر من كده!.. زاء الفاظه اللى جانبه على الترابيزه بغضب وقعت على الارض اتكسرت وليندا بعدت عنه اكتر بخوف وعيطت.
كاظم غمض عيونه وبياخد انفاس عميقه وبيحاول يكون هادى شدها وحضنها وغمض عيونه وهو انفاسه سريعه بسبب غضبه الشديد وكأن بركان بينصهر جواه.
ليندا بتعيط بشهق وهو بيملس على حجابها وغمض عيونه: اهدى اهدى علشان قلبك انتى لسه عامله العمليه اهدى.. خلاص انا مش هفتح الموضوع ده معاكى تانى بس اهدى.
ليندا غمضت عيونها بألم ولان وجع مفاجئ اتملك قلبها.
ليندا بعدت ومكشره ومغمضه عيونها بألم وبتاخد انفاس عميقه بتحاول تظبط بيها نفسها وتهدى نفسها. كاظم بصلها بقلق وملك وشها بين ايدها:حبيبتى انا اسف اهدى اهدى وماتفكريش فى اى حاجه قولتها اهدى.
ليندا بصتله بدموع وهو ساعدها تقعد على الكنبه وقعد جنبها وماسك ايدها: ايه حاسه بأيه اجيبلك الدكتور؟
ليندا بعدت ايدها من ايده وبصتله بدموع وهزت راسها بنفى: الوجع راح..
كاظم بصلها وكشر بضيق من نفسه: انا مفكرتش فى العمليه I'm sorry.. انا مش هفتح معاكى الموضوع تانى.. شوفى انتى عايزه ايه وقوليلى قرارك.
ليندا بصاله وبعدت نظرها عنه وهو وقف.
كاظم:انا هروح احضرلك الاكل..غيرى هدومك قولت لقمر تشتريلك هدوم وچونى جابهم هتلاقيهم فى الدولاب جوا.
راح على المطبخ وهى بصاله وهو ماشى وغمضت عيونها بتنهيد وحيره هى صعب عليها تقبله وفى نفس الوقت صعب ترفضه وخصوصآ ان طبعه صعب عيلتها يتقبلوه ولانها كانت مخطوبه لابن عمها هيكون من الصعب يوافقوا على جوازها بواحد تانى..يمكن هى متعرفش هى عايزه ايه عمرها متوقعت ترطبت بيه فى يوم از بواحده ممن عصابات بيعمل كل المعاصى شخصيته غريبه مش مفهومه رغم ان بقالها فتره معاه الا ان لحد دلوقت شخصته مش واضحه بالنسبالها..احيانآ تسوفه طفل بيضحك للدنيا واحيانآ اشوف فى عيونه نظره تعاسه واحيانآ نظره ترعبها متقلب فى مشاعره بطريقه هى مش قادره تفهمها او يمكن لان طول الفتره اللى فاتت مشاعرها مكنتش قريبه منه زياده.

♡حب داخل المافيا♡حيث تعيش القصص. اكتشف الآن