❝He was her warmth,
She was his peace❞____________________
EUGENE mencelikkan kelopak matanya perlahan- lahan.Sinaran lampu yang ada didalam bilik tersebut sedikit sebanyak menyilaukan matanya.
Rasa sakit di kepalanya sudah beransur- ansur hilang.
“Cik Eugene dah bangun?” soal satu yang agak familiar di telinga Eugene buatkan gadis itu bingkas bangun dari pembaringan.
Wajah Taehyung memenuhi ruang penglihatannya.
“Apa awak buat kat sini?” soal Eugene, sedikit bengang. Namun dia tak mampu untuk menghamburkan amarahnya saat itu kerana tubuhnya masih lemah.
“Saya yang hantar awak kesini-”
“Siapa yang suruh? Awak sepatutnya biarkan je saya mati kat situ-”
“Saya tak boleh biarkan bakal isteri saya mati macam tu je. You have life in your womb. You're pregnant.” ucap Taehyung tanpa berselindung lagi.
Eugene diam, tapak tangannya menggeletar menyentuh perutnya yang masih kempis.
“W- what do you mean?”
“Awak mengandungkan anak saya. Two weeks.” balas Taehyung tenang diselangi senyum kecil dihujung bibirnya. Eugene menggeleng kecil.
“Awak tipu!”
“Saya tipu? Hey, saya lelaki yang tidur dengan awak beberapa minggu yang lalu. In my freaking house! Tak ingat?” ucap Taehyung seraya melangkah menghampiri Eugene.
Pipi gadis itu dicengkamnya agak kasar sebelum dilepaskannya bila terdengar bunyi ketukan pada pintu.
“Eugene?” panggil Jihye seraya melangkah masuk kedalam wad tersebut diikuti dengan Seonghwa.
Lelaki itu menyandarkan tubuhnya pada dinding disudut bilik, wajahnya masam mencuka.
“Kau okay tak?” soal Jihye seraya melabuhkan punggung diatas kerusi. Wajah pucat Eugene direnungnya risau.
“Aku dengar kau mengandung... tahniah. Tapi siapa ayahnya? Kau dengan Seonghwa belum pernah buat-”
“Mesti lelaki tak guna yang dekat kelab tu yang mengandungkan dia. Lepas dah dapat, lari. Kan senang?” sampuk Seonghwa dari belakang.
Eugene masih lagi mendiamkan diri, dia mengelak berpandangan dengan Seonghwa bila mata lelaki itu tajam saja merenung wajahnya.
“Kau nak buat apa sekarang? Siapa yang nak bertanggungjawab? Seonghwa.. em..” Jihye menjeda ayatnya seraya melirik sekilas pada Seonghwa.
“Aku dah ambil keputusan untuk putus tunang dengan kau. Aku tak kesah kalau papa marah, but please, aku tak nak ambil anak haram-”
“Diam! Baik korang keluar sekarang!” pekik Eugene seraya memegang kepalanya.
Sakit kepala yang dia rasakan tadi pagi seakan datang kembali.
Tanpa mengucapkan sepatah kata, lengan Jihye ditarik Seonghwa lalu mereka keluar dari wad tersebut.
Eugene mengesat pipinya yang basah kerana air mata.
Dia pandang Taehyung dengan pandangan geram, lelaki itu cuma duduk diam tak berkutik di sofa disudut kiri wad tersebut.
“Puas ke tengok saya macam ni? Suka ke tengok masa depan saya musnah? Hah! Lelaki tak guna!” jerit Eugene.
“Baik awak keluar sekarang!” pekik Eugene buatkan beberapa orang nurse melangkah masuk kedalam wad tersebut untuk menenangkan gadis itu.
“Saya takkan keluar, i'll stay here for you.”
“Yah michin sekiya! Awak tahu tak disebabkan awak hidup saya jadi huru hara! Untuk apa lagi awak stay dekat sini? Nak tengok saya mati ke, hah?!”
“Sebab aku cintakan kau Hwang Eugene! Aku cintakan kau! Susah sangat ke kau nak faham?”
“I love you, so fucking much..” bisik Taehyung buatkan rontaan Eugene terhenti serta merta.
“Tipu!”
“Kahwin dengan aku, biar aku buktikan cinta aku pada kau ikhlas dan tulus.”
“I may be little desperate, but when i love someone, i'm gonna have you no matter what.” bisik Taehyung.
Eugene buntu. Dunianya seakan terhenti.
He's psycho.
.
Taehyung belum cukup psycho ke?
[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]
YOU ARE READING
(S1&S2) Belle Áme | 뵈 ✓
Aléatoire[OLD TITLE: INSIDE THE BEAUTY] Tak cantik tak apa, yang penting you have Belle Áme, means beautiful soul. Season One: Kita hanyalah dua orang manusia yang ditemukan dengan harapan untuk bahagia. Namun harapan taklah seindah dan boleh digapai. Season...