“Dia stalker saya hampir 2 tahun dekat Perancis. Dia masih stalk saya sampai Korea. Saya tak tahu macam mana dia boleh dapat nombor saya, tahu tempat tinggal saya dan butir peribadi saya.”
“Saya tak tahu kenapa dia boleh buat macam ni dan saya dah buat macam- macam untuk jauhkan diri dari dia. Termasuklah tukar penampilan saya.” terang Lauren.
Taehyung mengetap bibir, dia sudah membaca mesej- mesej yang dihantar pada Lauren. Dari awal hingga akhir.
“Kenapa tak cuba report polis?”
“Saya dah buat, masa dekat Perancis dulu. Tapi polis dekat sana tak boleh nak buat apa- apa sebab setiap kali mereka cuba nak jejak nombor tersebut, dia hilang. Tanpa tinggalkan jejak.” kata Lauren, Taehyung mengeluh perlahan. Dia meletakkan phone Lauren diatas meja.
“Dia pernah buat apa?”
“Dia pernah hantar surat dekat saya, lukisan muka saya dengan dakwat merah. Dia cakap dia sukakan saya dan dia juga pernah hack CCTV rumah saya serta macam-macam lagi. Dia terlalu obses.” kata Lauren. Taehyung mengeluh nafas berat.
“Jadi kau kahwin dengan aku sebab ini?”
“Yes, tapi saya betul- betu sukakan awak. But, perkahwinan aturan keluarga kita ini bukan atas permintaan saya, cuma kebetulan. Mama awak dan mama saya kawan rapat.”
“Bila dengar cerita dari mama saya tentang saya, mama awak ambil keputusan untuk satukan kita. Dia cakap awak mampu jaga saya.” kata Lauren buatkan Taehyung melepaskan keluhan yang entah untuk kali ke berapa.
“Kenapa kau yakin aku boleh jaga kau?”
“Sebab awak.. Kim Taehyung?” jawapan Lauren buatkan Taehyung terdiam. Dia renung anak mata gadis itu lama. Mencari- cari makna sebenarnya perkahwinan tersebut.
“Kau kahwin dengan aku, atas sebab ini, atau kahwin dengan aku sebab kau.. betul- betul cintakan aku ke?”
“Both.”
Taehyung mengetap bibir, dia merasakan yang dirinya seakan dipermainkan oleh gadis itu. Dia rasa sakit hati. Perkahwinannya dengan Lauren seakan palsu.
“Kau ambil kesempatan dengan aku”
“No.. saya betul- betul cintakan awak.” balas Lauren, lengan lelaki itu dia sentuh namun ditepis perlahan. Lauren mengetap bibir, dia tak sangka yang Taehyung akan melayannya seperti itu.
“Taehyung, saya minta maaf.”
“Kau tak ikhlas kahwin dengan aku. Kau cuma gunakan aku untuk selamatkan diri kau dari lelaki psiko tu! Kau hipokrit!” kata Taehyung lalu wajah Lauren dipandangnya bengis.
“Taehyung, bukan macam tu, saya betul-betul cintakan awak. Percayalah-”
“Kenapa kau tak serahkan saja diri kau dekat lelaki tu? Biar aman sikit hidup aku, tak adanya aku terpaksa masuk campur dalam urusan kau. Yalah, perempuan cantik macam kau, semua lelaki akan tergila- gila!” tengking Taehyung sebelum dia meluru naik ke tingkat atas.
Lauren cuma duduk diatas sofa seperti sedia kala. Dia sudah menerangkan semuanya kepada Taehyung. Tapi reaksi lelaki itu buatkan dia rasa terkilan. Kalau ya pun dia tak sudi hendak menjaga Lauren, janganlah minta dia serahkan diri pada lelaki psiko itu.
Sebab Taehyung tak tahu, lelaki itu lebih menakutkan dari yang dia sangkakan dan bukan Taehyung yang akan hadapinya, dia sendiri.
Dia dihantui dengan bayangan lelaki psiko yang obses dengan dirinya selama 2 tahun. Dan keadaan itu begitu menakutkan. Bayangkanlah, kemana saja dia pergi, dia akan sentiasa mengikuti dan memerhati. Ianya begitu menakutkan..
Tapi kenapa Taehyung tak sudi langsung nak jaga dia?
Kenapa tak sudi? Kenapa Tae?
.I.. already drop you a hint.
YOU ARE READING
(S1&S2) Belle Áme | 뵈 ✓
Aléatoire[OLD TITLE: INSIDE THE BEAUTY] Tak cantik tak apa, yang penting you have Belle Áme, means beautiful soul. Season One: Kita hanyalah dua orang manusia yang ditemukan dengan harapan untuk bahagia. Namun harapan taklah seindah dan boleh digapai. Season...