S2 - Bab Dua

1.2K 205 9
                                    

❝He was her warmth,            She was his peace❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

He was her warmth,
           She was his peace

_______________

"PERGI mana semalam? Kelab?" soalan Seonghwa dibiarkan tak dijawab. Eugene baring membelakangi lelaki itu.

Kepalanya berdenyut- denyut. Pening kerana penangan 2 botol alkohol semalam.

Nasib dia masih sedar lagi, kalau tak? Habis kena angkut oleh jantan- jantan miang dan tak sedar diri di luar sana.

"Answer me."

"Ya, saya ke kelab sementara awak keluar berdua dengan Jihye. Fair and square, kan?" balas Eugene, rambutnya digaru perlahan.

Seonghwa sedikit tersentak. Dia berdehem kecil.

"Itu lain cerita-"

"Lain cerita apanya? Saya ni tunang awak tahu tak! Saya cintakan awak! Tapi awak bodoh, masih lagi nak pertahankan perempuan tu dari saya!" tengking Eugene seraya mengangkat wajahnya.

Seonghwa melepaskan keluhan kecil. Tak terkesan walaupun sedikit.

"Kalau awak cintakan Jihye, kenapa masih nakkan saya sebagai tunang awak? Sebab harta ke? Sebab syarikat ayah awak akan musnah tanpa saya?" soal Eugene.

"Sebab masih sayanglah aku nak kau jadi tunang aku. Walau hati aku ada pada orang lain, tapi cinta dan sayang aku hanya pada kau." ucap Seonghwa.

"Tch. Buaya." perli Eugene.

Seonghwa tergelak kecil, dia membuka langkah menghampiri Eugene yang sedang duduk dibirai katil itu.

Lelaki itu duduk bercangkung dihadapan Eugene, tapak tangannya menyentuh paha Eugene yang tak berlapis itu sebelum dia dekatkan wajahnya pada telinga Eugene.

"Buaya ni yang buatkan hati kau tak tentu arah, kan?" bisiknya seraya bibirnya singgah dileher Eugene, meninggalkan bekas ciuman disana sebelum dia kembali berhadapan dengan gadis itu.

Bila Seonghwa jongketkan keningnya satu, jantung Eugene berdegup tak berirama. Dia palingkan wajahnya, mengelak berpandangan empat mata dengan si buaya.

"See? You like it."

"S- shut up and go away."

Dada Seonghwa ditolak perlahan namun dengan sekali gerakan Eugene sudah berbaring diatas katil sementara Seonghwa sudah berada diatasnya.

"Nak tengok buaya ni jadi liar?" bisik Seonghwa agak sensual sebelum bibirnya mula mencium segenap leher Eugene.

"Tepilah!"

Drt drt!

Deringan telefon pintar milik Eugene buatkan tindakan Seonghwa terbantut. Dia berpandangan dengan Eugene sebelum gadis itu menolak kasar tubuhnya ke samping.

"Kacau daun!" protes lelaki itu seraya melangkah keluar dari bilik tersebut.

Eugene mengangkat punggung, telefonnya yang tergeletak diatas meja solek itu dicapainya. Ada satu panggilan yang terlepas dari nombor yang tak dikenalinya.

"Em? Dari panggilan yang tak dikenali?" soalnya dengan dahi yang berkerut.

Drt drt!

+821033404609
+Hey.
+i think you drop something.
+are you Hwang Eugene?
+your purse is with me.

Mata Eugene sedikit membulat sebelum dengan kalutnya dia menyelongkar beg tangannya. Mahu saja dia menjerit kesal bila dompetnya tak kelihatan sama sekali.

"Aduh! Mana pulak ni?"

Drt drt!

Deringan telefonnya buatkan Eugene cepat- cepat menekan butang hijau.

Panggilan tersambung, namun tak ada satu suara pun yang menyahut apatah lagi memberi kata sapaan.

"Err.. hello?"

Masih lagi tak kedengaran sebarang suara.

"Hello?"

"Hai..."

Deep dan kedengaran agak maskulan ditelinga Eugene. Gadis itu sedikit tersentak. Suara lelaki itu seakan familiar dan.. seductive.

"Hello? Are you there?" soal si pemanggil buatkan Eugene menggeleng- gelengkan kepalanya.

"H- hai. Ya, saya sini. Boleh saya tahu saya sedang bercakap dengan siapa?"

"Aku Taehyung. Aku jumpa purse kau dalam night club semalam. Don't worry, it safe with me."

"Ahh terima kasih, banyak-banyak. Em, boleh saya ambilnya? Sebab saya betul-betul perlukannya." ucap Eugene.

Talian menjadi hening buat seketika.

"Encik?"

"I'll message you my address." kata lelaki itu.

"Oh, okay. Sekali lagi saya berterima kasih. Kalau Encik tak call tak tahulah saya apa akan jadi." ucap Eugene seraya mengelus dadanya.

"My pleasure."

"Jadi, kita akan berjumpa dimana, ya? Restoran ataupun-"

"My house."

"N- nae?"

.

Afufufu, tangan gatal nak main mercun tapi adik cakap mercun ni cukup untuk dia je.

HSHSHSHSH SABO JELAH.

Credit banner to may cutypie🙈❤ applescreame

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

(S1&S2) Belle Áme | 뵈 ✓Where stories live. Discover now